מרתון אמסטרדם: שיא מסלול לצ'רונו, בקלה פרש

הקנייתי ניצח בפעם השנייה והפעם שיפר ביותר מדקה את השיא שקבע בשנה שעברה. בקלה פתח בקצב מטורף, אבל נחלש בהמשך ויצא מהמסלול בקילומטר ה-41
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לורנס צ'רונו מנצח מרתון רוטרדם

אחרי חודש מטורף של מרתונים שכלל את שיא העולם של אליוד קיפצ'וגה בברלין והניצחון המרשים של מו פראח בשיקגו, הגיע היום (ראשון) תורה של אמסטרדם לארח את המרתון שלה, שהבטיח רבות וקיים חלקית. מצד אחד נשבר שם שיא המסלול ומצד שני קנניסה בקלה אכזב את מעריציו ובעיקר את עצמו.

ניצח בפעם השנייה ברציפות עם עוד שיא מסלול. לורנס צ'רונו | צילום מסך

עוד כתבות בנושא 
אליוד קיפצ'וגה שבר סוף סוף את שיא העולם במרתון ברלין
מו פראח שבר את השיא הבריטי וניצח במרתון שיקגו
בעבר, קנניסה בקלה התרסק כבר בזינוק של מרתון דובאי

לבקלה היו הרבה ציפיות מהמרתון הזה, ולפי 5 הקילומטרים הראשונים אפשר היה להבין שהמטרה שלו היתה לרדת מתוצאה של 2:03 שעות, כי הקצב היה מהיר מאוד, כשגם אחרי 10 קילומטרים הוא היה באזור תוצאה של 2:02:30 שעות במרתון. שני מכתיבי קצב הובילו דבוקה של 10 רצים שכללה בנוסף לבקלה גם את לורנס צ'רונו הקנייתי, שניצח במרתון הזה בשנה שעברה.

ב-10 הקילומטרים הבאים הדבוקה האטה את הקצב, כך שבחצי המרתון הזמן החזוי של המנצח כבר ירד לסביבות 2:04:10 שעות. קנניסה בקלה נראה טוב, אבל גם יריביו. בקלה הוביל את הדבוקה עד לקילומטר ה-30 אבל לא הצליח  לעמוד יותר בקצב של ההובלה וירד בהדרגתיות, תחילה לסוף של הדבוקה כשבהמשך הוא כבר התנתק ממנו ולמעשה איבד סיכוי ריאלי לנצח במרתון הזה.

מי שהשתלט על ההובלה היה לורנס צ'רונו, שאחרי שהוריד ממנו את יריבו הגדול ביותר, התפנה לחשוב על שבירת שיא המסלול והשיא האישי שלו. הוא נראה נינוח והיה מהיר, וגם הצליח להגביר את הקצב בדרך לניצחון בזמן של 2:04:05 שעות. מדובר בשיפור של דקה ו-4 שניות לשיא המסלול שהוא עצמו קבע בשנה שעברה. חוץ מזה, זו תוצאה הזהה לתוצאה הרביעית בטיבה ב-2018.

קנניסה בקלה רץ אחרי הרצים המובילים ועבר את השטיח של 40 הקילומטרים לפני שהחליט לפרוש ולצאת מהמסלול. תחילה הוא צלע קצת, אבל המשיך בריצת שחרור לכיוון מתחם הסיום. ככל הנראה האתיופי פרש בעיקר בגלל שהיה רחוק מהיעדים שלו או מכל מקום בצמרת המסיימים במרתון אמסטרדם 2018.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג