מזון למחשבה: מה זה גוג'י ברי ומה הערכים התזונתיים שלו

הם יכולים לשפר את האימון והביצועים שלכם ויש בהם חומצות אמינו וגם ברזל וסלניום, בואו להכיר את הגוג'י ברי ומה הכמות היומית המומלצת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גוג'י ברי (goji berry) הם סוג של תותי יער (Lycium barbarum) עשירים בנוגדי חמצון ומלאים בוויטמינים ומינרלים. מדובר בגרגרים קטנים שצבעם אדום והם מגיעים אלינו בדרך כלל בצורתם היבשה למרות שבשנים האחרונות תוכלו למצוא אותם בישראל גם כפרי טרי בגידול כחול לבן, מהם מפיקים גם מיץ או מוכרים אותם קפואים. כבר שנים רבות שמייחסים לגוג'י סגולות מרפא כמו חיזוק מערכת חיסון, הגנה על הכבד, הארכת חיים, חיזוק הראייה וזרימת מחזור הדם ועוד תכונות רבות.

הגוג'י מאריך חיים | צילום: ארן הרשלג

כתבות נוספות בנושא
5 מזונות הגרועים ביותר במקרר שלכם
10 מזונות שספורטאים חייבים לשלב בתזונה שלהם
10 מזונות העל לספורטאים מתחילים ומתקדמים

מה הם מכילים?

הגוג'י מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין סי, פי 500 יותר מאשר תפוז, 18 חומצות אמינו כולל 8 חיוניות, מינרלים חשובים וביניהם סידן בכמות יחסית גבוהה, ברזל, סלניום, אבץ ואשלגן. הגוג'י מכילים גם ויטמינים רבים, חומצות שומן חיוניות וסיבים תזונתיים. הם משמשים כמקור מצוין לנוגדי חמצון, הרבה יותר מאוכמניות, מה שהופך אותו למומלץ מאוד אחרי אימונים ארוכים ואפילו תוך כדי. טעמו של הגוג'י דומה לטעמם של גרגרי יער אולם פחות מתוק.

ערך קלורי ל-100 גרם

קלוריות: 314 קק"ל

ערכים תזונתיים

חלבונים: 11.8 ג'

פחמימות: 55 ג'

שומן: 0.19 ג'

ויטמין סי: 12 מ"ג

ברזל: 12.2 מ"ג

סידן: 9 מ"ג

אשלגן: 230 מ"ג

סיבים תזונתיים: 11 ג'

אופן השימוש

ניתן לצרוך את הגוג'י בסלט, יוגורט או בדייסת שיבולת שועל. מומלץ להשרות את הגוג'י מספר דקות במים פושרים על מנת לרככם, לסנן את המים ואז לאכול, כך הם טעים ורכים יותר.

כמות יומית מומלצת
מומלץ לצרוך 45-15 ג' (חופן). בדרך כלל יש 6-4 גרגירים בגרם כלומר (כ-75 יחידות ב-5 גרם).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג