איבון קראפט – בכירת הרוכבות מגרמניה – בישראל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב



בלעדי לשוונג

מקום 7 באתונה 2004 והרוכבת הגרמנייה הבכירה, איבון קראפט מספרת בראיון בלעדי לשוונג על ביקורה הרביעי בישראל ופונה בקריאה נרגשת לממונים על תקציבי הספורט בישראל, "ישנם רוכבים נהדרים בישראל שעושים מאמצים רבים להגיע לפסגה, חלקם מצליחים להגיע עד אמצע הדרך, אך ללא עזרתה של המדינה הם לעולם לא יוכלו להגיע לפסגה"

זו הפעם הרביעית שאיבונה קראפט מגיעה לישראל. לפני שנה היא ארחה את רוכבת אופני השטח המקצועית ענבר רונן, והיום היא מוזמנת על ידה להתארח ולהתאמן בישראל. "הגעתי לישראל אחרי הזמנתה של ענבר גם כדי לבקר שוב בישראל וגם כדי להתאמן", מספרת קראפט, "אני נהנית במיוחד ממזג האוויר כאן ומהאירוח". עשרה ימים ערך ביקורה של קרפאט, במשך שהותה הספיקה לבקר בירושלים בזמן שהשלג ירד, להשתתף במרתון אופני הרים בבארי וכמובן לנצח את מקצה הנשים – עילית. "כמה שזה ישמע מוזר אבל שקט כאן וישנה שלווה שמלווה באוויר נקי", היא אומרת.



איבונה קראפט – מנצחת בבארי. צלם: עידן פלד

את לא מרגישה זאת גם במקומות אחרים בעולם?
"אני מתאמנת גם בספרד, אך שם יש המון תנועת רכבים וצריך לשים לב בדרכים, במיוחד בעיר מיורקה שידועה בתאונות הדרכים המחרידות שהורגות את הרוכבים, כאן זה שונה, ישנה אווירה אחרת. בישראל ישנם המון מקומות שלווים שאפשר להתאמן בהם, ואני לא פוחדת משום תנועת רכבים מכיוון שלא נתקלתי בהם".

למה שלא תמליצי לאחרים להתאמן בישראל?
"דיברתי עם המאמן הלאומי של גרמניה להעביר את מחנה האימונים לישראל, אך ישנן כמה בעיות בנושא, ראשית המצב הביטחוני לא מאפשר זאת, ושנית העלות להביא את כל הצוות הלאומי הוא יקר, ניסיתי להסביר לו שהמצב כאן הוא לא כמו שנראה מגרמניה, וסיפרתי לו שבקרתי כאן כמה פעמים בעבר אך ההצעה עדיין נשקלת על ידו".

מה דעתך על הרוכבים בישראל?
"אני ידועת שענבר לומדת המון וצוברת ניסיון רב ברכיבה, אך קשה להגיע להישגים אם אין מאמן שידריך את הרוכבים להמשיך הלאה להישגים גבוהים יותר. הבעיה בישראל היא שאין מאמנים טובים. צריך קודם שיהיו רוכבים בעלי הישגים בינלאומיים שבעתיד יוכלו להיות מאמנים טובים".

מה לדעתך צריך לעשות בנושא?
"בתחילה שלא יבזבזו את הכסף על מאמנים אלה על הרוכבים, שיקצו להם תקציבים ושישלחו אותם לתחרויות בעולם רק כך הם יצברו ניסיון רב, ויהיה ניתן גם לצרף אותם למחנות אימונים של מדינות שונות כך יוכלו ללמוד מהן. ישראל יכולה להיות מקום למחנה אימונים טוב במיוחד בחורף, התנאים כאן טובים לרוכבים וישנו מזג אוויר נעים ובמיוחד נקי".

האם ישנו קשר טוב בין הרוכבים בישראל לרוכבים במדינות אחרות?
"הרוכבים הישראלים מקיימים קשר חברי ומקצועי עם רוכבים מקצוענים מחו"ל רק חבל שמדינת ישראל לא שותפה לקשר הזה. זהו קשר שיכול לקדם את ענף הרכיבה על אופניים בישראל ועשוי להעמיד את ישראל כאחד מהמקומות המועדפים לאימונים ולתחרויות".

האם פנו אליך גורמים רשמיים במדינת ישראל לאמן או להדריך בענף?
מגורמים רשמיים בישראל לא פנה אלי אף אחד ולא הציעו לי לאמן את הרוכבים המקצוענים כאן, אך עלו כמה הצעות של אנשים המעוניים לפתוח מועדונים ובתי-ספר לרכיבה וביקשו את עצותיי, אני כמובן נעניתי בחיוב. ניתן לראות שישנה מסירות רבה כלפי הענף אך אין עזרה מספקת מצד מממשלת ישראל. רכיבה בשטח יותר פופולארית מרכיבה על כביש בישראל וענף זה נמצא בתנופה חזקה בעולם, לכן כדי להשקיע את המאמצים בענף הזה".

איבון קראפט ניצלה את ההזדמנות בראיון ופונה לממונים על תקציבי הספורט בממשלה, ובפניה נרגשת היא מוסרת להם, "ישנם רוכבים נהדרים בישראל שעושים מאמצים רבים להגיע לפסגה, חלק מצליחים להגיע עד אמצע הדרך, אך ללא עזרתה של המדינה הם לעולם לא יוכלו להגיע לפסגה. בכדי לכבוש יעדים כאלו זה מצריך תהליך ארוך שמחייב סבלנות, וברגע שהרוכבים יקבלו את ההתייחסות הזאת הם יוכלו להיות גם מאמנים טובים לדורות הבאים". איבון הבטיחה לשוב לישראל בעתיד הקרוב ברגע שתוכל לחסוך כסף לנסיעה נוספת.

צילומים: מתוך אתר איגוד האופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג