איך משחקים הוקי מים?

בשנים האחרונות מתחת לפני השטח התפתח בישראל ענף ספורט ייחודי ומאתגר המשלב משחק כדור מהיר וצלילה חופשית, בואו להכיר איך זה עובד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מבחוץ, דבר אינו ברור לגבי המתרחש במים. מלמעלה ניתן לראות רק המולה, אנשים צוללים ועולים לאורך הבריכה. אך מתחת לפני המים, מתקיים משחק נועז הבוחן את גבולות היכולת של השחקנים ואת השליטה העצמית שלהם. היכולת לשמר חשיבה צלולה במצב לחץ פיזי ומנטלי נבדקת, וכל זה ללא חמצן. בשנים האחרונות מתחת לפני השטח התפתח בישראל ענף ספורט ייחודי ומאתגר. הוקי מים הוא המשחק האולטימטיבי המשלב משחק כדור מהיר וצלילה חופשית.

הומצא עבור צוללנים משועממים | צילום: רינן קרני

בדומה להוקי קרח, גם בהוקי מים משחקים עם דיסקית (פאק). הדיסקית שוקלת כקילו וחצי ומונחת על קרקעית הבריכה. המשחק מתנהל בקרקעית בבריכה בגדול של 25 מ' על 15 מ' ובעומק הנע בין 2 ל-4 מטרים. במשחק משחקים שתי קבוצות של שישה שחקנים. כל שחקן מצויד עם מסכת צלילה, שנורקל, וסנפירים, ובנוסף לכל שחקן יש כפפת סיליקון, המגנה על היד ומקל באורך עשרה סנטימטרים עם עיקול קל בקצה.

המשחק מתחיל כאשר כל קבוצה צמודה לקיר והדיסקית באמצע הבריכה. עם ההזנקה כל קבוצה שוחה לדיסקית ומנסה להכניס אותה לשער של הקבוצה היריבה בקצה הבריכה. כמו ברוב המשחקים הקבוצתיים ישנה חלוקת תפקידים לשחקני הגנה ושחקני התקפה. חלוקת התפקידים קריטית להתנהלות המשחק. המשחק מתנהל מתחת למים והשחקנים צריכים לעצור את הנשימה ולכן יש צורך לתזמון מושלם של השחקנים, כדי לוודא שבכל פעם ששחקן עולה לנשום שחקן אחר צולל וממשיך את הרצף.

מרדף אחר הדיסקית | צילום: רינן קרני

הייחודיות של הוקי מים הוא שהמשחק הוא בתלת-ממד, כיוון שמשחקים במים ניתן לגשת לדיסקית מכל הכיוונים. דבר זה מוסיף אפשרויות רבות לשחקנים ורובד מעניין. יתר על כך, בשונה ממשחקים אחרים שהשחקנים תמיד נמצאים על המגרש, בהוקי מים רק כאשר צוללים לקרקעית נמצאים על המגרש, ובזמן שעולים לנשום – כבר לא.

הוקי מים הומצא על ידי אלן בלייק בבריטניה בשנת 1954, בשנים הראשונות המשחק כונה "Octopus". המשחק נועד בהתחלה כדי להעסיק צוללנים משועממים במהלך החורף ולשמר את רמת הכושר שלהם. לאורך השנים המשחק התפתח במדינות רבות וכיום המשחק נפוץ במוקדים רבים בעולם. אליפות העולם הראשונה נערכה בקנדה בשנת 1980 ומאז האליפות מתקיים כל שנתיים. השנה אליפות העולם התקיימה בקנדה.

האליפות מתקיים כל שנתיים | צילום: רינן קרני

הקבוצה הישראלית של הוקי מים הוקמה בשנת 1997, כאשר דודי מילמן מצא ציוד הוקי ישן במחסן הבריכה בגבעת אלה והחל לשחק עם כמה חברים בבריכה בתקופת הקיץ. בהתחלה הם שיחקו עם ציוד חלקי כמו כפפות גינון משופצרות וללא חוקים מוגדרים. הם שיחקו בשעות הפעילות של הבריכה, מתחת לחברי הקיבוץ ששחו. בשלב מסוים הוחלט להעביר את האימונים לשעות הערב לאחר סגירת הבריכה, דבר שאיפשר משחקים יותר רציניים. יחד עם זאת, האינטרנט והיוטיוב החלו להתפתח ואיפשרו חיבור לקהילת ההוקי מים העולמית, תרגום חוקי המשחק וחשיפה לטכניקות שונות.

בשנת 2015 הגיעו שני שחקנים מחו"ל והם הצליחו להביא לשינוי בצורת המשחק שהיה די פראי, לא מאורגן ואלים עד אז. באותה התקופה הקבוצה עברה לטבעון והחלה להתאמן באופן כלל שנתי. הקבוצה הישראלית טסה לחו"ל לתחרויות ובינתיים היא התחרתה בצ'כיה והונגריה, וגם השתתפה במחנה אימונים בצרפת.

נפוץ במוקדים רבים בעולם | צילום: רינן קרני

אנו מזמינים את כל מי שמעוניין לבוא להתנסות במשחק. יתר על כך, האימונים טובים לשחיינים המעוניינים באימון המפתח את יכולות הנשימה והצלילה, הגברת קצב ההתאוששות וחיזוק עבודת הרגליים – בצורה מהנה ומאתגרת.

מי שמעוניין יכול לפנות למאמן הקבוצה טל אפרת: 052-324-9540. חודש ראשון חינם למגיעים בעקבות הכתבה בשוונג.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג