קטע 14 בטור דה פראנס: עומר פריילה תוקף מבריחה ומנצח

מי שרצה לראות טור דה פראנס במיטבו, זכה לראות אותו בסיומו של הקטע של היום. מה שהיה ברור בתחילת הטור, התחדד שבעתיים – הדירוג הכללי יוכרע כולו בפירנאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרחק הקטע היומי: 188 ק"מ

מתחיל ב: סיינט פול

מסתיים ב: מנד

לכל הפרשנויות והקטעים של הטור דה פראנס 2018


1. השלב הלוהט לתוך המאסיף סנטרל נראה תפור לחבורת בריחה, ואחרי התקפות והתקפות נגד בתחילת השלב, חברות בריחה ענקית אכן יצאה לדרך. בתוכה – כמה מטובי הבארודרים (רוכבי הבריחות הארוכות) והפאנצ'רים (רוכבי ההתקפות בעלייה) בעולם, כולל תומס דה גנדט מקבוצת לוטו, ליליאן קאלמז'אן מדירקט-אנרג'י, עומר פרייל מאסטנה, פיליפ ז'ילבר וז'וליאן אלאפיליפ מקבוצת קוויק-סטפ, גרג ואן אברמט ו-BMC, ואפילו פטר סאגאן.

2. הדבוקה העיקרית לא ניסתה בלרדוף. אף אחד מהבורחים לא היווה סיכון לדירוג הכללי, הפער גדל, ומהר מאד היה ברור שהמנצח ייצא מהבריחה. פטר סאגן, שהצטרף לבריחה כדי לאסוף עוד ניקוד בדירוג המאיצים, אסף את מלוא הנקודות במאוץ הביניים. סאגן הוא תופעה. הוא התחיל את הבוקר עם יותר מפי 2 נקודות מהבא אחריו, והוא עדיין רעב.

3. לאחר שנאלץ בשנה שעברה לעזוב את הטור דה פראנס, נראה שסאגן שם לו למטרה להעמיד את מספר הנקודות הגבוה ביותר אי פעם בדירוג המאיצים – ניקוד שיהיה קשה מאד לשחזר.

4. מתוך חבורת הבריחה הגדולה, ברחה שלישייה שנעה במשך דקות ארוכות ביתרון של בערך דקה לפני חבריהם לבריחה. מתוכם, ברח יספר סטויבן הבלגי מקבוצת טרק-סגפרדו, שנתן הופעת רכיבה נהדרת והגיע למרגלות העלייה האחרונה במנד עם יתרון משמעותי.

מנצח קטע 14. עומר פריילה

5. בזמן שסטויבן כבר מזמן התחיל לטפס על "הר לורן ז'אלאבר" (על שמו של לורן ז'אלאבר הגדול שניצח כאן בביקור הראשון של הטור במקום ב-1995) לכיוון קו הסיום במנחת האווירי שממוקם בסופו, הגיעו הרודפים מחבורת הבריחה לתחילת העלייה. אחרי מבטים טקטיים והתלבטויות, יצא עומר פרייל הספרדי-באסקי מקבוצת אסטאנה אחרי תומס דה גנדט, וכשהבלגי נחלש, הבין פרייל שאם לא ימשיך לתקוף ולרדוף, הוא לא ישיג את סטויבן. פרייל יצא לדרך נגד ההר האכזרי – 3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 10.2%.

6. אחרי מספר ניסיונות עקרים בבריחה, יצא למרדף ז'וליאן אלאפיליפ. התחרות לפסגה הפכה לסוג של נג"ש משולש בין סטויבן (המוביל), עומר פרייל (הרודף הראשון), לאלאפיליפ (הרודף השלישי). כ-500 מ' לסוף העלייה עקף פרייל את סטויבן המותש, ועבר להוביל. אחרי העלייה ישנם ירידה ומישור שאורכים כ-1.5 ק"מ עד לקו הסיום. פרייל חשב רק על הגעה לסוף העלייה עם פער זמן מספק. משם, האמין, הכל כבר יסתדר.

7. אלאפיליפ הדביק גם הוא את סטויבן, אבל היה זה ממש מטרים לפני סוף העלייה. משם יצאו השניים למרדף אחרי פרייל. הבאסקי מצדו, לא התבלבל, המשיך ללחוץ בירידה ולקראת קו הסיום, וחצה בצהלות אושר את הקו ראשון – תוך שהוא פחות או יותר מציל את הטור דה פראנס לקבוצת אסטנה כולה. פרייל אמר בסיום "זה בקלות היום הטוב ביותר בקריירה שלי".

8. אלאפיליפ סיים שני וסטויבן המותש שלישי. באופן מדהים, פטר סאגן סיים רביעי לפני רוכבי בריחות ופאנצ'רים מדופלמים, ואסף עוד 19 נקודות על הקו. סאגאן הוא תופעת טבע, ולמעט ניצחון במרוצי שלבים הרריים, נראה שהאיש מסוגל לנצח בכל תחרות אחרת על אופניים.

9. הדבוקה של מובילי הדירוג הגיעה לתחתית העלייה כ-20 דקות אחרי חבורת הבריחה, ומיד התפוררה. מספר הרוכבים בחזית הדבוקה הצטמצם עם כל דיווש של הפדאלים. פרימוז רוגליץ' – רביעי בדירוג הכללי – יצא להתקפה. הרכבת של סקיי ניסתה לסגור עליו, אבל הסלובני מקבוצת לוטו יומבו ההולנדית, פתח פער. מרדף של ברנל – הקולומביאני הצעיר של סקיי – אחרי רוגליץ', הקשה על פרום ועל טום דומולאן, אך שניהם הצליחו להיצמד חזרה לגריינט תומס, ודומולאן יצא להתקפה חדשה שנאספה גם היא. נותרו ארבעה – תומס, דומולאן, פרום וקווינטנה, כאשר רוגליץ' עדיין מלפנים.

10. לחיצה חזקה של תומס השילה את קווינטנה, ובסוף היו אלו שוב, דומולאן, תומס ופרום שהגיעו לקו ביחד – 8 שניות אחרי פרימוז רוגליץ'. כרגע, השלושה פשוט בלתי ניתנים להפרדה. למעשה, כל ארבעת הראשונים בדירוג הכללי הם קרוב לוודאי ארבעת רוכבי נגד השעון הטובים בטור (שלא לומר מהטובים בעולם), שהתאימו את עצמם היטב לטיפוס על ההרים הגבוהים.

11. השלב הבא הוא עוד שלב מעבר – הפעם מהמאסיף סנטרל למרגלות הפירנאים – האזור בו יסתובב הטור דה פראנס משך כל השבוע האחרון עד פריס. בשלב שלוש עליות מדורגות, האחרונה שבהם 40 ק"מ לפני הסיום. ספק אם שלושת המובילים יצליחו לברוח אחד לשני, ושלב 15, שלפני יום המנוחה השני והאחרון, נראה תפור לחבורת בריחה.

12. מה שהיה ברור בתחילת הטור, התחדד שבעתיים – הדירוג הכללי יוכרע כולו בפירנאים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38