אליפות המאסטרס בשחייה היום ה-1

היום, בשעה 9 בבוקר, יצאה לדרכה אליפות ישראל בשחייה למאסטרס. החשמל בווינגייט היה באוויר עוד מרגעי החימום שקדמו למשחים. התחרותיות בשיאה. קבוצות עמוסות בכוכבי עבר ענקיים שליחם עוד לא נס, הקיפו את מתחם המים הרותח, ויצרו אווירה שלא הייתה מביישת אליפות עולם. 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היום, בשעה 9 בבוקר, יצאה לדרכה אליפות ישראל בשחייה למאסטרס. החשמל בווינגייט היה באוויר עוד מרגעי החימום שקדמו למשחים. התחרותיות בשיאה. קבוצות עמוסות בכוכבי עבר ענקיים שליחם עוד לא נס, הקיפו את מתחם המים הרותח, ויצרו אווירה שלא הייתה מביישת אליפות עולם. 

מאת:אילן גולדמן – צילום תמר ברניס


בעוד ספורטאי מאסטרס בענפים אחרים עוסקים בחידוד הסיבולת למרחקים, בבריכה בווינגייט עסקו המאסטרים בהשחזת סכיני המהירות. כל משחה נחשב, כל נקודה משנה גורלות והחשוב מכל: קביעת שיאי גילאים וכמה שיותר. העובדה, כי אתה בן 23 כצעיר המשתתפים או 80 כאחרון המבוגרים, לא שינתה במאום. אלו רדפו אחרי השיאים, והאחרונים אף יותר. מצעיר עד זקן, מבחור עד בחורה, מיחיד ועד קבוצה כולם רדפו תהילה ומדליות.  ואלו כמובן הגיעו, ובכמויות. 30 שיאי מאסטרס נקבעו רק ביומה הראשון של האליפות.


כצפוי, קבוצת עולם המים של אורי סלע הגיעו עם "מסה קריטית" של – 94 שחיינים. כבר משעות הבוקר המוקדמות, בעוד השחיינים מטפטפים טיפין טיפין אל תוך הבריכה, החלו סלע וחניכיו בחגיגות על הטריבונות, כדי להצית את האווירה בתוך קבוצתם. זה עבד כמו קסם והרוחות להטו עוד לפני שהשמש עלתה. סה"כ התייצבו לאליפות 332 שחיינים ושחייניות משולהבים מכל רחבי הארץ, כולל קבוצה מהערבה הרחוקה. הופעה מיוחדת במינה נרשמה על ידי שחייני בית הלוחם תל-אביב, אשר הגיעו עם מאמנם, נוח רם האגדי.


גרשון שפע- ממשיך לקבוע שיאים
צילום: תמר ברניס

המשחה הראשון לטבול במים היה ה-200 מטר חזה לנשים. במקצה זה, רונדה ניסמן, חיפאית-אמריקאית אשר נמנית על קבוצת אקוותיקים-גבעת חיים, שחתה ארוך וחזק וקבעה שיא חדש לגילאי 55-59. 3:30.78 דקות. לאחר מכן אמרה רונדה," אני עדיין רוצה לנצח בתחרויות המאסטרס, אבל הדבר שאני אוהבת ביותר כאן הוא את האווירה. הכי חשוב לי הוא הקשר עם האנשים הנפלאים כאן ולייצג את הארץ. אני מתחילה להתאמן כעת לקראת אליפות המים הפתוחים ואני מתכוונת לשחות 'בחוץ' בתקופה הקרובה".

במקצה ל-200 מטר חזה גברים נופצו שני שיאי גילאים. הראשון, על ידי גל ישראלי בקבוצת הגיל 50-54 שקבע זמן של 3:09.19, והשני על ידי זאב שבתאי (70-74) מאקוותיקים-גבעת חיים, אשר מיהר לחצות את הבריכה עם זמן מדהים של 3:45.00 דקות. שניהם שברו את השיאים הקודמים בפערים מעוררי התפעלות.


קופצים למים
צילום: תמר ברניס

במקצה ל-100 מ' חופשי נשים, הייתה זו עדי ביכמן שקבעה את הטון. עדי בת ה-28, שחיינית אולימפית לשעבר, אשר נמנית כיום על קבוצת מכבי שוהם סיימה עם זמן של 1:04.20 כשהיא קובעת שיא גילאים חדש. ז'אנה שיבלין בת ה-71, המשתייכת למכבי נהריה, השאירה חותמה גם כן, כשקבעה שיא גילאים חדש לקטגורית ה-70-74 בזמן של 2:01.88. ז'אנה אגב, שברה את שיאה שלה, ונראה שככל שהשנים חולפות, אצלה המהירות רק עולה.

במקצה ל-100 מ' חופשי גברים, המהיר ביותר היה לא אחר מאשר שי לבנת, שקבע קצב רצחני למרחק. לבנת, אשר יש הטוענים כי היה השחיין הכשרוני ביותר שישראל ידעה מעודה, קבע רף חדש לגילאי 25-29 עם תוצאה של 55:09 שניות. לאחר הסיום לבנת היה נראה מרוצה, "ממש מגניב להתחרות במאסטרס", הוא אמר לאחר מכן. "אני בא כי לא צריך להתאמן ולעבוד קשה ועדיין יש את המתח ומקבלים את הסיפוק של התחרויות. זה מה שתמיד אהבתי. מוזר לקבוע שיא גילאים חדש אבל אני בהחלט שמח. כיום התחרויות מאסטרס ממש מתאימות לי, אני לא מתאמן בכלל מלבד שיעורי יוגה מעת לעת. 


אורי סלע (ימין) והח"כ יוחנן פלסנר
צילום: אילן גולדמן

שוברי שיאים נוספים במרחק זה היו לא אחר מאשר עופר ניסמן ומשה גרטל אשר התראיין לשוונג לפני התחרות. עופר ניסמן, בעלה של רונדה, קבע שיא חדש לגילאי 55-59 עם זמן של 1:08.73 דקות. גרטל קבע שיא חדש לקבוצת הגיל החדשה שלו (65-69) 1:07.90. "היה קשה מאוד היום", סיפר גרטל לאחר מכן. "הדרך לגיהנום כנראה רצופה ייסורים קשים. ידעתי שאקבע שיא גילאים והגעתי למה שרציתי. בשחייה אין בלופים. ציפיתי לתוצאה הזו. הזמנים היו דומים לזמנים שהשגתי באימונים. אם היום הייתי מתחרה באליפות אירופה, תוצאה זו הייתה מספיקה לי כדי לנצח", קבע גרטל.

50 מ' פרפר- נשים היה המקצה הבא בתור. במקצה זה המהירה ביותר הייתה ירדנה דאון אך תוצאתה (32.66 שניות) לא הספיקה כדי לקבוע שיא במרחק. גם עדי סגל, החיפאית לשעבר אשר שחתה בארה"ב, נתנה הופעה איכותית ביותר עם בית הלוחם תל-אביב.


"הגרטל" ממשיך לשבור שיאים 
צילום: תמר ברניס

מקצה ה-50 מ' פרפר גברים היה רווי באקשן, והנפיק שיאים חדשים. קובי סגל מקריית ביאליק קבע שיא חדש לקבוצת הגיל 30-34 עם תוצאה של 27.18 שניות. קובי היה נראה מרוצה לאחר הסיום. " כמה ק"ג פחות והייתי יכול לתת עוד", הוא סיכם בחיוך לאחר המקצה שלו. איש נוסף לשיא במקצה זה היה רוברט לדנר, שחיין אס"א ת"א, אשר קבע שיא של 31.83 שניות לגילאי 65-69. המהיר ביותר במקצה היה ויטלי פושקר בן ה-28. ויטלי, חיפאי לשעבר אשר שחה במכללת סוואנה גורג'יה, ונמנה עם שחייניה הבכירים של ישראל בשנים האחרונות, אמר לאחר הסיום," התחלתי לשחות במאסטרס לפני שנה. זה שונה, מתרגשים, אבל זה יותר ריגוש של כיף, אין את הלחץ השלילי לתוצאות". ויטלי סיפר כי אפילו אימו הגיעה לראות אותו מתחרה. "בעבר היא לא הייתה מגיעה. לא הייתי נותן לה בגלל הלחץ. עכשיו תהיה לה עוד מדליה לאוסף שלנו".

במשחה ל-200 מטר גב נשים המהירה ביותר הייתה רותם תמר. רותם קבעה זמן של 2:51.20 דקות והשאירה שובל ארוך של מים למתחרותיה. רונה יופה מאקוותיקים-גבעת חיים נקראה לשיא, כאשר קבעה זמן של 3:11.12 בקבוצת הגיל 65-69. 


שי לבנת- אחד מהכשרונות הגדולים, כעת מאסטר
צילום: תמר ברניס

במקצה הגברים ל-200 מטר גב, היה זה זאב שבתאי האגדי שהחליט לשבור לעצמו שיא נוסף לאותו היום. זאב קבע תוצאה של 3:30.71. ראובן ארבל נהיה שיאן נוסף (75-79) למרחק כשקבע תוצאה של 3:55.21 דקות. ארבל המשתייך כיום למועדון בנהריה אולי הולך כשהוא נעזר במקל, אך כשמדובר במים, כנראה שאין שני לאיש הכה מיוחד. המהיר ביותר למקצה זה היה הג'ינג'י של קריית ביאליק, קוני אובצינאקוב, אשר פתח פער גדול על מתחריו. קוני היה נראה מרוצה מאוד לאחר הסיום, וחיוך של מנצח אדמוני לשפתיו. 

במקצה השליחים 4X50 נשים חופשי, המהירות מכולן היו הבנות של אקוותיקים- גבעת חיים. הן עשו זאת בכל הגילאים והצורות בצורה משכנעת ביותר. במקצה הגברים, היו אלה החברה הצהובים של ביאליק שהקדימו את כולם בקטגורית הגיל המצבר 100-160. בקטגורית 160- 399, הוותיקים של עולם המים עשו מחטף בראשותו של ח"כ יוחנן פלסנר, אשר התראיין אצלנו לפני התחרות. 


ויטלי פושקר- עוד שחיין צמרת שמגיע למאסטרס
צילום: אילן גולדמן

בנות 100 מ' פרפר – במקצה זה, למרות שמות חזקים לא נקבעו שיאים. בירקאן ליאור (47) הייתה המהירה ביותר, גם מבין אלו הצעירות ממנה בשנים רבות. ליאור עצרה את השעון על 1:14.48 דקות. ליאור לא הצליחה בכך לשבור את שיאה שלה. 

בנים 100 מ' פרפר – ויטלי פושקר המשיך לדהור וקבע שיא גילאים חדש. ויטלי אשר נראה בכושר גבוה, היה השחיין היחיד שירד מ-1 דקה במרחק, כשהוא קובע זמן של 59.08 שניות. מאמן ושחיין העל גרשון שפע לא נשאר חייב כשקבע גם הוא שיא גילאים חדש (65-69) 1:24.17 דקות. 


קוני- מספר 1 של ביאליק במים
צילום: אילן גולדמן

עדי ביכמן המשיכה בבהלה לזהב ושיאים במקצה ל-200 מ' חופשי. ביכמן האולימפית, קבעה שיא שני שני בתחרות (25-29) עם זמן 2:33.62 דקות. זיווית מאירי, הנמנית על חבורתו של צפריר פרקיס מחיפה, קבעה גם היא שיא גילאים חדש – 2:27.65 דקות (30-34). זיווית אשר מתפקדת ביום מתפקדת כאמא לשניים, קבעה זמנים מצויינים לאורכה של כל התחרות. דורית סולסי מאקוותיקים, המגיעה משחייה אומנותית הייתה שלישית לקבוע שיא (50-54). רביעית ואחרונה לשיאים במקצה זה, היא ז'אנה שיבלין אשר היה זה לה שיא שני ליום. ז'אנה שיפרה את שיאה שלה עצמה כשקבעה 4:25.47 דקות. 


חגי אשלגי לאחר המקצה שלו
צילום אילן גולדמן

במקצה ל-200 מ' חופשי גברים השיאים לא איחרו לבוא. אמיר סלמן  מאקוותיקים עשה זאת בקבוצת הגיל 50-54 עם זמן של 2:22.66, טומי מנור, חברו לאגודה עשה זאת גם כן בקטגורית הגיל הבאה 56-59 (2:34.61 דקות). משה גרטל מירושלים רבתי כנראה לא יכל להתאפק, ושבר שיא נוסף לגילאי 65-69 כשעצר את השעון על 2:31.41 דקות. המהיר שבמהירים למקצה זה, היה רועי אגמון מאקוותיקים עם זמן מצוין של 2:19.84 דקות.

50 מ' גב נשים- המהירה ביותר למרחק, הייתה שוב בירקאן ליאור שעצרה שעון על 38.02 שניות. אך שיא הגילאים (40-44) הגיע דווקא מברקן עירית של מכבי שהם. עירית עשתה זאת בזמן של 39.55 שניות.

במקצה הגברים המקביל ל-50 מ' גב גברים, התנהל מאבק ענקים בין ערן גרומי, טל שטריקר, קוני אובצניקוב קובי סגל וצבי אלעד. גרומי מכפר שמריהו היה עם היד על העליונה וגם קבע שיא גילאים חדש – 30.06 שניות. אל גרומי הצטרף מיודענו עופר ניסמן מאקוותיקים שהכניס שיא נוסף לספר (55-59) בזמן של 34.15 שניות. החגיגה האמיתית במקצה זה היתה בכלל שייכת לזאב שבתאי אשר קבע שיא גילאים שלישי ביום תחרות אחד – 44.57 שניות. כזכור זאב נמנה על קטגורית  70-74 שנים.


אריק פרי- נלחם חזק בכל מקצה בו השתתף
צילום: אילן גולדמן

עדי ביכמן הגיעה רעבה לשיאים, במקצה ל-100 מ' חזה נשים, היא הוסיפה לעצמה שיא נוסף – 1.19.78 שניות.  לא הרבה אחריה הייתה תמר רביב המצוינת מהפועל ירושלים, אשר מיצבה את עצמה כשיאנית גילאי 35-39 למרחק (1:28.69 דקות). ורד בן חרות מאקוותיקים הייתה ספורטאית נוספת להירשם בספרי ההיסטוריה של שחייה המאסטרס הישראלית (45-49) כשקבעה זמן של 1:36.11 דקות. רונדה ניסמן מאקוותיקים, אשר כנראה לא רצתה ללכת הביתה ללא שיא נוסף, "נאלצה" לשבור את השיא לגילאי 55-59 כשקבעה 1:38.89 דקות. 

במשחה ל-100 מ' חזה גברים, היה זה עדי פרג מאקוותיקים (50-54) אשר "מיהר" להיכנס לטבלת השיאים עם זמן של 1:23.64 דקות. המהיר ביותר במקצה היה הילדון בן ה-23 פליקס רובינשטיין בזמן של 1:11.90 דקות. 


עדי ביכמן- באה לנצח
צילום: תמר ברניס

סיכום: בתום יום קרבות עיקש בין מיטב הקבוצות בארץ, אקוותיקים גבעת חיים נותנת את הטון. הקבוצה מגבעת חיים, שהבטיחה כי תאבק עם אימפריית עולם המים על כל נקודה עושה זאת עד כה בהצלחה. החברה מגבעת חיים מובילים גם בנשים וגם בגברים כרגע. מחר כאמור, צפוי יום תחרויות נוסף, שיכריע מי קבוצת המאסטרס השווה ביותר. האם יהיו אלה הטוענים "לאיכות", או אלה בעלי "הכמות"? 






אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי צולע בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג