אליפות אירופה בטריאתלון- אלופים וכל השאר

הדבר הבולט ביותר, באליפות אירופה בטריאתלון 2011,  היה הפער הגדול בין המנצחים לשאר המתחרים, בנשים ובגברים. הציפיות מאליפות אירופה היו רבות בזכות העומק האיכותי של המתחרים על קו הזינוק. במרכז אמורה הייתה להיות התחרות בין חבייר גומז, אלוף העולם במקומי, לבין האחים, אליסטייר וג’ונתן בראונלי. בנשים אומנם חסרו מספר פייבורטיות אך דומה היה כי האליפות לא בכיסה של אף אחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדבר הבולט ביותר, באליפות אירופה בטריאתלון 2011,  היה הפער הגדול בין המנצחים לשאר המתחרים, בנשים ובגברים. הציפיות מאליפות אירופה היו רבות בזכות העומק האיכותי של המתחרים על קו הזינוק. במרכז אמורה הייתה להיות התחרות בין חבייר גומז, אלוף העולם במקומי, לבין האחים, אליסטייר וג'ונתן בראונלי. בנשים אומנם חסרו מספר פייבורטיות אך דומה היה כי האליפות לא בכיסה של אף אחת

מאת:ניר רייכמן

שראיון וכל השאר

שליטה כה מוחלטת לא נראתה באירופה, ב- 3 השנים האחרונות, מאז פציעתה של ונסה פרננדז מפורטוגל שהודיעה על פרישה בתחילת השנה. הפתיחה נראתה מגמגמת מבחינתה של אמי שראיון. פתיחה חזקה, בשחייה,  של מספר מתחרות השאירה אותה בפיגור של יותר מ- 50 שניות מהמובילה בסיום השחייה. אך הפתיחה החלשה רק נתנה זריקת מרץ, לאתלטית הצעירה.  לאחר 10 ק"מ של רכיבה על האופניים היא כבר הייתה חלק מהדבוקה הראשונה. בריצה נראה היה כאילו השאירו לה את הבמה להופעת יחיד. היא גדילה את הפער מסיבוב לסיבוב לפער שגדל עד 1:27 דקה בסיום. באבק שהותירה שראיון נאבקו עד המטרים האחרונים ונדולה פרינטובה מצ'כיה ואנה מריה מזטי (איטליה) על שתי המדליות שנותרו.


דוכן המנצחות



1. אמי שראיון, צרפת, 2:04:00 שעות


2. ונדולה פרינטובה, צ'כיה, 2:05:27 שעות


3. מריה מזטי, איטליה, 2:05:28 שעות



בראונלי וכל השאר

התחרות נפתחה טוב מהצפוי, מבחינת האחים בראונלי. כבר בסיום השחייה הם היו חלק מדבוקה מובילה, יחד עם עוד שישה מתחרים ובנפרד מהמתחרה העיקרי שלהם,חבייר גמוז, שהיה בדבוקה שנייה. אך אז חל שיבוש בתוכניות. לקראת סיום ההקפה השלישית נאלץ אליסטייר להתעכב בגלל תקר בגלגל. למזלו של אליסטייר, מקום התקר, היה קרוב לעמדת החלפת הגלגלים לאחר החלפה , אלוף אירופה 2010, חזר לדבוקה, בה היו גם רן ודן אלתרמן, אשר בשלב זה פיגרה בדקה וחצי מהדבוקה המובילה.

אליסטייר חוזר לחיים – רק לפני שבוע הצהיר האח הגדול (אליסטייר), כי הוא רוצה להיות ספורטאי שיכול לנצח בכל מצב. לא בטוח שכוונתו הייתה למצב בו הוא מצא עצמו בשלב האופניים של אליפות אירופה 2011. כשאליסטייר, האח הגדול, נשר מהדבוקה הראשונה בגלל התקר,  השתנו כללי המשחק. הדבוקה הראשונה נתפס בהמהרה ע"י שאר הדבוקות ונראה כאילו כולם מחכים לאליסטייר בדומה למחוות הנהוגות בתחרויות האופניים. הדבוקה הראשונה האטה בחצי דקה לסיבוב ואילו הדבוקה של אליסטייר הגבירה בחצי דקה. לאחר 3 הקפות נוספות התגבשו כולם לדבוקה גדולה של 53 מתחרים.

מרגע זה שום דבר לא הפריע לאחים לכבוש את התואר. גם בריחה של שלושה מתחרים לקראת סיום הרכיבה לא הורידה מביטחונם. ייתכן כי האחים בראונלי חששו מגומז אך הוא לא היה במיטבו. בריצה, בדומה לתחרות הנשים, היו שניהם ברמה מעל לכולם. לאחר 2.5 ק"מ הם הדביקו את המובילים שברחו בסיום האופניים. בהקפה האחרונה הם כבר התפנו לתחרות האישית בניהם. אליסטייר פתח פער של 8 שניות אשר הכריע את אליפות אירופה 2011 והעניק אליפות שנייה ברציפות לאח הגדול שבסיום לא שכח להודות לחברי נבחרתו: "אני גאה במרוץ היום. טוב להתגבר על קצת קשיים ושמח לשמור על התואר. לא היינו מנצחים בלי מחויבות חברי הנבחרת שלנו".
 
במקום השלישי, בפער של 1:22 דקה מאליסטייר, סיים דימיטרי פוליאנסקי (רוסיה). פוליאנסקי היה חלק מקבוצת הבריחה, בסיום הרכיבה, שם הוא פתח כ- 35 שניות מהדבוקה הגדולה. רק שניות בודדות הפרידו בינו לבין מריו מולה. הספרדי הצעיר סגר, בשלב הריצה, כמעט חצי דקה על פוליאנסקי, אך הסתפק במקום רביעי. מולה היה אלוף העולם לנוער בשנת 2009 ושם לפחות הוא ניצח את ג'ונתן בראונלי.
הישראלים – דן ורן אלתרמן לא שחו טוב ורכבו בדבוקה גדולה שלא ממש הצליחה לסגור על קבוצות החוד. הם חזרו למצב טוב בזכות אותו תקר של בראונלי הגדול וחזרו לדבוקה הגדולה שהובילה את התחרות. לפני האליפות המקום ה- 30 עם פער סביר מהמנצח הוגדר כהישג. דן אלתרמן סיים במקום ה- 31 כמעט 4 דקות מאליסטייר. רן אלתרמן לא סיים את התחרות.


דוכן המנצחים



1. אליסטייר בראונלי,ברטניה, 1:48:48 שעה


2. ג'ונתן בראונלי,ברטניה, 1:48:55 שעה


3. דימיטרי פוליאנסקי, רוסיה, 1:50:09 שעה



ניר רייכמןניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלון, טריאתלון בעולם , ניר רייכמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג