אליוד קיפצ'וגה מקניה ניצח גם במרתון האולימפי

המרתוניסט הטוב בעולם השאיר את כולם במתח עד לקילומטר ה-35 ואז פשוט ברח בדרך לניצחון בזמן של 2:08:44 שע'; בישראלים מארו טפרי הגיע ראשון מבין הישראלים וסיים במקום ה-74
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה
אליוד קיפצ'וגה

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים 

עוד בחודש אפריל האחרון היו כאלה שהכתירו את אליוד קיפצ'וגה לרץ המרתון הטוב בכל הזמנים בעקבות ההצגה שנתן במרתון לונדון. היום (ראשון) המרתוניסט הקנייתי המופלא חתם על עוד הישג מדהים כשניצח גם במרתון האולימפי של משחקי ריו 2016 שסגר את תחרויות האתלטיקה.

אליוד קיפצ'וגה

המרתוניסט המושלם. אליוד קיפצ'וגה | צילום: Erik van Leeuwen

קיפצ'וגה שלט במרתון הזה לחלוטין, וניצח בזמן של 2:08:44 שעות. זה היה הניצחון השישי שלו ברציפות במרתונים, והשמיני מבין תשעת המרתונים שבהם השתתף. פייסה לילסה האתיופי זכה במדליית הכסף עם זמן של 2:09:54 שעות, וגיילן ראפ האמריקאי, שהשתתף גם בריצת ה-10,000 בריו, זכה במדליית הארד עם 2:10:06 שעות. אלוף העולם האריתראי, גירמאי גברסילאסי, סיים במקום הרביעי.

155 רצים זינקו למרתון תחת גשם שוטף ובתנאים קשים שכללו לחות גבוהה. קיפצ'וגה הוביל את הדבוקה המובילה שתחילה היתה גדולה מאוד, וכבר מהקילומטרים הראשונים הכתיב קצב איטי שרחוק מקצב שיא עולם שבו הוא רגיל לרוץ. הקצב הזה נתן תקווה ללא מעט רצים שקיוו להפתיע כיאה למרוץ טקטי במשחקים האולימפיים, אלא שהרץ הטוב בעולם ראה יותר ויותר רצים פורשים מהדבוקה המובילה ככל שהזמן עבר.

אחרי הקילומטר ה-30 החל החלק המשמעותי של המרתון, כשבדבוקה המובילה נותרו רק הפייבוריטים. קיפצ'וגה יחד עם בני ארצו ווסלי קוריר וסטנלי ביווט, האתיופים פייסה לילסה ולמי בהרנו, והאמריקאי גיילן ראפ שכבר הוכיח בעבר בתחרויות המסלול שמקומו הוא בדבוקות המובילות של הרצים הטובים בעולם למרחקים ארוכים.

מרוץ אייל ה-13

הראשון מבין הישראלים. מארו טפרי | צילום: צלמי שוונג

בקילומטר ה-32 שני הקנייתים הנוספים פרט לקיפצ'וגה נותרו מאחור, כאשר ווסלי קוריר פרש קצת לאחר מכן וסטנלי ביווט פשוט נחלש משמעותית. עוד חצי קילומטר עבר וגם למי ברהנו, מנצח מרתון בוסטון, נשאר מאחור. קיפצ'וגה נותר עם לילסה ועם ראפ, ואז בקילומטר ה-35 הוא הצליח "להיפטר" גם משניהם כשלאחרון לילסה הוא אפילו סימן עם היד לשלום.

את 7 הקילומטרים האחרונים קיפצ'וגה רץ לגמרי לבדו בדרך לניצחון מרשים במיוחד, ובדרך למדליית הזהב השניה של קניה בהיסטוריה של המרתון האולימפי, כשלראשונה היה אחראי סמי וונג'ירו בבייג'ינג 2008.

הראשון מבין שלושת הנציגים הישראלים שחצה את קו הסיום היה מארו טפרי שסיים במקום ה-74 בזמן של 2:20:08 שעות. מוגס טסמה סיים במקום ה-121 בזמן של 2:30:30 שעות, ואילו אגזה גואדי הגיע אחרי במקום ה-122 במרחק של 15 שניות ממנו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג