אליפות העולם באיש הברזל – כלבי אשמורת

בכל מצב בחיים אשר מעורבים בו מספר שחקנים ועניינים שונים, ותורת המשחקים זוקפת את ראשה המסובך, ניתן לתאר מצב זה ע"י הגאונות ש"בכלבי אשמורת" – סרטו המבריק של קוונטין טרנטינו שבו חבורת פושעים מתכנסת בתוך מחסן נטוש ומלקקת את פצעיה אחרי שוד שהכל השתבש בו. אליפות העולם באיש הברזל, בקונה - הוואי, אינה יוצאת מן הכלל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בכל מצב בחיים אשר מעורבים בו מספר שחקנים ועניינים שונים, ותורת המשחקים זוקפת את ראשה המסובך, ניתן לתאר מצב זה ע"י הגאונות ש"בכלבי אשמורת" – סרטו המבריק של קוונטין טרנטינו שבו חבורת פושעים מתכנסת בתוך מחסן נטוש ומלקקת את פצעיה אחרי שוד שהכל השתבש בו. אליפות העולם באיש הברזל, בקונה – הוואי, אינה יוצאת מן הכלל

מאת:יהונתן רימון


הבה נשרטט את השחקנים:


מר לבן – כריס לייטו


מי לא אהב את מר לבן? מחסל השוטרים המקועקע, בעל הלב הטוב, אשר תוקף בארסיות את מר וורוד בתחילת הסרט על אי נכונותו לתת תשר למלצרית. הוא מסרב, לכל אורך הסרט, לחבר את הנקודות, לעשות שתיים ועוד שתיים ולהבין שהבחור שהוא מגן עליו הוא אכן המלשין הבוגד שסיבך אותו. מי לא אוהב את כריס לייטו? מי לא רוצה שאיכשהו אחרי רכיבה של 4:20 שעות הוא ייתן מרתון של 2:58 שעות וינצח? מי? אף אחד. אבל אין גם אף אחד שלא יודע שכשכריס יחזיק בזרועותיו את קרייג אלכסנדר, 2 ק"מ לפני הסיום, כאשר שניהם מדממים למוות, שקרייג וחבריו הרצים יפוצצו את אם אמו של כריס טוב הלב.
מקום: 20-50.


מי לא אוהב את כריס לייטו ? (צילום: Mat Honan)




מר וורוד – אנדראס ריילרט


"אני לא רוצה להרוג אף אחד, אף אחד, אבל אם אתה עומד בדרכי, בדרך זו או אחרת, אתה זז מדרכי" הכי מהוקצע, הכי מקצוען, חד לשון ובעל שטף דיבור מהפנט. חזק רצח ברכיבה וחזק רצח בריצה. מגיע אחרי שבירה משפשפת עיניים ומרימת גבות עד לרמת חיבורן לשיער של שיא עולם, בן 14 שנה  ב- 9 דקות, לא פחות. השאלה החשובה היא כמה דקות ישיג על אלכסנדר ברכיבה ושאלה עוד יותר מסקרנת, שאין לנו ממש תשובה עליה, האם ריילרט צריך בכלל יתרון ברכיבה כדי לנצח את קרואי? מקום שלישי לפני שנתיים, ומקום שני לפני שנה.
מקום: 1-2.


מחזיק התוצאה הטובה ביותר באיש הברזל – אנדראס ריילרט _צילום: Dontworry )



"איש נחמד אדי" – מרינו וונהונאקר


דמות מפתח בסרט כיוון שבהגיעו למחסן הוא נוקט עמדה הפוכה לשאר שכירי החרב בטענה שלא הייתה מלכודת והופך את העלילה ליותר מעניינת עקב ניגודי האינטרסים. האם מרינו יגיע למחסן הנטוש בקונה וישתף פעולה עם אנדראס ריילרט ברכיבה על מנת שיגיעו עם הפרש כמה שיותר גדול בריצה לעומת אלכסנדר. כולנו זוכרים שבשנה שעברה מקורמק הצליח לשכנע את הרוכבים החזקים לדחוף כמה שיותר חזק על מנת לנטרל את אלכסנדר. גם מרינו עצמו הרוויח מזה. מצד שני, כמו בשנה שעברה, מרינו חייב להיות מודאג שאנדראס עצמו יפתח מבערים בריצה ברגע שלא יזדקק למרינו יותר ברכיבה, אחרי שעזר לו להכתיב קצב חזק על מנת להשאיר את הכובש הגדול מאחור.
מקום: 3-4.


מר כחול – פאריס אל סולטאן


עבר זמנו ואין לו חלק ממשי בסרט.
אלוף עולם לשעבר, אבל קצת הזדקן וקצת נמצא מחוץ למשחק. יש לו את אחת הבדיחות הטובות בסרט (כאשר הוא שואל את מר וורוד מה נחשב בעיניו מיוחד –"שיקחו אותך החוצה ו…", את השאר נצנזר.. אחרי שמר וורוד טוען שלא היה משהו מיוחד בשירות שקיבלו בבית קפה). , לא פלא שמר כחול צנח ראשון עם כדור בין שתי העיניים מאש השוטרים.
מקום: 20-50.


אלוף העולם 2005 – פאריס אל סולטאן (צילום Kaihawaii )



מר כתום – קרייג אלכסנדר


יהיה מעניין לראות אם השנה ישים קסדת נג"ש. יהיה מעניין לראות איך השנה יתקוף יותר ברכיבה (ואנחנו יודעים שהוא למד את לקחי השנה שעברה). במקצה הריצה אנחנו יודעים שהוא הכי חזק. מגיע אחרי תואר באליפות העולם החצי איש ברזל בלאס וגאס במסלול קשה, ואחרי שנראה שם נהדר על האוכף. כמו עם טים רות' (מר אורנג') בכלבי אשמורת, זה עדיין הוא נגד כולם.
מקום: 1-2.


מר חום – אנדי פוטס


מספר סיפור מרתק בתחילת הסרט ומשלה אותנו שיהיה לו תפקיד ראשי בעלילה. אנדי פוטס הוא אכן הקוונטין טרנטינו של כלבי אשמורת. מתחיל כשחקן מרכזי בשחייה חזקה, אבל בהמשך רואים אותו רק לכמה שניות, שעון על כסא מכונית עם דם בין העיניים.
מקום: לא מסיים


מר בלונד – כריס מקורמק


הייתם יכולים לדמיין את כלבי אשמורת בלי מר בלונד המטורף?
גם אני לא!!!
מקום: מקום טוב בטריבונה בשביל לשים רגל לאלכסנדר ידידו הטוב.


מקורמק, אלוף העולם 2010 + 2007, חזר השנה להתחרות במרחק האולימפי ולא יזנק (צילום: Dontworry )




אתר –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות



יונתן רימון

קישורים: טריאתלון, איש ברזל, ישראמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג