אליפות אירופה במים פתוחים – מחממים גזרה: מקצה 10 ק"מ

21 מדינות שונות, קרוב ל-100 שחיינים חטובים, 17 מדליות נוצצות שיונחו על צווארם של המנצחים, 7 חברי נבחרת ישראלים ששים לקרב, נבחרת טורקית אחת עליה עוד יכתב, 1.5 מיליון שקלים שהוקצו למען הפקת שחייה שכמוה ישראל עוד לא ראתה. כל אלו ועוד, יחכו לכם במהלך אליפות אירופה בשחייה - מים פתוחים שנערכת החל ממחר - יום רביעי 7 בספטמבר 2011 באילת. אילן גולדמן (עורך המשנה של שוונג) ודניאל קציר (פרשן שוונג לאליפות אירופה במים פתוחים) ידווחו מדי יום מאילת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


21 מדינות שונות, קרוב ל-100 שחיינים חטובים, 17 מדליות נוצצות שיונחו על צווארם של המנצחים, 7 חברי נבחרת ישראלים ששים לקרב, נבחרת טורקית אחת עליה עוד יכתב, 1.5 מיליון שקלים שהוקצו למען הפקת שחייה שכמוה ישראל עוד לא ראתה. כל אלו ועוד, יחכו לכם במהלך אליפות אירופה בשחייה – מים פתוחים שנערכת החל ממחר – יום רביעי 7 בספטמבר 2011 באילת. אילן גולדמן (עורך המשנה של שוונג) ודניאל קציר (פרשן שוונג לאליפות אירופה במים פתוחים) ידווחו מדי יום מאילת

מאת:אילן גולדמן ודניאל קציר



אל האליפות, מגיעים החותרים הטובים ביותר שיש במים הבינלאומיים
. חלקם, מדליסטים שזה עתה שבו מחופה הרותח של ג'ינשן (סין), אחרי שהשיגו את הקריטריונים לאולימפיאדה, חלקם אלופי עולם מעוררי כבוד כמו פטר סטויצ'ב ותומס לורץ. מול כל אלה, תתייצב נבחרת
ישראל חזקה ומחוזקת, הכוללת את העילוי הצעיר יובל ספרא, אשר סיים זה מכבר במקום ה-18 באותה אליפות עולם (5 ק"מ), ואת שחיין המים הפתוחים המוביל בישראל – מיכאל דימיטרייב, אשר מגיע אחרי מחנה אימונים רצחני בגרמניה.

 
רגע לפני הזינוק, אילן גולדמן  ודניאל קציר מביאים לכם סקירה קצרה אודות אלו אשר הולכים לקרוע את ים סוף: 
 

 

משחה 10 ק"מ נשים
 
יום התחרות: רביעי, 7.9.2011
שעת זינוק: 8:00 
 
מרטינה גרימלדי – איטליה: מקום 9 אליפות אירופה האחרונה 
האיטלקיה נפוחת הלחיים, בהחלט יודעת כיצד לשחות את המרחק התובעני. רק בשנה שעברה הוכתרה האיטלקייה כאלופת העולם במרחק. היא עשתה זאת באופן כה משכנע, "כשהשאירה מים" למתחרותיה האחרות. לאיטלקיה יש סיום מפוצץ תחת המים. היא הוכיחה זאת פעמים רבות. השחיינית המוצקה מגיעה אלינו אחרי שבאליפות העולם הסינית, סיימה את מרחק ה-10 ק"מ במקום 2 משכנע, שנייה אחת בלבד אחרי הבריטית המכהנת, קארי אן פיין.  
 

מרטינה גרימלדי – אלופת העולם (צילום: Scott heavy)
 
סוון אוברסון – שוויץ: לא התחרתה באליפות אירופה הקודמת
אלופת העולם במרחק 5 ק"מ, תיכנס למים הקרירים באילת ותנסה לסבך לגרימלדי האיטלקייה את החיים. אוברסון שחתה גם היא את מקצה ה-10 ק"מ בשנגחאי, אך לא הבריקה. היא סיימה במקום ה-9, שניות ספורות אחרי כל חברותיה. אך אין לטעות. השחיינית, אשר סיימה במקום ה-6 באולימפיאדת בייג'ין, עלולה, וכנראה תשחה כמו כריש קטלני במימי הים האדום. יש לה את המהירות שהביאה עימה כשחיינית בריכות מצטיינת. יש לה את הסיבולת של השנים האחרונות. כעת נשאר לראות כמה אוויר שמרה בריאותיה. 
 

סוון אוברסון אלופת העולם ב-5 ק"מ (צילום: Scott heavy)
 
יאנה פצ'נובה – צ'כיה: מקום 5 באליפות אירופה הקודמת  
הבלונדינית בעלת פני הסנאי, נמצאת בזירה השחייה העולמית שנים רבות. תחילה כשחיינית בריכות, עד שבשנת 2002, הצ'כית עשתה את המעבר הסופי אל משחי הנהרות, הימים והאגמים. היא תמיד נמצאת שם, אך בעצם לעולם לא נמצאת שם. היא מאוד קרובה אך אף פעם לא מגיעה. באליפות העולם האחרונה ב-10 ק"מ פצ'נובה סיימה במקום ה-7 כשהיא מאבדת את יריבותיה העיקריות בספרינט הסיום. באליפות אירופה של השנה שעברה, הצ'כית הקשוחה השתתפה בכל המקצים ( 5 ק"מ, 10 ק"מ 25 ק"מ) ובכולם התברגה במקומות לא רעים. מי יודע, אולי לפתע כשהיא בת 30, תפתיע הסנאית הצ'כית את כל האחרות?
 

יאנה פצ'נובה קרובה מאוד לצמרת (צילום: playkyne)
 

 

 
משחה 10 ק"מ – גברים
 
יום התחרות: רביעי, 7.9.2011 
שעת הזינוק 11:00
 
תומס לורץ – גרמניה: אלוף אירופה המכהן
לורץ נחשב לגדול השחיינים הפתוחים בעולם. הוא נוחת בישראל עם לא פחות מ-16 מדליות מאליפויות העולם השונות, 7 מאליפויות אירופה ואחת אולימפית. רובן המובהק בצבע מוזהב. לאילת הוא מגיע כשהוא כבר בן 32, אחרי שגרף לכיסו מוזהבת נוספת באליפות העולם האחרונה בשנגחאי (5 ק"מ). קל מאוד להמר עליו, אבל בל לא נשכח: גופו כבר חש את שיא העונה לפני קצת יותר מחודש. מה גם שבמשחי המים הפתוחים הוא עצמו אמר, "הכל יכול לקרות". 
 

תומס לורץ אלוף העולם ב-5 ק"מ (צילום scot heavy)
 
ולדימיר דיאצ'ין – רוסיה: מקום 15 באליפות אירופה האחרונה
רק לפני חודש ימים, ולדמיר דיאצ'ין עוד רדף אחרי הבולגרי האימתני סטויצ'ב, במשחה ל-25 ק"מ במסגרת אליפות העולם במים פתוחים. הוא סיים שניות ספורות אחריו במקום ה-2. הרוסי המוכשר הוא שחיין ידוע בתחום ופייבוריט בכל תחרות בה הוא משתתף. אליפות העולם האחרונה שלו אמנם לא הסתיימה עם מדליות זהב על צווארו העבה, אך משקל הזהב מוכר לו היטב מאליפויות העולם של 2003, 2007, ו-2008. באליפות אירופה הקודמת, דיאצ'ין הלך מעט לאיבוד בספרינט הסיום, כשלורץ הגרמני החל פותח סנפיריו. הרוסי סיים במקום ה-15. אנחנו נמצאים כחודש אחרי אליפות העולם ולגבי ההתאוששות אף פעם אין לדעת. אולי סוס הימים והאגמים בן ה-30, מתכוון להפתיע. 
 

דיאצ'ין – סגן אלוף עולם ב-25 ק"מ ומתמודד על תואר ה-10 ק"מ (צילום Ezra shaw)
 
יבגני דרצב – רוסיה: מקום 3 באליפות אירופה האחרונה
יבגני נמנה על צמרת השחיינים העולמית, אך מעולם לא היה שם כדי לחטוף את הזהב. באליפות העולם בשנה שעברה, הוא יכול היה לחוש את טעם הזהב בפיו, אחרי שדיגדג את רגליו של האיטלקי הבריון ולריו קלרי במקצה ה-10 ק"מ. דרצב הוא שחיין חזק ומוכשר עם סיומת חזקה. אך לא חזקה מספיק. השנה, גם הוא היה בשנגחאי ושחה על רגליו של זה ממעל (תומס לורץ) אך זה היה במשחה ל-5 ק"מ. הוא סיים שלישי באותו יום לוהט בג'ינשאן. באילת, הסלבי הקשוח בחר להתמודד במקצה האולימפי ל-10 ק"מ ויהיה מעניין לראות אם השיא נשאר מאחור בסין.
 

יבגני דרצב – סגן אלוף עולם לשעבר כעת מקום 3 בעולם (צילום: Feng li)
 
לוקה פרטי – איטליה: מקום 19 באליפות אירופה האחרונה
פרטי האיטלקי, מגיע לתחרות ה-10 ק"מ כאלוף האירופי הקודם במרחק הקצר יותר (5 ק"מ). פרטי שחיין מנוסה, הנמצא במים העמוקים כבר מעל 5 שנים. תמיד בטופ, תמיד קרוב לצלחת המדליות. כמו קודמיו, פרטי גם הוא הרחיק לסין לפני כחודש, כדי לקחת חלק במקצי ה5- ק"מ (קבוצתי) וה-10 ק"מ. במשחה ל-10 ק"מ, הגיע האיטלקי במקום ה-28, כשהוא מדדה "לאיטו" עם אלוף העולם ב-25 ק"מ פטר סטויצ'ב. השניים, הגיעו מעט יותר מדקה לאחר הדבוקה הראשונה. יתכן ושמרו כוח, יתכן ונשרו. נקווה כי באילת, האיטלקי יראה לנו מה הוא באמת יודע. אסור לשכוח: פרטי סיים את אליפות העולם ב-10 ק"מ בשנה שעברה (2010) במקום ה-5, הוא אינו זר למרחק.
 

לוקה פרטי – אלוף אירופה ב-5 ק"מ (צילום Clive rose)
 
 
*עד רגע סגירת הכתבה, איגוד השחייה הישראלי לא הגיב לבקשתנו להעביר את רשימת השחיינים המלאה. 

 

 

 


 

 

 

 

 

אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – כתב באינטרוול, המגזין המשותף של שוונג ועיתון "הארץ". 
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי. בעל תואר במזרחנות

 

 

 
כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש

 

 

דניאל קצירדניאל קציר
דניאל קציר – מייסד מרכז השחיה easy swim
חלוץ מדינת ישראל בשחיה במים פתוחים למרחקים ארוכים. מקום תשיעי באליפות העולם במשחה למרחק 25 ק"מ בשנת 2008. אחד מ- 25 השחיינים הטובים בעולם למרחק 10 ק"מ שקבעו את הקריטריון הבינלאומי לאומיפיאדת בייג"ין כשבפעם הראשונה ענף זה הוכנס למשחקים האולימפיים. הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות גביע העולם הארוכה ביותר בעולם למרחק 57 ק"מ. אלוף ישראל במים פתוחים
 

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג