אלברטו קונטאדור יושעה לשנה

לא ממש חשוב באיזה צד מי. הבשר הנגוע או בדיקה החיובית אשר בדיעבד אין שלילי ממנה. אלברטו קונטאדור וענף האופניים הגיעו לשלב ההכרעה. ההשעייה וודאית, מסיבת העיתונאים, של קונטאדור, תיערך מחר ורק דבר אחד ברור, בטוב זה לא ייגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לא ממש חשוב באיזה צד מי. הבשר הנגוע או בדיקה החיובית אשר בדיעבד אין שלילי ממנה. אלברטו קונטאדור וענף האופניים הגיעו לשלב ההכרעה. ההשעייה וודאית, מסיבת העיתונאים, של קונטאדור, תיערך מחר ורק דבר אחד ברור, בטוב זה לא ייגמר

מאת:אייבי גילת


לאחר אין ספור שמועות ולאחר חמישה חודשים שחלפו מאז התגלו עקבות של החומר קלנבוטרול בבדיקת השתן שלו, החליט צוות מיוחד של התאחדות האופניים הספרדית להטיל על אלברטו קונטדור מנצח הטור דה פרנס 2010 עונש השעיה של שנה אחת מתחרויות. לפי חוקי ענף האופניים, רוכב שנתפס על שימוש בחומרים אסורים, נענש קודם כל על ידי איגוד האופניים במדינתו ורק אח"כ העונש מקבל תוקף על ידי התאחדות האופניים הבינ"ל ה – UCI.

אלברטו קונטדור שוהה במחנה אימונים עם קבוצתו (סקסו בנק) וייכנס ביום ששי (28.1.2011) מסיבת עיתונאים במלונו בפאלמה דה מיורקה בה יודיע על צעדיו הבאים. קצין העיתונות שלו מדווח על הרגשות של אלברטו קונטדור המרגיש כי נעשה לו משפט לא צודק ושהוא "נענש בצורה לא הוגנת" היו המילים של קונטאדור.

לרשותו של קונטדור יעמדו 10 ימים לערער על ההחלטה
אשר התקבלה  לפני שהמסמך יוגש ב-9 בפברואר ל – UCI לאישור סופי. גם התאחדות האופניים העולמית ה – UCI מבהירה שעונש ההרחקה של שנה הוא בינתיים רק בגדר של הצעה. בכל מקרה ברור כי אם יוגש, על ידי ההגנה, ערעור על העונש אלברטו קונטדור לא צפוי לעמוד על קו הזינוק בטור דה פרנס 2011.


בזינוק לקטע אחרון של הטור כשהוא עוד חייך ולא ידע כי זו החולצה אשר יצטרך להחזיר
צילום:

kei-ai

שמו של אלברטו קונטדור ימחק מהספרים כמנצח הטור דה פרנס 2010 ואנדי שלק יוכרז כמנצח בטור דה פרנס 2010. שלק עצמו מיהר להכריז כי עבורו אלברטו קונטדור הוא עדין המנצח של הטור 2010. הרי לא כך רצה אנדי שלק לנצח את הטור דה פרנס.  זו הפעם השנייה בהיסטוריה של הטור דה פרנס והפעם השנייה תוך 4 שנים בה הניצחון נשלל מהמנצח והמנצח של הטור מוכרז זמן רב לאחר סיומו.

בשנת 2006 זכה פלויד לאנדיס בטור דה פרנס אך מספר ימים לאחר סיום המרוץ התברר כי נכשל באחת הבדיקות. התואר הועבר התואר לספרדי אוסקר פריירו זמן רב לאחר סיום הטור.

פרט לכך, במידה והעונש ההשעיה יכנס לתוקף, צפוי גם אלברטו קונטדור לספוג הפסדים כספיים ניכרים כבדים וחלק משכרו, בשנת 2010, הוא יצטרך להחזיר. כמו כן צפוי כי כספים ששולמו לו על ידי חברות וגופים מסחריים הוא יתבקש להחזיר ואותם גופים איתם היה קשור בחוזים עסקיים יבקשו לנתק עימו את הקשר.

הבעיה העיקרית של קונטדור, למרות טענתו לחפותו כי החומר האסור אשר התגלה מקורו בבשר שאכל, היא תדמיתו אשר נפגעה. מעתה הכתם שדבק בשמו הטוב ייזכר לדיראון לעולמים. מעניין מה יהיה לאלברטו קונטדור לומר לזכותו במסיבת העיתונאים.
קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג