סדנת אופניים || איך מחליפים פנימית?

זה פשוט, נוח וזול להגיע לסדנת האופניים כדי להחליף פנימית, אבל מי לא רוצה לדעת איך עושים את זה לבד? זה נראה מורכב, אבל זה די פשוט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סדנה לתיקון אופניים החלפת פנימית
סדנה לתיקון אופניים החלפת פנימית

סדנת אופניים 01 | סדנת אופניים 02  | סדנת אופניים 03

רוכבים רבים חוששים מהחלפה עצמאית של פנימית באופניים ומנסים להימנע מכך. אך האם מדובר בפעולה סבוכה במיוחד? לא בהכרח. לפניכם מדריך מפורט ופשוט להחלפה מהירה ונכונה של פנימית הצמיג. עשו זאת בעצמכם.
זה אמנם נכון שהחלפת פנימית הצמיג בסדנת אופניים אינה יקרה. למעשה, מחיר ההחלפה ינוע בדרך כלל בין 5 ל-10 שקלים לגלגל. עם זאת, סדנת האופניים הקרובה לא תמיד זמינה מבחינת מיקום או זמן, במיוחד כשמדובר ברכיבת סוף שבוע. וחוץ מזה, רק הסיפוק שווה את זה. ההסבר הבא מתייחס לגלגל V-BRAKE אבל מיועד גם ל-DISC.

שלב 1: הכינו את הכלים

אז לפני הכל, כדי להחליף פנימית בצמיג, יש צורך במספר כלים:

בתמונה (מימין לשמאל):
1.כפות חליצה
2.פנימית
3.משאבה

סדנת אופניים החלפת פנימית

הכלים הדרושים | צילום: אסף ברון

 

עם אביזרים אלו ההחלפה אינה מסובכת ובהחלט ניתנת לביצוע בבית. כמו כן, אנו ממליצים להשתמש רק בפנימיות עם חומר נגד פנצ'רים (ג'יפה). בשוק קיימות מספר חברות מובילות (JOE, CST ,KENDA) אשר כולם יעשו את העבודה. בנוסף, כדאי לוודא שאתם משתמשים בפנימית הנכונה לקוטר הגלגל, במקרה חירום ניתן להשתמש גם בפנימית 26 לגלגלי 27.5 ו-29 (ניסינו, וזה נכנס ללא בעיה).

שלב 2: פרקו את הגלגל

איך עושים את זה? בשלבים הבאים:

1. פתחו את הברקס – ראו תמונה (לא רלוונטי לבעלי גלגל דיסק).
2. שחררו את ה – quick releases (שימו לב שאתם לא מוציאים את האום החוצה).
עצה של מקצוען: טפיחה קטנה על הגלגל מלמעלה תעזור לו לצאת.
*במידה ומדובר בגלגל אחורי, יש להעביר להילוך הקטן ביותר (ראו תמונה) ולבצע את שלב א + ב.

סדנת תיקון אופניים

פירוק הגלגל | צילום: אסף ברון

 

שלב 3: הפרידו את הצמיג מהחישוק באמצעות הכף

לאחר שהורדתם את הגלגל, הגיע הזמן להיעזר בשתי הכפות. תמיד היעזרו בכפות ולא במברגים או בכלים מתכתיים, אשר עלולים לגרום לעיקום החישוק. את הכף הראשונה הכניסו לתוך הצמיג (ראו תמונה) וכך גם כן את הכף השנייה, במרווח של 5 ס"מ מהכף הראשונה. החזיקו את הכפות זו לצד זו והזיזו אותן לאורך היקף הצמיג לשם הוצאתו.

סדנת אופניים החלפת פנימית

מרווח של 5 ס"מ בין הכפות | צילום: אסף ברון

*לאחר שדפנות הצמיג יצאו, אין צורך להוציא את הצמיג לגמרי, אלא רק צד אחד.

שלב 4: הוציאו את הפנימית וודאו תקינותה

בצעו בדיקה ויזואלית לתוך הצמיג כדי לוודא היעדר מסמר או זכוכית הנראים לעין. עברו עם היד לאורך החלק הפנימי של הצמיג וודאו שאין קוצים בפנים. במידה ומצאתם, יש להוציא אותם.

סדנת אופניים החלפת פנימית

לבדוק שאין בפנים כלום | צילום: אסף ברון

שלב 5: הכניסו את הפנימית החדשה

לאחר הבדיקה, מלאו את הפנימית במעט אוויר, דבר אשר יקל על ההכנסה וסידור הפנימית בתוך הצמיג. התחילו קודם בהכנסת הוונטיל פנימה ורק לאחר מכן את שאר הפנימית.

סדנת תיקון אופניים

למלא במעט אוויר לפני ההכנסה | צילום: אסף ברון

שלב 6: החזירו את הצמיג למקומו

לאחר הכנסת הפנימית החדשה, החלו להשיב את דפנות הצמיג פנימה. מתחילים בקרבת הוונטיל ומתרחקים, ובאמצעות שתי הידיים דוחפים את הדפנות לבפנים. בהשבת הצמיג מומלץ דווקא שלא להשתמש בכפות, מחשש שזה יגרום ל"צביטת" הפנימית.

סדנת אופניים החלפת פנימית

בהשבת הצמיג מומלץ לא להשתמש בכפות | צילום: אסף ברון

שלב 7: ממלאים אוויר

לאחר שהצמיג במקומו, ממלאים אויר (בין 35 ל-40 PSI). חשוב מאוד לשים לב שבמהלך הניפוח הפנימית לא "בורחת" מדפנות הצמיג. לאחר מילוי האוויר, יש להרים את הגלגל ולסובב אותו באוויר (ראו תמונה) חשוב לוודא שהצמיג ממוקם במקומו כהלכה ולא מבצע "שמיניות" בזמן הסיבוב. במידה וקיימות שמיניות בזמן סיבוב, יש לעלות מעט את לחץ האויר (ל-50-55 PSI) והצמיג יכנס למקום ולאחר מכן להוריד חזרה את לחץ האוויר (בין 35 ל-40 PSI).

סדנת אופניים החלפת פנימית

לאחר הניפוח לסובב את הגלגל באוויר ולוודא שאין שמיניות | צילום: אסף ברון

שלב 8: מחזירים את הגלגל למקום

כעת יש להכניס חזרה את הגלגל למקומו (אם מדובר בגלגל האחורי, יש לזכור כי הורדנו אותו בהילוך הנמוך ביותר וכך גם נחזיר אותו). לאחר שהגלגל במקומו, סוגרים את ה- Quick Releases.

סדנת אופניים החלפת פנימית

אם זה הגלגל האחורי, יש לזכור שהורדנו אותו בהילוך הנמוך ביותר וכך גם נחזיר | צילום: אסף ברון

שלב 9: מוודאים שהכל סגור ותקין

בסוף הפעולה יש לוודא שהגלגל סגור ומהודק וממוקם היטב במקום שניתן לפתוח אותו (ראו תמונה). חשוב לשים לב שהסגירה לא חזקה מידי, ולא פחות חשוב – לא לדפוק על ה- quick releases כדי לסגור.

סדנת אופניים החלפת פנימית

לשים לב שהסגירה לא חזקה מדי | צילום: אסף ברון

לסיום, סגרו את הברקס, סובבו את הגלגל וודאו שהוא יושב במקום ושהברקס עובד. אם מדובר בגלגל דיסק, יש לוודא שמכניסים בזהירות את הגלגל על מנת שהרוטור (דיסק העצירה) לא יקבל מכה. לאחר שהוא במקומו מסובבים את הגלגל על מנת לוודא שהוא מסתובב חלק.

לסיכום, יתכן שעל פניו התהליך נראה מסובך וכולל בתוכו שלבים רבים עד הסיום – מה שבהחלט מעודד את הרצון להמשיך להימנע מטיפול עצמאי בתקרים. עם זאת, לאחר החלפה אחת או שתיים, הדברים נראים פשוטים יותר, ואין ספק שלדעת לתקן תקרים לבד מעניק לכם כמה נקודות זכות בקבוצה – מה ששווה לפחות את הניסיון.


גבע ברעם | מנהל סדנת האופניים בספידאופן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג