תיירות אופניים: "מי בכלל חשב פעם לרכוב במרוקו?"

אם בעבר "חופשות אקטיביות" של ישראלים בחו"ל הסתפקו ברכיבת טורים במקומות נוחים באירופה, היום זה כבר התפתח לטיולים אקסטרימיים לטנזניה ומרוקו באופני שטח, ועשרות יעדים לכל סוג של טיול אופניים לכל סוג של רוכב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנים האחרונות נסיעות לחו"ל הפכו מפרויקט למשהו ספונטני שאפשר לעשות בלחיצת כפתור מהטלפון הנייד – לפחות עבור מי שיש לו כסף למותרות ויכול להרשות לעצמו. עולם התיירות חווה מהפכה, יותר ויותר אנשים סוגרים לעצמם חופשות או גיחות לסופי שבוע ביעדים הפופולריים בהזמנה ישירה ובמקביל משרדי הנסיעות הבינו שהם צריכים להשקיע יותר באותם "מוצרים" שנראים לתייר הממוצע מורכבים מדי. במלים אחרות, התחילו לשווק יותר תוכן.

השילוב האולטימטיבי בין התחביב לנופים מרהיבים בחו"ל. רכיבה בבולגריה | צילום: יואב לביא

עוד כתבות אופניים בשוונג
כיצד לבחור אופניים ראשונים
איך ישראל הפכה למדינה של אופניים?
5 טיולי אופניים לכל המשפחה

במקביל לצמיחה הגדולה בתחום תיירות החוץ, אי אפשר להתעלם מהצמיחה והמודעות של אנשים באורח חיים בריא. יותר אנשים "מתמכרים" לפעילות גופנית מסוגים שונים, ורבים מהמכורים מגלים ששילוב בין התחביב שלהם לבין חופשה הוא אטרקטיבי. כך צמח לו בשנים האחרונות תחום התיירות האקטיבית: ספורטאים חובבים שיוצאים להשתתף במרוצים בחו"ל, אנשים שהבינו ש"טרקים" זה משהו מדהים שאפשר לעשות בכל מקום ובכל גיל ולא רק אחרי הצבא במזרח וחובבי רכיבה שגילו את האפשרות לטייל במקומות מופלאים בעולם תוך כדי דיווש, וכך להרגיש את הנופים ברגליים ולא לראות אותם דרך חלון של אוטובוס.

"כל הנושא של טיולי אופניים ואקטיב התחיל לחלחל לפני 15-20 שנה, אבל זה היה במינון קטן ואנשים התנהלו בצורה עצמאית", מסביר אלי פרקש שהוא האחראי על המשבצת המקצועית ב"גורדון אקטיב" שהיא מחלקת התיירות האקטיבית בחברת "גורדון טורס", "לפני 10 שנים התחלנו עם טיולי טורינג שזה החלק הגדול יותר בטיולי האופניים לחו"ל כי מדובר בחתך גילאים רחב כולל משפחות שנחשפו לתרבות של הולנד, שוויץ ואוסטריה ששם זה מאוד נפוץ. ואז גם נושא ההליכה גבר, וגם הסקי, וכל זה הביא לתודעה גם את הנושא של האופניים כי הרבה מאוד יעדי סקי הם יעדי אופניים בקיץ".

כך החברות שהציעו בעבר טיולי טורינג שמתאפיינים ברכיבות קלות ונינוחות המתאימות לכל הרמות, מוצאות את עצמן היום בונות טיולי רכיבות שטח לרוכבי קרוס קאנטרי, דאונהיל, אול מאונטיין, לרוכבים בודדים, קבוצות חברים, קבוצות רכיבה גדולות. מסתבר שהיום יש ביקוש של אלפי ואפילו עשרות אלפי ישראלים למגוון סוגים של טיולי אופניים, והחברות הגדולות צריכות להתאים את עצמן לקהל היעד.

הכל התחיל בטיולי טורינג לאורך הנהרות באירופה | צילום: באדיבות "בוץ

לפני 13 שנים הקימו האחים אדר וארנון שדמי את חברת "בוץ – הרפתקאות על אופניים" כדי לתת שירות של טיולים והדרכת אופניים בשבילי הארץ עבור קבוצות שונות וחברות גדולות במשק. באותה שנה הם גם הוציאו את טיול הרכיבה הראשון שלהם לחו"ל עם קבוצה של רוכבים "סמי מקצועניים" כהגדרתם לבולגריה, ומשם החברה הזאת גדלה להיות חברה מובילה בתחום טיולי אופניים מכל הסוגים לחו"ל. במקרה שלהם, בחברת "אשת טורס" הבינו את הפוטנציאל וקנו אחוזים ב"בוץ" כדי להפוך לשותפים בתחום פעילויות התיירות האקטיבית של החברה. היום, באתר שלהם תוכלו למצוא מגוון יעדי אטרקטיביים, כאשר בנוסף ליעדים ה"קרובים" באירופה מציעים שם טיולי רכיבה למרוקו ואפילו טנזניה.

"כמות תיירי האופניים הישראלים מגיעה לעשרות אלפים"

"היום יש לא מעט אנשים שנוסעים לחו"ל כמה פעמים בשנה והחליטו להפוך את טיול האופניים לטיול המרכזי שלהם, כך שהם גם משקיעים בו יותר", אומר מנכ"ל החברה אדר שדמי, "יש אנשים שרצים איתנו כל השנים ואנחנו כל הזמן מוסיפים להם עוד ריגוש, התפתחות לאפיקים חדשים, טיולים נודדים בארצות מזרח אירופה, טיולים אתניים שמטרתם היא לטייל ולראות, ומהצד השני יש התפתחות מסיבית של יעדי חופשה. אנשים עושים היום חופשת אופניים כמו חופשת סקי, הם בדרך כלל לוקחים מלון אחד, קמים בבוקר ואחרי ארוחת בוקר יוצאים לטיול מודרך או עצמי. חוזרים למלון לאחר הרכיבה עם ארוחה טובה וממשיכים כך 5 ימים עד שבוע. יש גם טיולים בשירות מלא עם מדריך ישראלי ומסיבת הכנה בארץ, הכל כלול כולל פינוקים מקומיים".

שוק תיירות החוץ של רוכבי אופניים הוא כל כך מגוון, ולכן אי אפשר לתייג אותו כיקר או זול. "יש יעדים שמצריכים את כל האופרציה כמו מרוקו למשל ששם אפילו הגענו לרמה של אוכל כשר", מסביר אלי פרקש ומוסיף, "יש קבוצות סגורות שפונות אלינו ויש גם קבוצות פתוחות שאנחנו מחברים בין האנשים. יש עדים שמצריכים את כל האופרציה כמו מרוקו למשל", מסביר אלי פרקש ומוסיף, "יש קבוצות סגורות שפונות אלינו ויש גם קבוצות פתוחות שאנחנו מחברים בין האנשים. יש מקומות כמו הרי הטרודוס בקפריסין שזה יעד נוח שבו אפשר להסתפק במדריך מקומי ויש יעד מוביל כמו שוויץ שהוא כל כך מסודר שבמקרים מסוימים אפילו לא צריך שם מדריך מקומי. בחופשות כאלו אנחנו נותנים את השירות של הטיסות, הטסת האופניים, יש מקומות שבהם גם אפשר לשכור אופניים ובחלק מהמקרים זה אפילו יוצא יותר זול מלהטיס. כמובן שיש מקומות שבהם מדריך ישראלי או מקומי נותן ערך מוסף ויש לא מעט מקרים של בקשות מיוחדות של רוכבים שונים, שאנחנו בונים עבורם את החופשה. בסופו של דבר אנחנו חברת תיירות".

מי בכלל חשב פעם לרכוב במרוקו? | צילום: חובב לנדאו

השאלות העיקריות הן מה רמת הרוכבים, עד כמה אקזוטי היעד שהם רוצים להגיע אליו ואיזה אופי של חופשה הם מחפשים? הגיוון הכל כך גדול מצדיק במקרה הזה את השירותים שמציעות חברות הנסיעות, כי מדובר בעולם ומלואו. אנשי המקצוע מעריכים שכמות תירי האופניים הישראלים מגיעה לעשרות אלפים והשוק הזה רק הולך וגדל. אם לפני עשור הוא היה בחיתוליו והגיע בעיקר למדינות הרי האלפים הנוחות ולבולגריה, היום הוא הגיע לאפריקה, אמריקה ואפילו למזרח הרחוק. רק תזרקו יעד, וכנראה שברוב משרדי הנסיעות הגדולים תמצאו מומחה אופניים שיבנה לכם את טיול החלומות שלכם. "זה נכון שהעולם מונגש היום באינטרנט, אבל בסופו של דבר מה שהכי יקר בחופשה זה החופש והמותג שלנו לאורך השנים לוקח אותנו לשם", מסכם אדר שדמי.

לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג