אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל: המועמדים והמועמדות לניצחון

לראשונה בתולדות אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל יוזנקו הגברים והנשים (מקצה העילית) בנפרש. הילה מימון סוקרת את מה שמביאים כל אחד ואחת מהשמות הבולטים לניצחון בקונה- הוואי 2012
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לראשונה בתולדות אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל יוזנקו הגברים והנשים (מקצה העילית) בנפרש. הילה מימון סוקרת את מה שמביאים כל אחד ואחת מהשמות הבולטים לניצחון בקונה- הוואי 2012

מאת:הילה מימון


כתבה על הישראלים בהוואי 2012- כאן

הצל של כריסטי וולינגטון

הנשים המקצועניות, יזנקו השנה לראשונה בנפרד מהגברים המקצוענים, עם הצל הגדול של אגדה גדולה. כריסטי וולינגטון לקחה את תואר האליפות בשנה שעברה במפגן עליונות גופנית ותעצומות נפש, כנגד כל השדים שיכלו לה החל משבועיים טרם היום המכריע
אלופת העולם למרחק איש ברזל וליגה אחת בפני עצמה בין הגברים והנשים של ענף הברזל, תצפה מעבר לקווים בחציה השני, על המסלול עם כל התותחים הכבדים. בהעדרה של כריסטי התואר עשוי ליפול כקוביית משחק על כל אחת משש כמנצחת.

זינה (קרוליין סטפן), 34, שוויץ
(בתמונה משמאל, צילום: Christian Jansky)
שער הסיום של אליפות העולם ב- 2011 ראה את זינה חוצה בבוז את הקו עם מקום חמישי מאכזב. משם, הדרך לעונה מבריקה ב- 2012 הייתה סלולה במזל, כושר והישגים בהתאם. בטריאתלון איש הברזל של מלבורן היא חרכה את האספלט עם זמן רכיבה של 4:35:29 שעות, מהיר ב- 10 דקות עד חצי שעה מיתר מתחרותיה. בריצה היא לא נותרה פראירית, גם לא למירנדה קרפרי, ונותרה קצרה רק ב- 3 דקות לזמן של קרפרי. מדהים יותר מכך, 55 שניות בלבד מזמן השיא לנשים במרחק איש הברזל שרשמה וולינגטון בדרום אפריקה. נקודת התורפה של קרוליין סטפן הם זמני הריצה שלה, שלא מצליחים להפריד אותה הרבה ממתחרותיה. כמו לוחמת ראויה, נקודות תורפה מותירות את הקרב פתוח לניצחון מרשים או הפסד צורם.

מירנדה קרפרי, 31, אוסטרליה
אחרי פייט הגון, לצל של וולינגטון בשנת 2011, ונגיסות גסות בחמשת הקילמוטרים האחרונים למסלול הריצה בפער שנפתח לטובתה של כריסטי, חצי מרחק אל תוך מסלול הרכיבה, תוך אובדן זמן משמעותי, הצליחה לצמצם את הפער לקצת פחות מ- 3 דקות. עדיין הפסד, אבל עם המרתון המהיר מכולן. אחרי פרידה מקצועית, מסירי לינדזי שאימנה אותה כל שנותיה הראשונות במרחק הארוך, קרפרי פנתה לדרך עצמאית ומגיעה לקונה לנסות ולשחזר את אותו ניצחון חמצמץ-מתוק שהשיגה בשנת 2010, כאשר וולינגטון החליטה שלא לזנק בגלל מחלה. אם הצליחה לשדרג את יכולות הרכיבה שלה, בסיוע שותפתה לאימונים ג'ולי דיבנס, אולי נראה כריסטי חדשה זורחת בענף. ספקולציות שונות לגבי פציעה, או פשוט החלטה על מנוחה מוגברת לקראת הגעה ביכולת שיא, ואחרות בנוגע לטיב ההחלטה לצאת את מסגרת האימון של לינדזי מרחפות סביב ההופעות החלשות שהפגינה קרפרי העונה. במאזן הדק שבין יכולות הרכיבה העליונות של קרוליין סטפן ויכולות הריצה המחשמלות של קרפרי, יקבע האי את גורלו של יום, וכוחות הנפש את התוצאה.

ליאנדה קייב, 34, אנגליה
(התמונה משמאל, צילום: Chris Smith)
מי שהתחרתה שנים בטריאתלון למרחק אולימפי אחרי שפרשה מחיים של רצה מקצוענית, ביצעה הסבה למרחק הארוך והוכיחה כי מקומה ראוי עם מקום שלישי באליפות העולם של 2011. אחרי התחלה מקרטעת לעונת 2012, ניצחון מוחץ באליפות העולם לחצי המרחק באיש ברזל, הראתה כי קייב עלתה בחזרה על גל של יכולת, גל שעשוי להיות מתוזמן היטב לקראת אליפות העולם בשבת.

ריי'צל ג'וייס, 34, אנגליה
עורכת הדין, שחילקה את זמנה בין משרה מלאה בתחום לבין תחרויות בסבב המקצועני, התמסרה לענף לאחר המקום הרביעי שהשיגה באליפות העולם של 2011. אחרי התחלה צנועה בעונת 2012 עם מקום חמישי באבו דאבי, ג'וייס העלתה הילוך והוכיחה שהיא כוח שיש לקחת בחשבון במקבץ הכישרונות הבולטים של הענף. זמן רכיבה של 4:44 שעות באיש הברזל של מלבורן וירידה מרשימה מתשע השעות (8:45:04 שעות) בצ'אלנג' רוט, ניכר שההתמסרות לענף הייתה החלטה משתלמת. אם מקום רביעי הוא מה
שהשיגו רגליה, תחת עומס עבודה כפול, מעניין מה יניבו תחת
מחוייבות מלאה למרחק הברזל.

רבקה קיט, 34, אוסטרליה

כמו ג'ולי דיבנס בשנת 2011, הכישרון של רבקה נגוע בחששות סביב פציעה והחלמה. מי שהוכיחה שהיא בנוייה לגעת בקרסולי הצל של וולינגטון, עם 8:39 שעות בצ'אלנג' רוט (2009), ראתה מרורים רבים של תחלואה מאז. אחרי שהראתה סימני התאוששות, בטריאתלון איש הברזל של ניו יורק, יש סיכוי שהחודשים בין זיק התקווה בניו יורק לבין רגע האמת על האי קונה יוכיחו עצמם כטובים. חוצמזה, שבבנק הקארמה של קיט, יש אירוע אחד ומיוחד של סיוע בבלון CO2 לוולינגטון המפונצ'רת, אי שם בשנת 2008.

נאטשה באדמן, 45, שוויץ
מי שתהיה וותיקת המקצועניות, מחזיקה בארסנל שלם של חיוכים שאפילו חיוכה של וולינגטון מחווירים לידם, ולא רק. האלופה המכהנת של השנים 1998, 2000, 2001, 2002, 2004 ו2005 חזרה מביקור קרוב למדי של העולם הבא, לאחר התרסקות על מסלול האליפות בשנת 2007. עונת 2012 הוכיחה שבאדמן קורצה מחומר לסיפורי אגדה, שעשוייה עוד להגיע לשיאה בשדות הלבה של קונה.

הגברים של קונה
"דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת… מה שהיה הוא שיהיה, מה שנעשה הוא שיעשה, ואין כל חדש תחת השמש" (קהלת, פרק א, פסוקים ד' וט'). הגברים המקצוענים, שיניעו רגליהם במימיו של נמל קאילואה, רגע לפני הישמע התותח המודיע על תחילתו של יום תענית ארוך באי קונה, יצטרכו להכין עצמם גם לזמן של חילופי משמרות שבין כוכבים שבהווה לכוכבי עתיד.  האי הידוע בהפתעותיו, מזמין תמיד תהפוכות והפתעות, ובכל זאת, למה לא להשתעשע בשמות שישה טוענים לכתר המלוכה של אנשי הברזל. דור חדש ודור ישן מי יוכיח עליונות בשדות הלבה בשבת?

קרייג אלכסנדר (קרואי), 39, אוסטרליה
ינסה להגן על התואר, אחרי הניצחון המרשים על האי בשנה שעברה, שכלל שבירת שיא מסלול בן 15 שנים. בגיל 38 הוכיח אלכסנדר כי סוסו עוד דוהר בעוז. האם ימשיך בדהרה אל תואר רביעי נכסף? או שיפנה מקומו ליורשים הצעירים? ואולי יהיו אלו ירביו הוותיקים אשר יכתתו רגליהם לאתים ויחפרו לו בור הפסדים. מיעט להתחרות השנה, וכאשר עשה כן, נפל ביכולותיו לצעירים. הוא הפסיד את אליפות העולם לחצי המרחק ולא נראה היה כמי שהמהירות מיטיבה איתו העונה. אבל באי כמו באי, זה לא משנה מה היה לפני, ולעיתים גם לא מה קורה תוך כדי, יש קו סיום אחד לעבור כמנצח.

סבאסטיאן קיאנלה, 28, גרמניה
צעיר המתחרים, הנראה כאיום אמיתי על תואר האליפות של השועלים הוותיקים. עונת 2012 סימנה אותו ככוכב בהתהוות. עם זמן מהיר משמונה שעות, שהכה פעמיים בצ'אלנג רוט, (2009 ו- 2011) וזמן רכיבה בטריאתלון איש הברזל של טקסס השנה, שבוודאי יהיה סיפור ראוי לנכדים, ספליט מהיר מזה של לאנס ארמסטרונג, והטוב בכל הזמנים למרחק איש ברזל, 4:14:07 שעות. קיאנלה הוא שם שיהיה קשה למחוק מהספרים ומתחזיות לעתיד. באליפות העולם לחצי המרחק היו אלו רגליו של קניאלה שהביסו את קרואי. אבל לפלא הגדל עדיין נותרה נקודת תורפה, הוא טרם הצליח להוציא מרגליו את זמני הריצה בהם מתהדרים מתחריו הוותיקים, ולהתקרב לאזור החם של 2:40 שעות במרתון. אם רק יצליח לחרוך את שדות הלבה מבלי לשלם את המחיר האיום בריצה…

אנדראס ראיילארט, 36, גרמניה

התמונה מזמאל, צילום: Christian Jansky)
הבכור בצמד האחים ראיילארט, סומן בשנה שעברה כמי שיכבוש את האי, אחרי 7:41 שעות בצ'אלנג' רוט ומקום שלישי ושני, עוקבים בהתאמה בין 2009 ל- 2010. ראיילארט סיים על דוכן המנצחים, אבל רחוק מכיבוש התואר, במקום השלישי. אחרי תחילת עונה מלווה בפציעה והתקדמות איטית בהמשכה לא מנבאות גדולות לראיילארט הבכור, אבל אם הצליח להתאושש לקראת המועד המכריע, אולי דווקא הלחץ המועט יועיל ברגעי האמת על האי.

מיכאל רייאלארט, 32, גרמניה

האח הצעיר לבית ראיילארט, רשם שני תארי אליפות בחצי המרחק בשנים שבהן אחיו הבכור זרח על האי. בעונת 2011, בעקבות פציעה, החמיץ את ההזדמנות להתחרות לראשונה על האי, ונשאב אל תהליך שיקומי שארך מספר חודשים. עם ניצוצות של יכולת מחודשת, אם כי רחוקה ממושלמת, ראיילארט הצעיר פנה לאימונים עם אחיו הבכור, ואולי דווקא הנוכחות הכפולה על המסלול, היא שתעשה את ההבדל עבור השניים. כי כמו שכבר הוכח במרחק האולימפי על ידי שני האנגלים בראונליי, קשרי משפחה הם לא מילה גסה, וניצחון בשניים הוא בהחלט אפשרות ברת ביצוע.

ג'ורדן ראפ, 32, ארה"ב


מסומן כאמריקאי שיחזיר את תואר האליפות הביתה. בטריאתלון פורד (כי אין יותר אמריקאי מפורד) הוא מתחרה סבלני במיוחד, שחיכה וחיכה וליטש את יכולותיו עד שהחליט
שהגיע העת לטוס אל האי הנכסף הוואי, מוקדם ממה שצפה לו לוח הזמנים המתוכנן. הכל בזכות עונת 2012, בה הצליח לשבור את מחסום ה- 2:50 שעות במרתון במסגרת טריאתלון איש הברזל. מצויד בחמישה ניצחונות, שנאספו בקפידה בין השנים 2009 ל- 2012 במרחק המלא, המתחרה שנדמה כי הוא המחושב מכולם, עוד עשוי לרשום כפטנט את התהליך, אם בשבת יצליח לפתור את המשוואה המנצחת על האי.

כריס מקורמק, 39, אוסטרליה


(התמונה משמאל, צילוםף Dontworry)
במעבר חד אחרי ניצחונו האחרון והמרשים על האי, ביצע מקורמק אחורה פנה אל חיק המרחק האולימפי. זה היה קרוב, אבל לא מספיק, ובתום תהליכים פתלתלים- חמקמקים הוא נותר פעם נוספת מחוץ לסגל האוסטרלי האולימפי. אלוף העולם למרחק האולימפי, בשנת 1997, רשם תואר אליפות ראשון במרחק הברזל עשר שנים לאחר מכן, וקטף תואר עוקב בשנת 2010. שנת 2011 הייתה שנת דימדומים, רגע לפני לילה יורד על המרחק המלא ושחר חדש עולה על המרחק האולימפי. על אף שמטרת העל לייצוג אולימפי לא צלחה, העצימות והמהירויות שמחייבים המתחרים הצעירים שבסבב ה- ITU עוד עלול להוכיח עצמו כמתכון ופתח לניצחון נוסף על האי.

12.10.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג