אליפות אירופה באתלטיקה: יום פתיחה חלש לישראלים

ארבעת האתלטים הישראלים הראשונים באמסטרדם נשרו במוקדמות. אולגה לנסקי ומעין שחף היו רחוקות מהקריטריון האולימפי. טורקיה זכתה במדליית הזהב הראשונה באליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אולגה לנסקי ספרינטרית
אולגה לנסקי ספרינטרית

סיכום היום הראשון | סיכום היום השני | סיכום היום השלישי |

אליפות אירופה באתלטיקה קלה יצאה היום (רביעי) לדרך באמסטרדם. באליפות הזאת משתתפים 16 ישראלים, כאשר ארבעה מהם התחרו כבר היום ונשרו במוקדמות. הראשונה להתחרות היתה הקופצת לגובה מעין שחף, שפסלה שלוש פעמים בגובה של 1.85 מ' וסיימה במקום הלפני אחרון במוקדמות כשהיא רחוקה מהקריטריון האולימפי העומד על 1.93 מ'.

אולגה לנסקי 2015

היתה רחוקה ב-70 מאיות. אולגה לנסקי | צילום: טיבור יגר

הנציגה הישראלית השנייה היתה אולגה לנסקי שהתחרתה במוקדמות ה-200 מטר לנשים. גם היא קיוותה להתקרב באליפות הזאת לתוצאה של קריטריון לריו (23.20 שניות) אבל היום היא היתה רחוקה מזה ב-70 מאיות כשסיימה עם 23.90 שניות ודורגה במקום ה-23 הכללי מתוך 28.

נועם נאמן הגיע לאליפות הזאת בזכות כרטיס חופשי שניתן כדי למלות את מכסת המשתתפים בריצת ה-3,000 מכשולים. עוד בקלוז אפ של הצלמים עליו לפני הזינוק הוא דאג להראות את דגל ישראל על הגופייה שלו, והוא המשיך ועשה זאת ב-3 ההקפות הראשונות בהן הוא הוביל את מקצה המוקדמות שלו והכתיב את הקצב. אבל מיד לאחר מכן הוא נחלש ומהר מאוד מצא את עצמו אחרון במקצה הזה. נאמן סיים בזמן של 9:15.80 דקות שהיה רחוק מאוד משיאו האישי ומיקום אותו למעשה אחרון מבין המסיימים.

עוד נציג ישראלי שהיה רחוק משיאו האישי היה מאור סגד, שהשתפר מאוד השנה במכללות אבל דווקא בתחרות החשובה ביותר לא הצליח וזה קרה במוקדמות ה-400 משוכות. סגד קבע לא מזמן שיא אישי של 51.02 שניות, אבל באמסטרדם הוא רץ בזמן של 52.52 שניות וסיים במקום ה-23 מתוך 26 רצים.

מי שזכתה במדליה הראשונה באליפות והיחידה שחולקה ביום הראשון היתה טורקיה. זה קרה בריצת ה-10,000 לנשים ובזכות יסמין קאן שהיא בעצם מתאזרחת קנייתית ששמה המקורי הוא ויויאן ג'מוטאי. הרצה המוכשרת הזאת בת ה-19 חצתה את קו הסיום בזמן של 31:12.86 דקות, זה היה מספיק טוב לתואר אירופי ושיא אירופי עד גיל 23 אבל ספק אם זה יספיק כדי להיאבק על פודיום בריו 2016. המרתוניסטית הפורטוגלית אנה דולצ'ה פליקס שבולטת בשנים האחרונות במרתונים של ניו יורק ובוסטון, סיימה במקום השני בזמן של 31:19.03 דק'. קרוליין גרובדאל הנורבגית זכתה במדליית הארד, אבל הכוכבת הגדולה של הריצה הזאת היתה ללא ספק אלופת אירופה הקודמת, ג'ו פייבי הבריטית, שממשיכה להתחרות על המסלול גם בגיל 42 והפעם היא סיימה חמישית בזמן של 31:34.61 דק'. 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג