קדימה פלסנר – ראיון עם חבר הכנסת יוחנן פלסנר לקראת אליפות המאסטרים בשחייה

יוחנן פלסנר, חבר הכנסת של מפלגת קדימה, החל לשחות מוקדם. כמה מוקדם? לפני 30 שנה, "כשהיה עוד ילד טוב ירושלים". פלסנר, כיום בן 39, הוא אחד משחייני המפתח בקבוצת עולם המים של אורי סלע. מלבד זאת, הוא גם שחקן מצטיין בנבחרת הכדורגל של הכנסת. בסוף השבוע, חבר הכנסת פלסנר יחבור לקבוצתו, וינסה לעזור לה לשמור על תואר האליפות הנכסף - בשחייה למאסטרס.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יוחנן פלסנר, חבר הכנסת של מפלגת קדימה, החל לשחות מוקדם. כמה מוקדם? לפני 30 שנה, "כשהיה עוד ילד טוב ירושלים". פלסנר, כיום בן 39, הוא אחד משחייני המפתח בקבוצת עולם המים של אורי סלע. מלבד זאת, הוא גם שחקן מצטיין בנבחרת הכדורגל של הכנסת. בסוף השבוע, חבר הכנסת פלסנר יחבור לקבוצתו, וינסה לעזור לה לשמור על תואר האליפות הנכסף – בשחייה למאסטרס.

מאת:אילן גולדמן


על השחייה כילד:
"מצאתי את עצמי מתאמן עד 12 פעמים בשבוע,
אי אפשר להגיד כי הייתי התקווה האולימפית הבאה
יותר שחיין נשמה"

יוחנן פלסנר גדל בירושלים. יותר נכון במושב עמינדב, המשתייך למועצה האזורית מטה יהודה. את בריכת השחייה הוא פגש לראשונה בגיל 9, בעת שהלך למבחני הקבלה לקבוצת YMCA בירושלים. "זה היה מאוד בסיסי בהתחלה, אבל ככל שהתקדמתי זה נהיה אינטנסיבי יותר. פעמיים בשבוע הפכו לשלוש, שלוש הפך לארבע וכעבור זמן לא רב, כבר מצאתי עצמי מתאמן עד 12 פעמים בשבוע (במהלך חופשות הקיץ)". 


השחייה התחרותית תפסה מקום של כבוד בחייו של פלסנר עד שהגיע לגיל 17. "הייתי תחרותי לחלוטין," הוא מעיד על יוחנן של אז. "אי אפשר להגיד כי הייתי התקווה האולימפית הבאה. יותר שחיין נשמה. אבל עדיין הייתי מסיים תחרויות במקומות המובילים. במרבית המקרים הייתי מסיים בין ה-3 הראשונים אך היו פעמים שניצחתי. אני אפילו חושב כי לקחתי פעם אחת את אליפות ישראל לגילי".

שוחה במהלך חייו:
"גם בהרווארד הקפדתי כי המים 
יהיו חלק בלתי נפרד מחיי"

את התואר הראשון הוא עשה באוניברסיטה העברית בירושלים, שם המשיך להתמיד בשחייה. "הצטרפתי לקבוצת מאסטרס של האוניברסיטה ששחתה כמה פעמים בשבוע". גם כשכבר החל ללמוד בקולג' האמריקאי היוקרתי הרווארד, המשיך פלסנר לעשות את המיטב כדי לשמור על כושרו. "בהרווארד לא הצטרפתי לקבוצה, אבל הקפדתי לשחות לבד בבריכה של הקולג'. גם שם, המים היו חלק בלתי נפרד מחיי".


חבר הכנסת פלסנר- שחיין בלילה חבר כנסת ביום
צילום: yplesner

בתום התקופה הסטודנטיאלית בחייו, פלסנר עבר אל עולם העסקים התובעני. אך גם כששהה מעבר לים לרגל נסיעות עסקיות, השחייה סירבה להרפות. " גם כשעבדתי בסאן פרנסיסקו הצטרפתי לקבוצת מאסטרס מקומית", הוא מודה. "אצלי האימונים הם תמיד בסדר היום. אני מתאים את הפגישות בהתאם לאימונים, וכשאין ברירה אני משלים אימונים שהפסדתי". 

שחיין וחבר כנסת:
"אני זוכר מקרה בו יצאתי עם משלחת של
הכנסת לרומניה. בשל סיכון ביטחוני שחיתי 
בבריכה של המלון, כשחבורה של מאבטחים מקיפה אותי"

גם כיום, בכל נסיעה שלו לחו"ל "המשקפת ובגד הים הם חלק אינטגרלי מתכולת המזוודה". "התאמנתי כבר בכל מקום בעולם", פלסנר מתגאה ביכולת ההתמדה. "אני אפילו זוכר מקרה בו ייצגתי משלחת של הכנסת לרומניה והייתה לנו אבטחה צמודה. היינו אורחים של וועדת החוץ והביטחון הרומנית, ועקב חשש ביטחוני נאלצנו להישאר במלון. לא יכולתי לוותר על האימון אז ירדתי לבריכה לשחות. שחיתי כשחבורה של מאבטחים עומדת ומקיפה את הבריכה. מצב לא נעים".

פלסנר הוא נוף שונה בכנסת. מלבד העיסוק בספורט, הח"כ הוא "עוף צעיר בלול של תרנוגולות זקנות" שגילם לעיתים כפול משלו. הוא אחד מהבודדים העוסקים בספורט בדרך קבע, "אך לא היחיד, יש עוד כמה," הוא מלשין. "הספורט הוא משהו שהופך אט אט להיות נורמה. גם אצלנו בכנסת. פתאום אתה מגלה כי זה נהיה שגרת חיים של חברי כנסת נוספים". בהקשר הזה פלסנר מביא סיפור." אני חלק מנבחרת הכדורגל של הכנסת. השנה שיחקנו מול נבחרת של 'התקשורת' ואני חושב שזו אחת מהפעמים הבודדות בהן השגנו ניצחון. תמיד היינו מפסידים להם (כתבים). אני חושב שהשנה לניצחון יש קשר ברור לעובדה שיותר חברי כנסת עוסקים בספורט ומצליחים 'להחזיק' משחק שלם".


קדימה יוחנן- אחרי ניצחון בתחרות שחייה
צילום: הדר בן דרור

ספורטאים בכנסת?
"הספורט הוא משהו שאט אט הופך
 להיות נורמה גם אצלנו בכנסת"

עו"ד חמד עאמר, חבר הכנסת הדרוזי מטעם ישראל ביתנו, הוא אחד מחברי הכנסת, עליהם יוחנן פלסנר מדבר, כשהוא מציין " אני לא היחיד העוסק בספורט במשכן". "חמד הוא קרטיסט משהו משהו," מחמיא לו פלסנר. בדיקה העלתה כי, חמד מחזיק בחגורה שחורה דאן 5, מלבד עיסוקיו הפרלנטריים. "חוץ ממנו, גם שר התיירות של ישראל ביתנו, סטס מיסז'ניקוב שומר על כושר. גם הוא וגם איתן כבל הם חלק מנבחרת הכדור-רגל של הכנסת".

רוב חברי הכנסת מסביב, אינם יודעים כי פלסנר הוא שחיין תחרותי. הוא אינו מסתיר את העובדה או מתכחש לה, אך הוא דוגל בכך "שככל שאתה עושה יותר אתה מספיק יותר". וכך הוא מנהל שגרת יום אשר לתוכה משתרבבים אימונים קבועים עם קבוצת הבית שלו, "עולם המים". "עולם המים" אגב, היא הקבוצה המובילה כיום, מבין קבוצות המאסטרס בישראל, וכנראה הגדולה מכולן.

על האליפות בסוף השבוע:
"אפשר להגיד שאני בא לאליפות עם 
רוח קרב אך ללא מפרשים"

שנה שעברה, חבר הכנסת פלסנר, היה חלק מנבחרת "המאסטרס" אשר ניצחה את אליפות הבריכות, שהתקיימה במכללת ווינגייט. פלסנר סיים את מקצה הפרפר ל-50 ו-100 מטרים עם מדליות, כשהוא קובע זמנים מכובדים. השנה יגיע חבר הכנסת לווינגייט, רק כדי לתרום למאבק הקבוצתי בתחרות השליחים, שם צפוי לקבוצתו מאבק צמוד עם החברה של אקוותיקים-גבעת חיים. "אנחנו רוצים לשמור על המקום הראשון במקצה השליחים, אחרי שכבר עשינו זאת באליפות החורף". אך חבר הכנסת הצעיר אינו מצפה להרבה מעצמו השנה. "לצערי אני לא מגיע בכושר. עד לפני שבוע סחבתי שפעת ולא התאמנתי במשך שלושה שבועות. זו הייתה תקופה גרועה בשבילי ולא התאוששתי. "אפשר להגיד, כי אני בא עם רוח קרב אך ללא מפרשים".

שאלתי האחרונה לפלסנר הייתה, "אם אי פעם הפסיד ישיבה במליאה לטובת אימון?" מעין סקרנות שתקפה אותי לדעת, באיזו רצינות הוא מתייחס לאימוניו, או מצד שני לתפקידו כחבר כנסת. "אתמול בעקבות הצבעה על חוק החרם, נאלצתי להפסיד אימון. כרגע אני מדבר איתך מהבריכה כשאני עם בגד ים, שנייה לפני שאני קופץ למים". 
אז שנייה לפני שיוחנן פלסנר באמת קופץ למים, אבל בווינגייט, ניתן רק לקוות כי ירבו חברי הכנסת שיתחילו "להזיז ישבנם" ולעסוק בספורט כמותו. כי ספורט בריא להם. ושבריא להם, בריא לנו.
 


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי צולע בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש

קישורים: שחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג