צ'ק ליסט: מיהם אנשי הברזל שיתמודדו השנה על התארים בישראמן?

קצת יותר מחודש לפני הזינוק של הישראמן, עשינו לכם סדר עם כל השמות הגדולים שיילחמו השנה על המקומות בפודיום. יש מצב שיהיה מעניין מתמיד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זה הולך ומתקרב, בקרוב מאוד נסגרת ההרשמה ובלי שנרגיש החורף כבר יהיה בשיאו ובאילת זה אומר שסוף השבוע האחרון של ינואר יהיה שייך לאנשי הברזל שידרימו להתחרות בישראמן. השמועה ממשיכה להתפשט בעולם, יותר טריאתלטים רוצים להגיע לכאן בינואר וזה אומר שהרמה צפויה רק לעלות ולדרבן כמובן גם את אנשי הברזל המקומיים.

כנראה שהשנה יהיה לו הרבה יותר קשה. טיל שראם | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
חבריו וקרוביו של חי גיטה יעשו מחווה מיוחדת לכבודו בישראמן
השנה תתקיים בישראמן גם תחרות לחמישיות
אז מה חדש השנה בישראמן?

בשנה שעברה טיל שראם מגרמניה ניצח במרחק המלא לגברים ושבר את שיא המסלול, אנטונינה רזניקוב האילתית ניצחה בנשים, וחצאי המרחק היו שייכים לדייגו ואן לואי הבלגי ואליס הקטור הבריטית. שלושה מבין ארבעת השמות האלה חוזרים לכאן, יחד עם מתחרים חדשים שרוצים לקטוף את התואר המכובד של אחת מתחרויות הטריאתלון למרחקים ארוכים היותר מאתגרות בעולם. זה. אז מיהם הספורטאים שיתמודדו השנה על התארים השונים?

ישראמן גברים (המרחק המלא) 

שני מתחרים מחו"ל סיימו בשנה שעברה את המסלול בפחות מ-10 שעות. הראשון היה טיל שראם הגרמני, שהופעת הבכורה שלו בארץ הסתיימה עם שיא מסלול חדש של 9:38 שעות והשני היה דויד ז'ילק הצ'כי שסיים ב-9:59 שעות. שניהם חוזרים לכאן. שראם יביא אתו עוד שני אנשי ברזל חזקים מגרמניה – כריסטיאן אלטשטאד שהתחרות האחרונה שלו היתה איירונמן ברצלונה בה סיים במקום ה-18 בזמן של 8:29 שע' ופטר סיידל שהוא בעל שיא אישי של 8:32 שע' בתחרות למרחק איש ברזל.

עוד מתמודד חזק על הנייר מחו"ל יהיה ההולנדי אריק סימון סטריק, שאפשר ללמוד על המהירות שלו מאיירונמן פרנקפורט 2017 בו סיים במקום ה-16 בזמן של 8:29 שע' ועל יכולות הטיפוס שלו מאיירונמן לנזרוטה 2016 שם סיים עשירי. פטר וברוסק הצ'כי, שניצח ב-2013 ו-2014, חוזר לכאן בפעם השישית. הוא תמיד מכוון גבוה בישראמן והתחרות האחרונה שלו היתה אליפות העולם באולטרמן בהוואי שבה סיים במקום השלישי.

בשחייה ובריצה קשה לעצור אותו, כמה הוא השתפר ברכיבה? דן אלתרמן | צילום: ניר עמוס

בגזרת הישראלים – מי שהוכתר כאלוף ישראל בשנה שעברה היה בר רדנסקי, שסיים רביעי כללי והקדים את דן אלתרמן. הפעם רדנסקי לא מתחרה, ואלתרמן יופיע בפעם הרביעית ברציפות כשהמטרה שלו היא לא רק לנצח בין הישראלים אלא לקבוע את שיא המסלול. יכולות השחייה והריצה של אלתרמן לא נופלות משום מתחרה כאן, מה שהאט אותו בפעם שעברה היה הרכיבה ועל זה הוא עבד בשנה האחרונה. קרוב לוודאי שהוא יצא ראשון מהמים, או בדבוקה הראשונה, ויהיה מעניין לעקוב אחריו בהרי אילת.

עמרי גזית יהיה הנציג הבכיר של קבוצת ZONE 3 במרחק המלא, וזו תהיה הפעם הראשונה שהוא עושה את זה בישראמן. התוצאה הטובה ביותר שלו בסבב האיירונמן היתה 9:21 שעות בברצלונה. רועי פלדמן הוא ככל הנראה הדבר הבא בעולם אנשי הברזל בארץ. הוא רק בן 23 וב-2018 כבר הספיק לפתוח את העונה בישראמן, לנצח בקטגוריית הגיל שלו באיירונמן טאלין כדי לזכות בסלוט להוואי, ולסיים את איירונמן קונה בזמן של 9:21 שעות. יהיה מעניין לראות איך מאמנו דן קוני יכין אותו לתחרות הזאת. עוד ישראלי שיתחרה על מקום בצמרת יהיה אוהד סיני שקבע השנה 9:11 שע' באיירונמן ברצלונה.

ישראמן נשים 

גם כאן נראה את שתי הספורטאיות שסיימו ראשונות בשנה שעברה. אנטונינה רזניקוב המקומית תרצה לזכות בתואר השלישי שלה. בשנה שעברה היא הקדימה את הצ'כית סימונה קריבנקובה ב-23 דקות, והיא תקווה שלא יהיו לה מעידות בדרך.

במסלול הביתי שלה. אנטונינה רזניקוב | צילום: ניר עמוס

אלופת חצי הישראמן אליס הקטור לא מגיעה הפעם, אבל היא שלחה חברה למרחק המלא. מדובר בפריס אדוארדס הבריטית שהיא בת 42 אבל יש לה המון ניסיון בטריאתלונים קצרים וארוכים. למעשה, הפעם הקודמת שהיא התחרתה באילת היתה באליפות אירופה 2012 אז היא זכתה במדליית הזהב בקטגוריית הגיל עד 39.

דורה הלר שהיתה אלופת הישראמן ב-2013 חוזרת למרחק המלא באילת לראשונה מאז 2015. חברתה לקבוצת ZONE 3, אירנה מאזין, רשומה לחצי המרחק ועדיין מתלבטת בינו לבין המרחק המלא. מאזין חזרה לאחרונה מאליפות העולם בהוואי בה השתתפה בפעם הרביעית. היא מאוד אוהבת את המרחק המלא בישראמן ורק בשנה שעברה היא קטעה רצף של 7 הופעות רצופות בו, כשהתחרתה בחצי המרחק.

חצי ישראמן גברים 

דייגו ואן לואי הבלגי הגיע לכאן בשנה שעברה בפעם הראשונה. הוא לא היה מהראשונים שיצאו מהמים, אבל הוא פיצה על זה ביכולות רכיבה וריצה מרשימות מאוד, כולל 1:16 שעה בחצי המרתון. כמו טריאתלטים רבים, גם הוא שמח לחזור לכאן כדי לנסות ולהגן על התואר שלו. דידריק שלטינחה ההולנדי שסיים בפער של קרוב ל-6 דקות ממנו הוא כבר אורח קבוע של הישראמן ויחזור גם הפעם.

בתחרות למרחק חצי איש ברזל צריך להיזהר מאוד מטריאתלטים למרחק אולימפי, וזה משהו שבדרך כלל בא לידי ביטוי במסלולים מהירים. במסלול של הישראמן הם צריכים לעבוד קשה יותר, אבל הם עדיין יכולים לסכן כל אחד. זה מה שהופך את גאבור פלדום ההונגרי לעוד מועמד לניצחון בחצי המרחק. מדובר בטריאתלט שהשתתף במשחקים האולימפיים בריו וסיים במקום ה-20, כמו גם במקום ה-19 בסבב העולמי ב-2019.

השנה מצטרפים אליו עוד כמה חברים מנבחרת ישראל בטריאתלון. רועי זוארץ | צילום: ניר עמוס

ואם כבר טריאתלטים אולימפיים, הפעם נראה גם כמה וכמה מנבחרת ישראל. רועי זוארץ יהיה המנוסה מהם בישראמן אחרי שבשנה שעברה הוא סיים שלישי כללי בהפרש של 8:51 דק' מהמנצח. הפעם יצטרכו אליו נועם רונן ועידן אפסימון בהופעות בכורה בתחרות יחידים בישראמן – עד היום חלקם השתתפו אבל רק בשלשות. מבין אנשי הברזל המקומיים היותר ותיקים נראה בחצי המרחק את תום מרמרלי, שקיווה להשתתף השנה במרחק המלא אבל עבר פציעה קשה בתאונת אופניים, וגם את ויטלי לייקין ואסף פורת.

חצי ישראמן נשים 

עוד משתתפת שהפכה לסוג של קבועה בישראמן היא מרטינה דוגאנה האיטלקיה. היא ניצחה בחצי המרחק ב-2015, לאחר מכן סיימה פעמיים במקום השני ונראה שהפעם יש לה סיכוי לא רע לחזור למקום הראשון. בגזרת הישראליות, עדיין לא ברור אם אירנה מאזין תתחרה במרחק הזה, אבל היא בהחלט מועמדת להיות המהירה ביותר. מי שעושה קאמבק לתחרויות אחרי חופשת לידה ותאומים היא ענבר זהבי, שחוזרת למסלול שהיא כל כך אוהבת.

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג