אכזבה לישראלים בתום אליפות אירופה

רותם ישי ודרור פקץ’ סבלו מתקלות טכניות והורדו מן המסלול, גם ענבר רונן ועידית שוב לא סיימו את מקצה העילית. קתרין לוימן משווייץ וירוסלאב קולהבי הצ’כי הם אלופי אירופה החדשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רותם ישי ודרור פקץ' סבלו מתקלות טכניות והורדו מן המסלול, גם ענבר רונן ועידית שוב לא סיימו את מקצה העילית. קתרין לוימן משווייץ וירוסלאב קולהבי הצ'כי הם אלופי אירופה החדשים

מאת:עוז כרמל


אליפות אירופה באופני הרים בחיפה ננעלה בשישי האחרון בדרמה אדירה, כשבסיומה שוב דגלה של מדינה אחת נישא גבוה מכולם – שווייץ היא המנצחת הגדולה של אליפות אירופה 2010. קתרין לוימן השווייצרית היא אלופת אירופה במקצה העילית לנשים לאחר שהקדימה במאית השניה את אלופת אירופה היוצאת, הפולניה מאיה וולוסצ'זובקה. במקום השלישי סיימה אווה לכנר מאיטליה, בפיגור של 23 שניות.

 

אלוף אירופה החדש הוא ירוסלאב קולהבי מצ'כיה, שהגיע בטיסה מארצו רק שעות ספורות לפני התחרות, אך הוכיח כי כיום הוא אחד הרוכבים הטובים בעולם, כשגמא את שבע הקפות המסלול בחיפה ב-2:07:40 שע', והקדים את לוקאס פלוקיגר משווייץ ב-40 שניות. שלישי סיים האיטלקי מרקו פונטנה.

לפני שנגיע לנקודת המבט הישראלית בתחרות, חייבים להצדיע לנבחרת אחרת גדולה, זו של שווייץ. בניגוד לנבחרת צרפת ואחרות, שהחליטו לא להגיע לתחרות בישראל או שלחו צוות מצומצם, השווייצרים שלחו את כל התותחים, וזה השתלם בענק: מדלית זהב בשליחים, ג'וניורס בנים ובנות, גברים 23U, עילית נשים, ועוד 2 מדליות כסף בנשים 23U ועילית גברים. באיגוד האופניים כבר למדו לזמזם את ההמנון השווייצרי מרוב פודיומים לבנים-אדומים.


דרור פקץ' נאבק בחום / צילום: עוז כרמל

ועכשיו למקבץ פחות משמח, מהצד הישראלי. אולי ציפינו יותר מדי, אולי אנחנו צריכים עוד קצת זמן, ואולי אנחנו בכלל לא שם. ארבעת הישראלים במקצי העילית איכזבו מאוד, ולא הצליחו לסיים את המסלול. אמנם איש לא ציפה להשיג מקום בעשירייה הראשונה, אבל כישלון כזה? נכון, תמיד יש תירוצים: פקץ' כבר אחרי השיא, סבל מתקר בגלגל ובעיות נוספות, ישי נתקע למעלה משש דקות בטרם התגבר על בעיה בבלמים. אבל בכל זאת, כשאליפות אירופה אצלך בבית, אתה חייב להשיג יותר. אז אולי אירופה יכולה להגיע אלינו, אבל אנחנו לא בליגה הזו עדיין. חומר למחשבה לקראת העתיד.


רותם ישי במעבר העץ / צילום: עוז כרמל

נחזור למקצה העילית נשים. החבורה יצאה לדרך כשבמוקד נקודת המבט הישראלית שתי הרוכבות ענבר רונן ועידית שוב. מאחר והמקצה נפתח בשעה 9:00 ועל הבנות היה להשלים חמש הקפות בלבד (בוטלה הקפה אחת, כנראה בגלל החום הצפוי) היה ברור שיהיה קרב צמוד. האיטלקיה אווה לכנר פתחה חזק מאוד כשצמודה אליה קתרין לוימן השוויצרית. אל מעבר העץ הטכני הגיעה ענבר רונן בפיגור גדול מהמובילות ואילו עידית שוב היתה אחרונה.

אחרי שלוש הקפות כבר הסתמן ראש חץ משולש עם מאיה וולוסצ'זובקה מפולין, לכנר האיטלקייה ואסתר סוס משווייץ. השלוש פתחו פער גדול על שאר הרוכבות. סוס השווייצרית נחלשה בהמשך ואת מקומה תפסה לוימן השווייצרית.


המנון שוויץ / צילום: עוז כרמל

ההקפה האחרונה היתה דרמטית כששלוש המובילות מחליפות ביניהן את ההובלה. לוימן השוויצרית ניהלה ב-300 המטרים האחרונים קרב של גלגל אל גלגל עם הפולניה וולוסצ'זובקה, אלופת אירופה ב-2009. בסיום היתה השוויצרית חזקה יותר והצליחה בספרינט פיניש לעבור בחצי גלגל את הפולניה ולגזול ממנה את הכתר האירופי לשנת 2010. זמנה של קתרין לוימן בתום חמש ההקפות היה 1:47:26 שע'. "סבלתי מהתכווצויות ובסוף לקתרין היה יותר כוח ברגליים", אמרה וולוסצ'זובקה.

לישראליות היה זה יום מאכזב: עידית שוב נשרה בתום שלוש הקפות, לאחר שלא עמדה בזמנים לפי חוק 80 האחוזים (רוכבת שמגיעה יותר מ-80% לאחר הזמן של המובילה מורדת מהמסלול). ענבר רונן הישראלית נפרדה מהמסלול בתום ההקפה הרביעית, גם היא מאותה הסיבה. שתי הישראליות זכו לעידוד מאסיבי לאורך כל 7.1 הקילומטרים של המסלול והקהל הישראלי הוכיח שעם ארגון נכון וקצת מודעות יש לנו מה למכור לאירופאים.


אלופי אירופה החדשים מציגים את המדליות / צילום: עוז כרמל

במקום השלישי זכתה אווה לכנר מאיטליה שסיימה 23 שניות לאחר המנצחת. לכנר צנחה באפיסת כוחות על המסלול כשהיא ממררת בבכי, כמו סטפני וודנר האוסטרית הצעירה, שנתנה את כולה אך סיימה במקום ה-21.

ענבר רונן סיימה במקום ה-30 (ארבע הקפות) ועידית שוב סיימה במקום ה-32 מתוך 34 משתתפות. ימים יגידו אם לישראל תהיינה נציגות נוספות שתוכלנה להתמודד ברמות האלה. כרגע לפחות, אנחנו רחוקים משם.

סיכום הנקודה הישראלית באליפות:
מרוץ השליחים –
מקום 9. משתתפים: רותם ישי, שלומי חיימי, שקד פרנק, ענבר רונן. מה נזכור: הפוטנציאל של שקד פרנק, רכיבה אדירה של שלומי חיימי, התרסקות של ענבר רונן.
מקצה הג'וניורס – מקום 13 לשקד פרנק, מקום 11 ליובל בר-זיו בנערות. עוד משתתפים: רועי גולדשטיין ואלעד כהן לא עמדו בחוק 80% (סיימו 29 ו-31 בהתאמה), רועי קליין סיים 23. מה נזכור: התרסקות של שקד ופרנק והתאוששות מופלאה בהמשך בדרך למקום מכובד בעשירייה השניה של אירופה, הישג מצוין ליובל בר-זיו.
עד 23 – מקום 15 לנוגה כורם, שלומי חיימי מסיים במקום ה-22. עוד משתתפים: עידן שפירא, אליעד דניאל, אמוץ נהוראי ובני שמידט הורדו מהמסלול לאחר שלא עמדו בחוק 80%. מה נזכור: אכזבה מהתוצאה של חיימי, אחרי שהציב רף גבוה של ציפיות לאחר מרוץ השליחים.
עילית – ענבר רונן סיימה במקום ה-30 ועידית שוב במקום ה-32, כששתיהן מורדות מן המסלול לאחר שצברו פיגור גדול מדי מן המובילה. עילית גברים: רותם ישי 41 (הודח בהקפה 5), דרור פקץ' 44 (4 הקפות).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג