אליפות אירופה במים פתוחים: יום 4 – האמת יכולה לחכות

החל משעה משעות הבוקר המוקדמות, הוזנקו מיטב שחייני המים הפתוחים למקצה נגד השעון אישי ל-5 ק"מ. בנשים ניצחה רקל ברוני אשר הפגינה יכולת על אנושית וניפצה כל מיתוס אפשרי על חולשתו של המין היפה. בגברים, סימון הרקולי הוכיח כי ביום טוב הוא בלתי עציר. מיכאל דימיטרייב הישראלי, עם מדליית ארד היסטורית אך שנויה במחלוקת, אשר הושגה בעזרת קיצור מרחק חוקי למהדרין.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החל משעה משעות הבוקר המוקדמות, הוזנקו מיטב שחייני המים הפתוחים למקצה נגד השעון אישי ל-5 ק"מ. בנשים ניצחה רקל ברוני אשר הפגינה יכולת על אנושית וניפצה כל מיתוס אפשרי על חולשתו של המין היפה. בגברים, סימון הרקולי הוכיח כי ביום טוב הוא בלתי עציר. מיכאל דימיטרייב הישראלי, עם מדליית ארד היסטורית אך שנויה במחלוקת, אשר הושגה בעזרת קיצור מרחק חוקי למהדרין.

מאת:אילן גולדמן ודניאל קציר

 

 

 

 

רקל ברוני מתפוצצת על כולם

 

רקל ברוני הוכיחה הבוקר כי היא הגדולה מכולן. האיטלקייה הובילה לאורך כל משחה נגד השעון האישי (כל דקה מוזנק מתחרה ושוחה בנפרד), כשהיא קובעת לכל הקפה זמנים אשר היו טובים יותר משל עמיתיה הגברים. כפי שכבר כתבנו אתמול, מקצה נגד השעון הוא מרוץ האמת, בו הטקטיקה מונחת בצד וכל שחיין מראה את מה שיש לו. ברוני הוכיחה הבוקר את האמת שלה, כשסיימה את התחרות בזמן של 55:51 דקות ועשתה את ההקפה הראשונה בזמן בלתי נתפס של 17:52. הזמן של ברוני להקפה הראשונה היה שווה לקצב הממוצע של בן ארצה סימון הרקולי, אשר ניצח את מקצה הגברים. חשוב מאוד גם לציין שזהו זמן מהיר יותר מזמן הניצחון של כל הנבחרת האיטלקית במקצה הקבוצות, בו ברוני בכלל שחתה מאחורי שני כוכבי הנבחרת, הרקולי ופראטי.  

 

"שחיתי את ההקפה הראשונה (מתוך 3) מהר מאוד כדי לתפוס את השחייניות שיצאו לפניי. כל עוד ראיתי שחייניות מקדימה, היו לי התפוצצויות אנרגיה", סיפרה לנו ברוני. "בשתי ההקפות האחרונות האנרגיה קצת התחילה לרדת. בהקפה האחרונה כבר הייתי עייפה מאוד". האיטלקייה חוזרת הביתה עם 3 מדליות. שתיים מוזהבות, אחת ממקצה הנג"ש (נגד שעון) והשני מהקבוצתי,ואחת כסופה מהמקצה האולימפי ל-10 ק"מ.

 

ברוני לאחר הסיום מתראיינת לטלביזיה
ברוני לאחר הסיום מתראיינת לטלביזיה (צילום אילן גולדמן)


את המקום השני תפסה יאנה פצ'אנובה (57:06 דקות)
הצ'כית, אשר קבעה לעצמה הישג שיא אישי כשלקחה את הכסף. " הלך לי ממש טוב", הודתה פצ'אנובה המאושרת, שחזרה להתאמן רק שבועיים לפני התחרות. "הרגשתי טוב מהקפה להקפה. הרגשתי כל הזמן איך הכוח שלי עולה, במיוחד בזרועות שרק פלטו עוד עוצמה. עשה לי טוב לתפוס את השחייניות הישראליות. זה נתן לי עוד כוח מנטלי. "לקראת הפיניש אמרתי לעצמי, שחי מהר, שחי מהר. פצ'אנובה יודעת כי הטקטיקה במשחה האולימפי תמיד פגעה בה, " אני אוהבת את הנג"ש, פה באמת רואים מי חזק", סיכמה. מחר פצ'אנובה תזנק למקצה ה-25 ק"מ. "אני מרגישה טוב, אז למה לא". במקום ה-3 הגיעה השחיינית הצרפתייה, קודבל קורלי אשר הגיעה משום מקום. קודבל קבעה זמן של 57:16 דקות.

 

השחיינית האוקראינית - מי אמר שלא שמח?

 

השחיינית האוקראינית – מי אמר שלא שמח? (צילום אילן גולדמן)

רותם עמית, הישראלית הצעירה בת ה-16,
סיימה את המשחה עם ביצוע טוב, לאחר התקלה במשחה ה-10 ק"מ. היא אמנם הגיעה שש וחצי דקות אחרי המנצחת, אך בכך עקפה את כל חברותיה האחרות לנבחרת, כשהיא מסיימת במקום ה-18. "תפסתי את חן שיצאה דקה לפני וניסיתי לברוח לה אבל לא הצלחתי. אני מרוצה ממה שעשיתי באליפות. קיוותי ליותר ב-10 ק"מ, אבל התקלה שהייתה לי (נפל לה הצ'יפ) הרסה. אני עדיין צעירה ויש לי עוד הרבה לעבור". חן פינסלי סיימה במקום ה-20 וחברתה לנבחרת, לי כהן, סיימה במקום ה-19.
 
מטוס ההרקולי מכה שוב
 

סימון הרקולי הוכיח לכולם: כשמשאירים אותו לבד, הוא הגדול מכולם. הרקולי היה מועמד לניצחון, אך לאף אחד לא היה ברור כי, יגבר על תומס לורץ (אלוף העולם) ועוד רבים וטובים. במקום השני סיים שחיין הבריכות, יאן וולפגרטן, שהגיע רק 4 שניות אחרי הרקולי. וולפגרטן הוביל לאחר ההקפה השנייה ב-22 שניות והרקולי, כמו מטוס סילון – ולא הרקולס, מחק את הפער והוסיף לו עוד 4 שניות. במקום ה-3 הגיע מיודענו, השחיין הישראלי המצטיין מיכאל דימיטרייב, אשר השתמש בטקטיקה שנויה במחלוקת כדי לקצר את המסלול ולקטוף את מדלית הארד. אלוף העולם, והמועמד הבכיר לניצחון, תומס לורץ, הגיע רק במקום ה-6 המאכזב.

 

סימון הרקולי מנצח הגברים מצלצל למשפחתו לבשר על הניצחון
סימון הרקולי מנצח הגברים מצלצל למשפחתו לבשר על הניצחון (צילום אילן גולדמן)

דימיטרייב היה נרגש לאחר המשחה,
אחרי שהשיג את ההישג הטוב ביותר שענף המים הפתוחים הישראלי אי פעם ידע.
 
מיכאל, אתה מרגיש שעשית היסטוריה? האם אתה מתרגש?
אני מתרגש מאוד. זה הישג היסטורי. אני עדיין לא קולט את זה. קשה לי לנשום מרוב התרגשות.
 
ומה בהמשך? התואר של אלוף העולם נראה אפשרי?

אני תמיד שואף לשם. על זה אני תמיד חושב כשאני שוחה. אני רוצה להיות אלוף עולם ואלוף אולימפי. אני מתאמן עם אלוף העולם תומס לורץ. אחיו סטפן לורץ מאמן אותנו ושנה הבאה אני אגיע בכושר גבוה יותר.

 

מיכאל דימיטרייב ממתין לאישור הרשמי
מיכאל דימיטרייב ממתין לאישור הרשמי (צילום אילן גולדמן)

תומס לורץ, אלוף העולם, אלוף אירופה ושיאן כל הזמנים
בזכייה באליפויות עולם ואירופה, נדחק היום לשוליים, כאמור. לורץ אמר כי לא ציפה מעצמו להרבה, כיוון שהיה חולה במהלך היומיים האחרונים. האלוף גם התלונן על אורך ההקפות שהיו "קצרות מידי לעומת תחרויות אחרות". לטענתו, "זה איפשר לשחיינים אחרים לעשות דראפטינג (לשחות אחרי שחיין אחר) עליי ועל יאן וולפגרטן. חוקי הדראפטינג בשחייה צריכים להיות דומים לאלו של האופניים. לא הגיוני ששחיין טופס טרמפ על אחרים. אנשים מנצלים את כוחם של אחרים". 
 

השחיינים הישראלים, יובל ספרא ויונתן בר- אלי, עם הישגים פושרים למדי. ספרא סיים במקום ה-22, כ-4 דקות לאחר המנצח, ואילו בר- אלי הגיע במקום ה-26, 9 דקות אחרי המנצח.

 


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי צולע בעל תואר במזרחנות

 

כל הכתבות של אילן גולדמן במדורמזרח תיכון חדש

 


דניאל קציר
דניאל קציר
מייסד מרכז השחיה easy swim
חלוץ מדינת ישראל בשחיה במים פתוחים למרחקים ארוכים. מקום תשיעי באליפות
העולם במשחה למרחק 25 ק"מ בשנת 2008. אחד מ- 25 השחיינים הטובים בעולם
למרחק 10 ק"מ שקבעו את הקריטריון הבינלאומי לאומיפיאדת בייג"ין כשבפעם
הראשונה ענף זה הוכנס למשחקים האולימפיים. הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות
גביע העולם הארוכה ביותר בעולם למרחק 57 ק"מ. אלוף ישראל במים פתוחים

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג