אליפות אירופה בשחייה מים פתוחים – סיכום היום הראשון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אילן גולדמן ודניאל קציר

 
נשים – מקצה 10 ק"מ
 

מקצה הנשים יצא לדרכו ב-8 בבוקר, ללא עיכובים מיותרים כשהכל פועל בדיוק על פי המתוכנן. הנשים הנרגשות קפצו למים, כשהאיטלקיות, בראשותה של מרטינה גרימלדי – אלופת העולם 2010, משתלטות מיד על ההובלה. הקצב הרצחני אשר הוכתב על ידי האיטלקיות, פגע בדבוקה מיידית, והפיצולים החלו כעבור שתי הקפות. למרבה הצער, גם חבורת הישראליות, אשר כללה את רותם עמית, לי כהן וחן פינסלי, נפגעו מההדף האיטלקי. רותם, אשר השתרכה מאחור, החליטה לפרוש אחרי שתי הקפות. "עמית רותם נכנסה לתחרות בשביל הניסיון, אחרי שנקראה להחליף את נוגה פרי", סיפר מאמן הנבחרת – אנדריי טוט. המאמן הנוסף, מארק פלג, הוסיף," לרותם נפל הצ'יפ ועד שסירת השיפוט הגיעה, רותם כבר איבדה חצי ק"מ. הוצאנו אותה מהמים כי היא מתכוננת למקצה ה-5 ק"מ. היא דווקא החזיקה יפה אך דברים קורים. נערך בהתאם בפעם הבאה".

 

גרימלדי האיטלקייה הוכיחה לכולם מי הבוסית (צילום: scott heavy)
 

גם לי כהן שלנו, נאלצה לפרוש מהתחרות בשלבים מוקדמים, "בעקבות תשישות והערכות קלורית לא נכונה", על פי רופא התחרות. יותר מאוחר התברר כי כהן הקיאה במהלך השחייה. "הייתה לה תופעה שמזכירה מחלת ים", סיפר מאמן הנבחרת לאחר מכן. חן פינסלי הייתה הישראלית היחידה ששרדה את המקצה, כשהיא מסיימת במקום ה-23, זמן רב אחרי המנצחת. פינסלי סיימה במקום אחד לפני האחרון, כשרק השחיינית הטורקייה חותרת הרחק מאחור.

 
את המקצה ניצחה באופן צפוי למדי, אלופת העולם לשעבר – מרטינה גרימלדי, אחרי שהיא וחברתה לנבחרת – רייצ'ל ברוני (הגיעה במקום ה-2), עשו את מרבית העבודה השחורה מלפנים. "אני מאוד שמחה, זו הייתה עונה ארוכה וקשה מאוד. הייתי מלפנים רוב הזמן, למרות שבדרך כלל אני ממוקמת בערך במקום ה-3 בדבוקה. באליפות הזו החלטתי להיות מלפנים ולהכתיב קצב גבוה. היו חסרות מתחרות חזקות ויכולנו לשלוט בקלות יחסית", סיפרה גרימלדי, אשר מתכוונת לשחות גם את מקצה ה-25 ק"מ ביום ראשון הקרוב. אחרי גרימאלדי וברוני, הייתה זו נדייאן רייכרט הגרמניה שהגיעה במקום ה-3. סוון אוברסון השוויצרית, אלופת העולם למרחק 5 ק"מ, הייתה מועמדת לניצחון, אך תפסה את המקום ה-11 בלבד. "היה ממש רע", התייפחה אוברסון לאחר התחרות. "העונה הייתה ארוכה מידי. ידעתי עוד בבוקר שיהיה גרוע. השיא שלי כבר עבר באליפות העולם בסין. אני אעשה את מקצה ה-5 ק"מ למרות שאני חלשה מנטלית", סיכמה את הופעתה.
 

אוברסון – תשושה אחרי עונה רצחנית (צילום: Scott heavy)
 
בלטו בהיעדרן – הנבחרת הבריטית והנבחרת היוונית, אשר בחרו שלא להשתתף במקצה ל-10 ק"מ, אחרי שכבר קבעו את הקריטריונים לאולימפיאדה באליפות העולם האחרונה. הנבחרת הטורקית, אשר השחיינית שלה הגיעה זמן רב אחרי כולם, לא נראתה יותר מידי מוטרדת מההתרחשויות המדיניות. "אצלנו הכול בסדר, אנחנו נמשיך לבוא לכאן. זאת העבודה שלי, זו העבודה של כולנו", אמר המאמן הטורקי בתחילת היום. "אנחנו לא מתעסקים בכל הדברים מסביב. אנחנו מקצוענים. כן, שמענו על כל ההתרחשויות האחרונות, אבל כמו שאמרתי: אנחנו כאן כדי לשחות". 
 
גברים – מקצה 10 ק"מ
 
מקצה הגברים יצא לדרך ב-11:00 בבוקר, כשהשמש כבר בועטת בעוצמה במרכז השמיים. הגברים קפצו למים אחרי טקס מפואר בו הוצגו כל המדליסטים אשר הגיעו להשתתף בתחרות. הנציגים הישראלים הצעירים (שחר רסמן ויובל ספרא) נראו נרגשים מאוד מהמעמד, בעוד הישראלי הבכיר מכולם – מיכאל דימטרייב, נראה רגוע ומפוקס מתמיד. לפני הזינוק, רסמן סיפר, "שנת הלילה עברה עלי טוב משציפיתי". זאת לאחר שהתוודה בראיון שערכנו איתו בתחילת השבוע: "שינה היא עקב האכילס שלי" לפני תחרויות.
 

מקצה הגברים – רגע לפני הזינוק (צילום: אילן גולדמן)
 
הפתעה לא נרשמה כשתומס לורץ – אלוף העולם הטרי ב-5 ק"מ ( באמתחתו 10 זכיות באליפויות עולם קודמות) נגע בקיר הסיום ראשון. לורץ ידוע בסיומת האדירה שלו אשר משאירה את כל מתחריו מאחור. "זהו יום נהדר בשבילי", חייך אלוף אירופה החדש. אני מרוצה מאוד למרות שהסיום היה מאוד קשה. כדי לעקוף את דיאצ'ין (רוסי – מקום 2), הייתי צריך לתת הכול. היה לי מאוד חשוב לנצח את המרחק האולימפי שנה לפני לונדון. אני אחגוג בהמשך", הבטיח. במקום השלישי סיים השחיין האוקראיני סניטקו, אשר נגע בקיר 3 שניות בלבד אחרי הגרמני. לוקה פראטי – השחיין האיטלקי והמועמד הברור למדליה, פרש מהתחרות כעבור מספר הקפות. "זה החום, זה החום", נאנח האיטלקי התשוש בפני כתבת ערוץ הספורט, כשיצא את המים. 
 

דניאל קציר עם מכר ותיק – אלוף העולם ואירופה, תומס לורץ (צילום: אילן גולדמן)
 
הגברים הישראלים רשמו הופעה פושרת למדי, כשרק מיודעינו שחר רסמן, מגשים מטרותיו – להישאר עם הדבוקה כמה שיותר. "אני חושב ששחיתי נכון. חבל שנפלתי ב-700 המטרים האחרונים. היו הרבה מכות בתוך המים והייתי מרוכז כל הזמן", סיפר הישראלי, אשר הגיע 1:29 דקות בלבד אחרי המנצח לורץ. מיכאל דימיטרייב קיווה להגיע אל דוכן המנצחים והפגין דומיננטיות רבה, כאשר הוביל את הדבוקה מספר פעמים. אך כשלורץ הגרמני פתח את המבערים לקראת הסיום, דימיטרייב שילם את המחיר של המאמץ המיותר. הישראלי קיווה להשיג מדליה, אך נאלץ להסתפק במקום ה-10 המאכזב. "רציתי להגיע לפחות בין שלושת הראשונים" אמר בכעס. "הגעתי בכושר יותר גבוה משל לורץ. התאמנתי איתו ביחד, אני יודע את זה. פשוט חסר לי ניסיון". גם יובל ספרא הצעיר היה מאוכזב מאוד מהופעתו, ונראה תשוש לחלוטין כשיצא את המים. "היה רע. מההקפה החמישית הרגשתי לא טוב", התלונן עם עלייתו לחוף. אנדריי טוט – מאמן הנבחרת סיכם את הופעתם של הישראלים: "אנחנו מרוצים מההישגים של החברה. הם עשו מה שיכלו ולא היו הפתעות".
 

ספרא מימין ורסמן – ההתרגשות שלפני (צילום: אילן גולדמן)
 
היום השני  – מקצה הקבוצות יוצא לדרך
 
מחר בבוקר (חמישי) תימשך האליפות כסדרה, עם תחרות הנבחרות המעורבות ל-5 ק"מ. כל קבוצה שתצא לדרך תורכב משני גברים ואשה, כשאלו יוצאות בהפרש של דקה אחת מהשנייה. בתחרויות מהסוג הזה, הזמן נמדד על פי השחיין האחרון בנבחרת אשר נוגע בקיר הסיום. הנבחרת המועמדת לניצחון: האיטלקית ובגדול. נראה כי בנות הנבחרת הן החזקות בשדה כפי שהוכיחו היום. מרבית המומחים, וביניהם הפרשן המומחה שלנו דניאל קציר, מהמרים על כך שהנבחרת הגרמנית תגיע במקום השני. על המקום השלישי אף אחד אינו מוכן להתחייב וזה נשאר פרוץ לרוחות, עם סיכוי טוב לנבחרת הצ'כית או מאידך השוויצרית. 

 

 

 


 

 

 

 

 

אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – כתב באינטרוול, המגזין המשותף של שוונג ועיתון "הארץ". אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי. בעל תואר במזרחנות

 

 

 
כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש

 

דניאל קצירדניאל קציר
דניאל קציר – מייסד מרכז השחיה easy swim
חלוץ מדינת ישראל בשחיה במים פתוחים למרחקים ארוכים. מקום תשיעי באליפות העולם במשחה למרחק 25 ק"מ בשנת 2008. אחד מ- 25 השחיינים הטובים בעולם למרחק 10 ק"מ שקבעו את הקריטריון הבינלאומי לאומיפיאדת בייג"ין כשבפעם הראשונה ענף זה הוכנס למשחקים האולימפיים. הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות גביע העולם הארוכה ביותר בעולם למרחק 57 ק"מ. אלוף ישראל במים פתוחים

 

 

 

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג