אירה ויגדורציק: "לא יתכן שבמדינה שלנו מצפים להישגיות כשאין שום מעמד למאמן"

כך הלינה מאמנת נבחרת ההתעמלות האומנותית אירה ויגדורצ'יק בכנס של מרכז המועצות האזוריות במכללה האקדמית בוינגייט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בכנס מנהלי מחלקות ספורט של מרכז המועצות האזוריות שהתקיים במכללה האקדמית בוינגייט התארחו ודיברו בין השאר המאמנת אירה ויגדורצ'יק, יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, ניר לוין ואחרים. בכנס עסקו בעיקר במעמדו של מאמן הספורט בישראל. למשתתפים שהגיעו, היה לא מעט מה לומר בנדון. "לא יתכן שבמדינה שלנו מצפים להישגיות כשאין שום מעמד למאמן", אמרה מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, אירה ויגדורצ'יק, "איך הגענו למצב שבו אי אפשר לומר את המלים תחרות ומשמעת ועדיין מצפים שנגיע להישגים ונרים את דגל ישראל בתחרויות השונות בהן אנחנו משתתפים? אנחנו חייבים לדרוש משאבים ותקציבים ממשרדי הממשלה ולא לבקש אותם. אנחנו צריכים לבנות כמעט הכל מהתחלה, כי המדינה שלנו היא מאוד צעירה. ממש כמו ילד קטן".

82056.1

חייבים לדרוש משאבים ותקציבים. אירה ויגדורצ'יק | צילום: גרשון ולדמן

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, התייחס לנושאי הארגון והאימון ואמר: "כשהייתי ספורטאי צעיר במשחקים האולימפיים בה השתתפתי, המנהלים שלחו אותי אליה שלושה שבועות לפני. שלושה שבועות בהן חגגתי מדי יום במסיבה אחרת שאורגנה במקומות שונים. כשהגעתי לקרב הראשון שלי, הפסדתי בתוך פחות מדקה. לאחר ההפסד חשבתי לעצמי, מה השגתי ב-28 השנים הללו והבנתי שאני חייב להיות מאמן. בהמשך אימנתי את אורן סמדג'ה ואמרתי לעצמי שלו זה לא יקרה. אנחנו נלמד מהטעויות שלי ולא נחזור עליהן. התחלתי לאמן את אורן ואמרתי לו שהוא יביא מדליה. הבאתי את סמדג'ה יומיים לפני התחרות כדי לא לחזור על הטעות שקרתה לי, ואורן אכן הביא מדליה. אם לא היה לי כמאמן את המחויבות והניסיון הללו, סביר להניח שלא היינו מגיעים למה שהגענו. מבחינתי המחויבות של כל מאמן היא להכיר את הספורטאי שלו 24 שעות ביממה, כדי לעשות את זה המאמן חייב לקבל את כל התנאים הנדרשים".

82056.2

כנס של מרכז המועצות האזוריות במכללה האקדמית בוינגייט. שני הרשקו (מימין) ומשה פונטי | צילום: גרשון ולדמן

ד"ר איציק בן מלך, מהמכללה האקדמית בוינגייט, שהיה ממקימי היחידה לספורט הישגי, אמר: "אין לנו שום סיכוי להצלחה בספורט ללא מאמנים מובילים עם אוריינטציה מקצועית בתחומם. חייב שלמאמן של ספורטאי העל שלנו תהיה נחישות ורצון עז לעבוד בתחומו. כל עוד זה לא יקרה, הספורט שלנו לא יוכל להתקדם. לצערי, גם אם נשלם סכומים חסרי תקדים לספורטאים שלנו, הם לא יוכלו לזוז מילימטר בלי מאמנים מובילים ואנחנו מנסים כאן לשנות את המצב הזה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג