"עוד בשבעה של חי גיטה החלטנו שנעשה את הישראמן במקומו"

חי גיטה, שנהרג בתאונת דרכים באוקטובר, היה דמות בולטת בישראמן ב-6 השנים האחרונות בהן הגיע לקו הסיום מבלי לראות את הדרך. החברים והמשפחה יחליפו אותו השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בנצי אלקון וחי גיטה רוכבים בישראמן
בנצי אלקון וחי גיטה רוכבים בישראמן

בינואר הקרוב חי גיטה היה אמור להשתתף בישראמן בפעם השביעית ברציפות. להגיע בכל שנה לתחרות כל כך מפרכת זה כבר הישג מכובד והעובדה שגיטה היה עיוור רק העצימה את זה. למרבה הצער, חי גיטה ז"ל נהרג בתאונת דרכים לפני כחודשיים. הרכב בו ישב היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית בדרך מאילת צפונה, הוא בדיוק חזר מהספורטיאדה שבה השתתף.

כולם הכירו אותו. חי גיטה ז"ל | צילום: באדיבות בנצי אלקון

עוד כתבות בנושא 
חי גיטה נהרג בתאונת דרכים בדרכו מהספורטיאדה באילת
בישראמן הקרוב יתקיים גם מקצה לחמישיות
אז מה חדש השנה בישראמן?

מקרה המוות הטראגי של גיטה, שהיה בן 61, הכה בתדהמה את קהילת ספורטאי הסבולת בארץ ובעיקר את הטריאתלטים, שהכירו אותו לא רק מהישראמן. גיטה השתתף גם בכל הטריאתלונים האחרים, והיה דמות מוכרת מאוד שאנשים רבים שאבו ממנה השראה. עוד בתקופת השבעה, חבריו הקרובים של גיטה החליטו שהוא יהיה גם בישראמן 2019, אם לא בגופו אז ברוחו.

"לא היתה תחרות שהוא לא השתתף בה"

בנצי אלקון היה שותפו של גיטה בפעם הראשונה שבה השתתף בישראמן בקטגוריית חצי המרחק, זה היה ב-2012. אלקון הוא איש אופניים, גם בחביב וגם במקצוע, ואת גיטה הוא הכיר כשחלה בסרטן והגיע אליו לטיפול. אחרי שחי גיטה התעוור הוא הפך מבעלים של חברה למשאיות ולמערבלי בטון למעסה וכך נוצר החיבור.

"תמיד התייחסתי לחי כמו לאבא", אומר בנצי אלקון, "ומאז אנחנו ביחד. כל בן אדם שני יודע מי זה חי, ולא היתה תחרות שהוא לא השתתף בה. אחרי שאני רכבתי אתו, המון חברים אחרים נכנסו בעקבות זה לעולם של אופני הטנדם (אופניים המיועדים לשני רוכבים – ד"ב). אנשים קצת חששו מזה בהתחלה, אני תמיד אמרתי להם לא לדאוג ושחי יהיה זה שילמד אותם. מבחינתנו חי לא היה מוגבל בכלום. בסופו של דבר 30 אנשים נרתמו ורכבו אתו לאורך השנים".

האדם האחרון שהתאמן אתו בצוותא לישראמן היה גלן כהן, ספורטאי אקסטרים, שהידיעה על מותו של גיטה תפסה אותו חודשיים בתוך האימונים המשותפים שלהם. זו בדיוק הסיבה שכהן הפך לדמות מרכזית במרוץ ההנצחה שקרוביו של חי גיטה מתכננים לבצע תוך כדי הישראמן.

חיבור מיוחד. בנצי אלקון וחי גיטה בישראמן | צילום: באדיבות בנצי אלקון

"זה יהיה משהו שמעורבים בו 8 אנשים", מסביר בנצי אלקון ומוסיף: "גלן כהן יעשה בכל מקרה את המרוץ המלא למרחק חצי ישראמן. הוא ישחה לבד, ואחרי שייצא משטח ההחלפה הוא ירכוב על אופני הטנדם את כל העלייה עד לנטפים עם רוכבת עיוורת בשם בטי בן-בסט. אני אחכה לו למעלה, ואחליף אותה לשאר קטע הרכיבה שזה כ-75 קילומטרים. הסיבה שאני מבצע רק את הקטע הזה היא שאני שוב מתמודד עם מחלת הסרטן וזה מה שאני יכול לעשות. אחרי קטע הרכיבה, גלן יתחיל את הריצה מנטפים לכיוון אילת עצמאית ומכיכר שחמון הוא ירוץ עם בני משפחתו של חי גיטה – שתי בנותיו מיטל ומירב, הבן ליאור ואשתו רותי. ארבעתם ירוצו למעשה כשליחים אחד אחרי השני, ולקראת הסיום אני מקווה שכולנו נוכל להצטרף אליהם יחד עם חברים נוספים".

אישור מיוחד לשמינייה בישראמן

מאחר וחי גיטה היה אחד המסיימים היותר בולטים של הישראמן מ-2012 ועד לשנה האחרונה, הקשר שלו ושל קרוביו אל התחרות הזאת הוא טבעי. זו גם הסיבה שלצורך ההנצחה הזו של חי גיטה הוענק אישור מיוחד להפוך את אותה שלשה לשמינייה, שבחלק מהזמן יתחרה בה אדם בודד, ובחלקים אחרים יתחלפו אנשים ביניהם בקטעי הרכיבה והריצה. "כמובן שלא רצינו לעשות את הדברים האלה על דעת עצמנו ולכן פנינו ל'שוונג' והם אישרו לנו לעשות את כל הדבר הזה במסגרת התחרות", מספר אלקון שמוסיף שבקשה נוספת שלו ושל המשפחה היתה להעניק גביע על שמו שם חי גיטה וגם להקים קרן שתתמוך כספית, לאו דווקא שמי שמנצח את הישראמן.

"ביקשנו שיהיה גם טקס", מסביר אלקון, "ואנחנו רוצים להקים קרן לזכרו של חי. אין לנו עניין לחלק כספים למי שיסיים במקום ראשון, שני או שלישי וילך לבזבז את זה. זה גם לא מתאים לחי, הוא תמיד התרגש מאותם אנשים שנאבקים רק כדי לסיים את המרוץ. אז אנחנו יודעים שזה לא זול להירשם לישראמן, והכוונה שלנו היא להקים קרן שבכל שנה נתרים לה כספים ובכל שנה היא תממן רישום לישראמן של שני ספורטאים שמתקשים לממן את זה. אנחנו גם לא רוצים שזה יהיה חד פעמי".

הכוונה היא שחי גיטה יהיה בכל ישראמן ושזה לא יהיה חד פעמי | צילום: באדיבות בנצי אלקון

ובדיוק כפי שחי גיטה ידע להעריך את האנשים שיודעים לשאוב את כל הכוחות שלהם כדי לסיים את המסלול, כפי שאנשים אחרים העריכו אותו על קו הסיום, גם בנצי אלקון יודע שהוא יצטרך כוחות מיוחדים כדי לצלוח את החלק שלו במרוץ לזכרו של החבר שהוא כל כך אהב. מצד שני, הוא גם למוד ניסיון ויודע שיש דברים שיכולים להוציא את האקסטרות מהגוף האנושי. "כרגע נשארו לי עוד 3-4 טיפולים והקרנות", מספר אלקון, "אז אפשר להגיד שלפני התחרות אני אהיה על 'חומרים טובים' כי לגוף מאוד קשה לספוג את הדברים האלה. אבל בשביל חי, אני אאסוף את הכוחות כמה שיותר".

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג