מכים בברזל בעודו חם: איפה מתחרים אנשי הברזל בסתיו?

תחרויות הקיץ בעיצומם, אז יצאנו לבדוק מה הם היעדים ששווה לכם להתחרות בהם בתחרות איש ברזל למרחק מלא או חצי בסתיו 2015. מצאנו על הגלובוס לא מעט מקומות שווים במיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איירונמן קונה

השבועות הקרובים יהיו עמוסים מאוד עבור אנשי הברזל הישראלים והטריאתלטים שמתחרים בתחרויות למרחק חצי איש ברזל. מאות מהם יהיו בקרוב על המטוס לאוסטריה לתחרות האיירונמן הפופולארית ביותר בקרב הישראלים. אחרים יטוסו לניס, קופנהאגן, ציריך, פרנקפורט ורות שבגרמניה, ויהיו לנו גם נציגים באליפות העולם למרחק חצי איש ברזל בסוף אוגוסט באוסטריה. מה שיפה בענף הטריאתלון למרחקים ארוכים שמתפתח בצעדי ענק ברחבי העולם הוא שכמעט בכל סוף שבוע ניתן למצוא תחרות אטרקטיבית על הגלובוס. לצורך העניין, בחרנו עבורכם את 5 תחרויות שנראות אטרקטיביות במיוחד עבור הטריאתלט הישראלי למרחקים ארוכים. זה ברור שהיום כבר מתכננים את העונה הבאה ונדרשים חודשים של הכנות, אבל מי שמתקשה למצוא זמן פנוי בקיץ הבא וחושב דווקא על הסתיו, יכול בהחלט להתרשם ולהתחיל לתכנן.

איירונמן קונה

הטירוף מגיע לכל מקום בעולם | צילום: Deborah Carson

צ'לנג' אלמרה

תאריך: 12 בספטמבר

מדינה: הולנד

בעוד שהמסלול המהיר ביותר של טריאתלון למרחק איש ברזל הוא ברות שבגרמניה שם מתקיימת תחרות ביולי, סבב CHALLENGE מציע פתרון נוסף והוא התחרות שמוזנקת ומסתיימת בעיר אלמרה, שהיא בעצם בירת הטריאתלון של הולנד. למי שאוהב היסטוריה, מדובר במסלול הטריאתלון למרחק איש ברזל הראשון באירופה והשני בכלל אחרי קונה שבהוואי. השחיה היא באגם שבעיר אלמרה, והרכיבה היא במסלול שטוח לחלוטין לכיוון אמסטרדם ובחזרה, מסלול שבו אפשר ליהנות מההגדרה של הולנד כאחת מארצות השפלה וארץ טחנות הרוח. מארגני התחרות מציינים באתר שלהם שמדובר בטריאתלון היחיד בעולם שמתקיים בגובה של מתחת לפני הים. מה שבטוח, אין עליות בכלל, לא ברכיבה ולא בריצה וגם במסלול הזה כבר קבעו הטובים ביותר תוצאות מהירות מ-8 שעות. אגב, בשנה שעברה התחרות הזאת נחשבה לאליפות אירופה בטריאתלון למרחקים ארוכים מטעם ההתאחדות האירופית (בעדו שאליפות אירופה באיש ברזל מטעם סבב IRONMAN התקיימה בפרנקפורט).

איירונמן ווילס 

תאריך: 13 בספטמבר

מדינה: טנבי שבמחוז פמברוקשייר בחלק הדרום-מערבי של האי הבריטי

אנחנו מציגים את התחרויות לפי התאריך ולא לפי דרגת הקושי, אבל אין ספק שמדובר באחד המסלולים היותר מאתגרים בסבב IRONMAN. הפיצוי – זה גם אחד המסלולים היותר יפים שיש. טנבי היא עיירת דייגים קטנה בווילס והתחרות הזאת היא אירוע השיא של השנה מבחינת המקומיים, זה גם מה שמוציא מהבית עשרות אלפי צופים שמגיעים לעודד.

השחיה תהיה בים האירי, והחוף שממנו מוזנקים המשתתפים הוא אחד היפים בבריטניה. הוא מוקף בטירות מכל עבר, ובמים עוקפים השחיינים סלעי ענק מרהיבים. אחרי שתי הקפות של 1.9 קילומטר, יוצאים המתחרים לדרך ארוכה מאוד עד לשטח ההחלפה. ארוכה זה אומר שלמקצוענים המהירים ביותר זה לוקח יותר מחמש דקות. קטע הרכיבה הוא אחד הקשים בסבב כי מי שמכיר את ווילס יודע שקשה להתחמק שם מהרים. זה אומר טיפוס מצטבר של יותר מ-2,000 מטר על שתי הקפות. לאחר מכן, קטע הריצה כולל ארבע הקפות מסביב לעיירה, שכוללות הרבה עליות וירידות. בתחרות הזאת משתתפים בדרך כלל 1,500 מתחרים במרחק המלא.

חצי איירונמן לנזרוטה

תאריך: 19 בספטמבר

מדינה: האיים הקנאריים שבאוקיאנוס האטלנטי

טריאתלטים רבים שמעו על תחרות איש הברזל בלנזרוטה. היא מתקיימת מדי חודש מאי ונחשבת לאחת הקשות בעולם. אז עבור מי שמחפש מסלול מאתגר ומקום אקזוטי לנסוע אליו (קבוצת איים ספרדית הקרובה לחופי מרוקו), התחרות לחצי המרחק בלנזטורה מהווה פתרון הולם.

הקטע האימתני בלנזרוטה הוא קטע הרכיבה, גם בגלל הטיפוס הקשה בהרים של האיים הקנאריים וגם  בגלל רוחות הצד שתמיד תוקפות את הרוכבים. בתחרות לחצי המרחק, הקטע הקשה ברכיבה הוא האמצעי, כשבין הקילומטר ה-44 ל-56 מטפסים 550 מטר. לאחר מכן רצים את חצי המרתון בשלוש הקפות של 7 קילומטר כל אחת. מצד אחד האווירה במקום נפלאה ויש עידוד, מצד שני קשה לדעת מה יהיה מזג האוויר במקום, שיכול להשתנות באופן פתאומי והרוחות עדיין יכולות לתקוף את הרצים שמבצעים את המסלול לאורך החוף. הפיצוי – חופשה מפנקת באיים הקנאריים בתום התחרות.

איירונמן ברצלונה 

תאריך: 4 באוקטובר

מדינה: ספרד

אם אתם שוקלים השתתפות בטריאתלון למרחק ארוך באירופה, יהיה מוזר מאוד אם העיר ברצלונה לא תופיע מתישהו בתכנון. אחרי הכל, זה אחד היעדים החמים עבור התייר הישראלי, וכל אחד רוצה לבקר בברצלונה לפחות פעם בחיים אם לא יותר. תוסיפו לזה את העובדה שהעיר מארחת את התחרות האחרונה בסבב IRONMAN באירופה בכל שנה אזרחית, ואת זה שיש שם מסלול מהיר וידידותי, ותסמנו באופן אוטומטי וי על היעד הבא שלכם.

בשנה שעברה עברה התחרות בברצלונה לסבב IRONMAN, והביאה אליה לא מעט ישראלים כולל הבכירים נינה פקרמן ותום מרמרלי, שקבע שם את התוצאה הטובה ביותר שלו. הטריאתלטים החובבנים יותר סבלו מגשם שתקף אותם עם הזינוק למים, אבל בסופו של דבר נהנו מהמסלול ורבים מהם השיגו תוצאות יפות. מיותר לציין (אבל נציין בכל זאת) שאין כמו התאוששות של מספר ימים בחופי ברצלונה כדי להירגע מחודשים ארוכים של לחץ לקראת תחרות איש ברזל.

צ'לנג' פורטה וילג' לחצי מרחק 

תאריך: 25 באוקטובר

מדינה: סרדיניה

מדובר בתחרות חדשה שנכנסה לסבב CHALLENGE c בשנה שעברה ונועלת עבורם את עונת התחרויות באירופה לשנה האזרחית. חשוב לציין שהאי סרדיניה, שנמצא מערבית לאיטליה ודרומית לאי הצרפתי קורסיקה, נחשב לאחת הפנינות של הים התיכון. זה יעד מועדף עבור בעלי יאכטות ושייטים, שמבחינתם סרדיניה וגם קורסיקה הם סוג של "סוד תיירותי" לעומת היעדים החמים שהישראלים רגילים לכבוש בים התיכון. התחרות מתקיימת בחופים הדרומיים של סרדיניה ומתנהלת סביב כפר הנופש פורטה. היות ומדובר באוף סיזן תוכלו למצוא מחירים אטרקטיביים לטיסות למקום, ולפי הדיווחים מתחרות הבכורה בשנה שעברה המשתתפים נהנו מים צלול וטמפרטורת מים של 23-24 מעלות, ובכלל מתנאי מזג אוויר חלומיים.

הנופים המרהיבים של סרדיניה נמצאים שם ומובטחים, וזו כנראה אחת הסיבות שב-CHALLENGE בחרו ביעד הזה להיות אטרקטיבי לתחרות למרחק חצי איש ברזל, שאחריה בהחלט יכול להישאר כוח לטייל באי. נשאר רק לנסות ולבדוק את זה.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג