אליפות אירופה בשחייה: אולי מכאן יגיע ההישג?

יונתן קופלב הוא השחיין הישראלי היחיד שכבר זכה באליפות אירופה, האם הוא יוכל לשחזר את זה? איתי גורביץ', מירון חרותי ואיתי גולדפדן השתפרו באימונים בארה"ב - איך זה יבוא לידי ביטוי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יונתן קופלב ומאמניו באליפות העולם בשחייה
יונתן קופלב ומאמניו באליפות העולם בשחייה

לקראת אליפות אירופה בשחייה: כתבה ראשונה בסדרה | כתבה שנייה בסדרה |

אחרי שעסקנו בשחיינים מנוסים יותר כמו יעקב טומרקין ואנדראה מורז, וגם בצעירים המבטיחים, נתייחס הפעם לארבעה שחיינים שאם יצליחו להתעלות על עצמם ברגע האמת באליפות אירופה – הם יספקו חוויה לא רעה בכלל לחובבי השחייה בארץ ובכלל לחובבי הספורט.

שום דבר כבר לא יפתיע. יונתן קופלב | צילום: באדיבות איגוד השחייה

אחד מהם כבר היה אלוף אירופה, האחרים קצת יותר צעירים אבל כל אחד מהם השתלט על נישה בשחייה הישראלית, ומנסה להתפתח משם. יונתן קופלב הוא אחד השחיינים הטובים בעולם ב-50 גב, איתי גורביץ' הוא יורשו של גל נבו במשחי המעורב אישי, איתי גולפדן ינסה לשבור שיא מיתולוגי של מיקי מלול ב-50 חזה ומירון חרותי ינסה לעלות בפעם השנייה ברציפות לגמר אירופי ב-50 פרפר.

יונתן קופלב 

גיל: 26

אגודה: מכבי חיפה

מאמן: לוקה גברילו

משחים: 50 ו-100 גב, שליחים

2012 היתה השנה הטובה בקריירה של יונתן קופלב, לפחות עד רגע לפני המשחקים האולימפיים בלונדון. זה התחיל בזה שהוא עשה היסטוריה באליפות אירופה והפך לשחיין הישראלי הראשון שזכה במדליית הזהב במפעל הזה, זה קרה במשחה ה-50 גב. מה שכן, זו היתה שנה אולימפית, ולא כולם החשיבו יותר מדי את ההישג שלו כל עוד הוא לא קבע קריטריון ו-50 גב אינו משחה אולימפי.

בתחרות שהתקיימה לאחר אליפות אירופה, קופלב קבע את הקריטריון ללונדון 2012 ב-100 גב עם תוצאה של 54.38 שנ', אלא שרגע לפני המשחקים בלונדון הוא סבל מכאבי בטן חזקים והסתבר שהוא נזקק בדחיפות לניתוח תוספתן. קופלב נפרד מהחלום האולימפי, אבל המשיך בשלו בשנים הבאות.

הוא לא הפך לשחיין 100 גב מוביל, הבין שההתמחות שלו היא בחצי המרחק ובאליפות העולם ב-2013 העפיל לגמר המשחה יחד עם גיא ברנע וסיים שמיני. באליפות אירופה ב-2016 הוא סיים חמישי, וקצת אחריה ורגע לפני המשחקים האולימפיים בריו אליהם לא העפיל, הוא שחה את ה-50 גב בוינגייט בשיא ישראלי חדש של 24.60 שנ' וקבע את תוצאת השנה בעולם – עוד הישג ששום שחיין ישראלי אחר לא עשה מעולם.

באליפות העולם האחרונה בבודפשט קופלב היה השחיין הישראלי היחיד שהשיג גמר, במשחה ה-50 גב כמובן. הוא עדיין מנסה לשחזר את אותה תוצאה, 24.60 שנ', שביום טוב יכולה  להעלות אותו על הפודיום באליפות אירופה. תוצאת השנה שלו בינתיים היא 24.81 שנ', אולי זה מספיק טוב כדי להשיג גמר בגלאזגו אבל קופלב שואף להרבה יותר.



מירון חרותי 

גיל: 20

אגודה: מכבי חיפה

מאמן: דייב מארש

משחים: 50 פרפר, 50 ו-100 חופשי

לפני שנתיים כשהיה בן 18, מירון חרותי פרץ לתודעה באליפות אירופה בלונדון, והצליח לעלות לגמר משחה ה-50 פרפר תוך כדי ששבר שיא ישראלי. מהר מאוד הוא הפך לפוטנציאל גדול בתחום הספרינטים, וגם היועץ המקצועי של איגוד השחייה דייב מראש לקח אותו לאימונים בקבוצתו בקליפורניה.

מתקדם. מירון חרותי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

השנה עושה רושם שחרותי העביר הילוך. אחרי שנתיים הוא הצליח לשבור שוב את שיאו הישראלי ב-50 פרפר אחרי שניצח בתחרות בקליפורנה בזמן של 23.57 שנ' (שיפור של 13 מאיות לשיא הקודם). חוץ מזה, הוא התקרב עד כדי 2 מאיות משיאו האישי ב-50 חופשי (22.22 שנ') ושיפר באופן משמעותי את שיאו האישי ב-100 חופשי כשירד לראשונה מ-50 שניות (49.92 שנ'). אם ימשיך במגמת ההתקדמות שלו, יכול להיות שיוכל להשיג דברים יפים באליפות אירופה כמו למשל גמר ב-50 פרפר.

איתי גורביץ' 

גיל: 23

אגודה: הפועל ירושלים

מאמן: לוקה גברילו

משחים: 200 ו-400 מעורב אישי, 200 פרפר

כמו שחיינים רבים שיוצאים למכללות, איתי גורביץ' קצת נעלם מהרדאר אחרי שנתיים במכללת לואיוויל. אחרי הכל, עוד בקמפיין ריו 2016 הוא סומן כיורשו של גל נבו במשחי המעורב אישי, וגם התקדם בצורה מעוררת התפעלות. בשנה שעברה הוא נעצר קצת, אבל השנה הוא הצליח לשפר את שיאיו בשני משחי ה-200 החזקים שלו, מעורב אישי ופרפר.

שיפר את שיאיו ב-200 פרפר ו-200 מעורב אישי. איתי גורביץ' | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

זה קרה כשהוא הגיע לארץ לגביע האיגוד בוינגייט, שם קבע גם את הקריטריונים לאליפות אירופה. ב-200 פרפר הוא שיפר את שיאו האישי ל-1:58.95 דק' וזו תוצאה שיכולה להיות שווה חצי גמר באליפות אירופה (השיא הישראלי של גל נבו, 1:57.02 דק', נקבע בעידן החליפות). ב-200 מעורב אישי הוא היה קרוב מאוד לרדת מ-2 דקות עם 2:00.13 דק'. מי שיצליח לשחות באזור 1:59 דק' נמוך בגלאזגו יוכל להגיע גם לגמר. במשחה ה-400 מעורב אישי גורביץ' ינסה לשפר את שיאו מלפני שנתיים שהוא 4:17.56 דק'.

איתי גולדפדן 

גיל: 22

אגודה: הפועל עמק חפר

מאמן: לוקה גברילו

משחים: 50 ו-100 חזה, שליחים

לפני 4 שנים איתי גולדפדן רשם את אחד ההישגים הטובים של שחיין נוער ישראלי כשסיים שני ב-100 חזה בגמר אליפות אירופה לנוער בתוצאה מצוינת של 1:02.09 דק'. רק בשנה שעברה בתחרות מכללות באינדיאנפוליס הוא הצליח לשפר את התוצאה הזאת ולקבוע 1:01.49 דק', אבל הוא עדיין לא עשה את מה שהיה מצופה ממנו ושבר את שיאו הישראלי של אמרי גניאל העומד על 1:00.96 דק'.

מה שמעודד בקריירה של גולדפדן, ששוחה כיום במכללת דרום קרולינה, זה שהשנה הוא הצליח לשפר באופן משמעותי את השיא שלו ב-50 חזה ושם הוא מדורג יחסית גבוה. הזמן שהוא קבע השנה בתחרות בקליפורניה, 27.59 שנ', היה שווה גמר באליפות אירופה לפני שנתיים. עכשיו הציפייה ממנו היא לנסות ולהתקרב לשיאו הישראלי של מיקי מלול שנקבע לפני 9 שנים, 27:27 שנ', אחת התוצאות האיכותיות בשחייה הישראלית בעשור הקודם. אם יעשה זאת, הוא יוכל להגיע רחוק באליפות אירופה. וכן, אולי גם הגיע הזמן לרדת מ-1:01 דק' ב-100 חזה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג