איך שגלגל מסתובב: בגיל 80 תשתתף בפעם ה-29 בדור אלון סובב כנרת

הגיל לא גורם לה לרדת מהאוכף ולורי מנדל, בת ה-80 ממשיכה לרכוב להנאתה בכל העולם, אך לעולם לא מפסידה את אירוע הרכיבה הגדול בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אל תתנו לגיל שלה להשלות אתכם, לורי מנדל, 80 מקיסריה לא מפסיקה לפדל לרגע. האופניים אצלה בדם והיא הספיקה לטייל בכל העולם איתם. השנה תהיה זו הפעם ה-29 בה היא לוקחת חלק באירוע האופניים הגדול בישראל, סובב כנרת ה-40 וככל הנראה היא האישה המבוגרת ביותר שתשתתף. היא נולדה בקליפורניה, ארה"ב ועלתה לישראל לפני כמעט 30 שנה והיא רוכבת על אופניים מאז שהיא זוכרת את עצמה, "יש לי אופני כביש מטיטניום שנבנו עבורי בהזמנה מיוחדת על ידי בחור מסייאטל", היא מספרת לשוונג.

לא מפסיקה לפדל גם בגיל 80 | צילומים: באדיבות לורי מנדל

עוד כתבות בנושא
טיפים לתזונה במהלך רכיבה על אופניים
5 טיולי אופניים לכל המשפחה
מסביב לעולם ב-80 יום…על אופניים

מאז עלייתה ארצה היא רוכבת על אופניים בצורה קבועה, "בשבתות היינו נפגשים כל בוקר בתחנה בארלוזרוב, היינו אז כשמונה רוכבים וכל פעם היינו מחליטים לאן לרכוב ונהננו מאוד". מישהו בקבוצת הרכיבה סיפר לה במקרה על סובב כנרת וכך לראשונה נחשפה לאירוע. היא מעולם לא השתתפה בתחרויות, "אני אוהבת רק לרכוב על אופניים ולעשות חיים" היא צוחקת. מנדל ובן זוגה רוכבים יחד קבוע בכל שבת בבוקר ונוהגים לעשות טיולי אופניים באירופה לפחות פעם או פעמיים בשנה באזורים של צרפת ואיטליה.

"הייתי בקבוצה הראשונה שיצאה לרכיבה על אופניים בסין"

היא הספיקה לטייל על אופניים במקומות רבים ברחבי הגלובוס, "הייתי בקבוצה הראשונה שיצאה לרכיבה על אופניים בסין בשנת 1980. אני לא יודעת בדיוק איפה היינו בסין". היא טיילה ביפן ורכבה שם מעט אבל היא בעיקר אוהבת לרכוב בצרפת ואיטליה. ביולי שעבר נסעו מנדל ובן זוגה לפידמונט (Piemonte) באיטליה שהוא גן עדן אמתי לחובבי היין. רכבו במסלול של דרך היין מעיירת יין אחת לשנייה ושתו יין נהדר בכל מקום. היא כבר מתכננת את האתגר הבא שלהם שהוא רכיבת טורינג.

מנדל ובן זוגה ברכיבת אופניים משותפת

יש לך טיפ לאנשים שעומדים להשתתף בדור אלון סובב כנרת?

"אני מציעה לרוכבים לעקוף רוכבים אחרים משמאל ולא מימין. אנחנו נוהגים לרכוב באזור קיסריה והסביבה וכשרוכבים מגיעים מאחורי, אף אחד לא אומר כלום וזה מבהיל אותי, כי אי אפשר לשמוע אותם עד שהם ממש לידך. התחלתי להגיד לכולם 'בונז'ורנו' שבאיטלקית זה בוקר טוב. באיטליה כל רוכב אומר בוקר טוב כשהוא חולף או עובר רוכב אחר והרבה רוכבים ישראלים לא אומרים כלום ופשוט חולפים על פני. אני רוצה ליצור מסורת שכל רוכב יכיר ברוכב האחר ושיגידו 'מגיע מימין' או כל דבר אחר כמו שלום או בוקר טוב".

להרשמה לדור אלון סובב כנרת – לחצו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דגנית חן הגיב:

    איזו אישה נדירה ואדירה. בהחלט דוגמה ומופת לצעירים ממנה ובכלל.
    זקנתה של זו מביישת את נעוריי שלי, אני בת חצי מגילה ואפילו לא יודעת לרכוב על אופניים ללא גלגלי עזר ומתה ללמוד. אני יודעת שבאזור המרכז יש בתי ספר שמלמדים רכיבה על אופניים, אולם אני מתגוררת בצפון הארץ ולא מכירה אחד כזה אצלנו. יש למישהו עצה בשבילי?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג