אליפות אירופה באתלטיקה || יום 2: מרטינה הוא המהיר ביבשת

ההולנדי נהנה מעידוד הקהל באמסטרדם והפתיע את ויקו והארווי בגמר ה-100 מטר. סנפורד נשר בחצי גמר ה-400 מטר, מרגריטה דורדז'ון פסלה בכוונה שלוש פעמים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צ'וראנדי מרטינה אצן הולנדי
צ'וראנדי מרטינה אצן הולנדי

סיכום היום הראשון | סיכום היום השני | סיכום היום השלישי |

ביומה השני של אליפות אירופה באתלטיקה קלה באמסטרדם נהנה הקהל ההולנדי שהגיע בהמוניו ממדליית הזהב הראשונה של הולנד בריצת 100 מטר לגברים מאז 1938. צ'וראנדי מרטינה לא נחשב לאחד הפייבוריטים לניצחון בגמר הזה, אבל כנראה שהעידוד והאווירה הביתית עשו את שלהן והוא דהר אל מדליית הזהב בזמן של 10.07 שניות. עם יכולת כזו קשה להאמין שהוא יוכל לעלות לגמר אולימפי, מה גם שהריצה הטובה יותר שלו היא ל-200, ועדיין ניצחון על שני ספרינטרים בכירים ממנו כמו ג'ק הארווי (ג'מייקני שהתאזרח בטורקיה) וג'ימי ויקו הצרפתי הוא מרשים. הארווי אגב קבע זמן זהה והניצחון הוכרע בפוטו-פיניש, ויקו היה איטי במאית השניה.

צ'וראנדי מרטינה ספרינטר הולנדי

תואר ראשון להולנד בספרינט היוקרתי מאז 1938. צ'וראנדי מרטינה | צילום: Erik van Leeuwen

בגזרת הישראלים זה היה עוד יום מאכזב שהתחיל בהופעה רעה של מטילת הכידון מרגריטה דורדז'ון. האתלטית שעלתה מאוקראינה ואמורה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו, אמורה גם להוכיח שהיא משיגה השנה יכולת דומה לזו שהשיגה בשנה שעברה ובינתיים היא רחוקה מלעשות את זה. הפעם היא פסלה שלוש פעמים בכוונה אחרי הטלות חלשות בהרבה מהיכולת האמיתית שלה, וכל זה אחרי שבכל אחד מהניסיונות רצה בחצי הרצה כשהאשמה היא על הפציעה ממנה היא סובלת. לא ממש ברור למה באיגוד האתלטיקה החליטו לשתף אותה בתחרות הזאת.

דונלד סנפורד העפיל אוטומטית לחצי גמר הריצה ל-400 מטרים בזכות התוצאה שקבע באליפות ישראל האחרונה (45.24 שניות). אחרי אותה אליפות הוא סבל מפציעה, ולטענתו זה מה שהפריע לו גם הפעם. הוא היה אמור לסיים באחד משני המקומות הראשונים במקצה שלו כדי לעלות אוטומטית לגמר, אבל סיים שלישי בזמן של 45.90 שניות ובמקום ה-13 הכללי בלבד.

תומאס ואן דר פלאסטן הבלגי ניצח בקרב 10 לגברים. במקצוע השביעי שהיה הקפיצה במוט הוא קבע תוצאה מצוינת של 5.40 מטרים והצליח לעקוף מאותו רגע את אלכסיי קסיאנוב האוקראיני. סינדי רולידר הגרמניה, סגנית אלופת העולם ב-100 משוכות, ניצחה במקצוע הזה בזמן של 12.62 שניות והקדימה בשש מאיות את אלינה טלאי מבלארוס. crhm, v-200 מטר לנשים בלטה בהיעדרה הכוכבת הגדולה של האתלטיקה ההולנדית, דפני סחיפרס, ומי שניצלה את זה כדי לנצח היתה דינה אשר-סמית שקבעה 22.37 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג