סוזי דבוסקין, האישה שגרמה לכל כך הרבה נשים לפרוץ דרך בטריאתלון

סוזי דבוסקין שהלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן, לא היתה מאמנת או מנהלת מקצועית, אבל ההשפעה שלה על הטריאתלון הישראלי ועל הנשים העושות בו את צעדיהן הראשונים היתה עצומה. סיפורה של מנצחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטריאתלון הישראלי איבד בלילה האחרון דמות שמאוד השפיעה עליו בשנים האחרונות. אולי לסוזי דבוסקין לא היה קשר לטריאתלון המקצועני, אבל בזכות מפעל חייה "טריאתלון הנשים" צמחו לתוך הענף הזה כל כך הרבה ספורטאיות חדשות, מטריאתלטיות צעירות שהצליחו להגיע רחוק ועד לנשים בגילאים מבוגרים יותר שמצאו תעסוקה חדשה, מהנה ובריאה.

מוזמנות להשתתף בטריאתלון נשים ע"ש סוזי ותמר דבוסקין

החל מטריאתלון הנשים הרביעי, סוזי דבוסקין הפכה למארגנת יחד עם בעלה דני, מאחר והטריאתלון הפך להיות גם מפעל הנצחה לבתם תמר, שנהרגה בתאונת דרכים בזמן שהתאמנה לטריאתלון. הכל התחיל כשסוזי דבוסקין נרשמה יחד עם בתה לטריאתלון הנשים הראשון שהתקיים בעכו ובו היו 30 משתתפות. השתיים כל כך נהנו מהחוויה המשותפת וכבר אז הומצא הסלוגן הידוע "כל אחת מנצחת". ביום אחד, שתיהן מצאו תחביב חדש, שלמרבה הצער תמר לא הספיקה לעסוק בו יותר מדי.

עוד כתבות בנושא

סוזי דבוסקין נפטרה הלילה לאחר מאבק במחלה קשה
סוזי דבוסקין: "שוב הרגשתי מלכה ליום אחד"
"לכל אחת מכן יש מקום ותפקיד בטריאתלון נשים"

כשבני הזוג דבוסקין לקחו את המושכות בארגון טריאתלון הנשים הם השקיעו במפעל הזה מעל ומעבר, וכך בכל שנה שמעו עליו יותר והשתתפו בו יותר נשים. מתחרות בוטיק של כמה עשרות נשים בעכו, הפך טריאתלון הנשים לאירוע גדול בהשתתפות 1,500 ספורטאיות במקצים שונים בהרצליה. טריאתלון הנשים לא הסתכם רק ביום אחד, בני הזוג דבוסקין דאגו לרתום הרבה מאוד דמויות מרכזיות בטריאתלון הישראלי שהתנדבו לארגן ימי אימון מרוכזים, הרצאות, וכל עזרה שאפשר רק לחשוב עליה – הכל כדי לחשוף יותר ויותר נשים לענף ולגרום להן להאמין שזה אפשרי. ואכן, בסופה של כל תחרות היתה זו סוזי דבוסקין שלא הפסיקו לחבק אותה ולהודות לה על התרומה הגדולה שלה, ותמיד נעשתה עם חיוך גדול שלא נמחק גם אם הדמעות זלגו תוך כדי – כי זו הדרך שבה היא בחרה "לחגוג" את הספורט.

סוזי דבוסקין

שמחה לשמוע על טריאתלטיות טובות שצמחו בטריאתלון הנשים. סוזי דבוסקין | צילום: דני דבוסקין

כמובן שסוזי דבוסקין תמיד שמחה לשמוע על טריאתלטיות טובות שצמחו בטריאתלון הנשים, אבל מבחינתה המטרה העיקרית של המפעל היתה לתת לנשים כלים להאמין בעצמן דרך הספורט. היא האמינה בזה בכל כולה, ואיך אפשר שלא? כל כך הרבה ספורטאיות סיפרו לאורך השנים שהן אסירות תודה לסוזי דבוסקין גם בגלל שהיא גרמה להן לעשות טריאתלון וגם בגלל שבזכות זה הן הצליחו לעמוד באתגרים קשים אחרים בחיים.

בשנים האחרונות, סוזי דבוסקין התמודדה עם סרטן בבלוטות התריס שאילץ אותה לעבור ניתוחים וטיפולים שונים, אבל היא מצדה לא הפסיקה לחיות ולנשום את הטריאתלון. אמנם בטריאתלון הנשים היא תמיד היתה בצד המארגן, אבל בתחרויות אחרות מטריאתלונים שונים ועד הישראמן תמיד ראו אותה, גם אחרי שפרצה המחלה היא התחרתה בשלשה בישראמן יחד עם בעלה. גם אם הרופאים ביקשו ממנה להוריד עומס, היא תמיד אמרה שהספורט הוא זה שמחייה אותה והיה מאוד מרשים לראות אותה מתחרה במצב הזה בשנים האחרונות.

סוזי דבוסקין

ארגנו מפעל מנצח עם המון אהבה. סוזי ודני דבוסקין | צילום: צלמי שוונג

סוזי נפטרה בגיל 70, אבל מילאה את חייה בכל כך הרבה חוויות. על הערך המוסף של הטריאתלון היא אמרה לפני מספר שנים בראיון לשוונג: "בכל פעם שאנחנו מרשות לעצמנו להעז ולנסות משהו חדש אנחנו מעצימות את עצמנו. הטריאתלון הוא אמצעי אדיר להעצמה, ההעזה בטריאתלון היא מה שמפעים אותי כל פעם מחדש".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג