מוסלמים, נוצרים ויהודים הם הנוסחה החדשה לניצחון

24 רוכבי עילית מ-16 מדינות ובהם גם מישראל, ירכיבו את הסגל של סייקלינג אקדמי ויהיו גם המועמדים להתחרות בג'ירו ד'איטליה שיוזנק בשנה הבאה מישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סגל הקבוצה כולל רוכבים יהודים, מוסלמים ונוצרים מ-16 מדינות ו-5 יבשות, ובראשם אלוף טורקיה אמט אורקן. קבוצת סייקלינג אקדמי שתייצג את מדינת ישראל בתחרויות המובילות בעולם, ואף מועמדת להתחרות בג'ירו ד'איטליה, הוצגה היום (חמישי) באירוע שנערך במרכז פרס לשלום. הרכבת סגל הקבוצה הושלמה בין היתר גם לקראת הבי-סטארט ("Big Start") לקראת הג'ירו ד'איטליה שלראשונה בהיסטוריה יוצא מגבולות אירופה ויוזנק כאמור בירושלים. ההזנקה תתקיים בארבעה במאי שנה הבאה תחת הכותרת "מירושלים לרומא", והוא כולל 24 רוכבים מקצועיים מובילים מישראל ומהעולם המשתייכים לשלוש הדתות: אסלם, נצרות ויהדות.

יוצאים לדרך חדשה | צילום: יוסף אבי ויאיר אנגל

פרט לחמשת הרוכבים הישראלים הצטרפו לקבוצה רוכבים בינלאומיים בעלי הישגים שייצגו את ישראל בעולם. בין הרוכבים מצאנו את: אלוף טורקיה אמט אורקן, בן הרמנס הבלגי, רובן פלזה הספרדי וקריסטיאן סבארגאלי האיטלקי – שני האחרונים אף ניצחו שלבים במרוצים הגדולים בעולם, כולל בטור דה-פראנס; נורבגיה, אוסטרליה, מקסיקו, קולומביה, אסטוניה, לטביה, צ'כיה, הולנד, ניו זילנד, אמריקה וקנדה.

הגל המלא של הקבוצה | צילום: יוסף אבי ויאיר אנגל

״עבורי ההזדמנות לרכוב בקבוצה הישראלית 'סייקלינג אקדמי' מהווה אתגר מקצועי וכבוד גדול", סיפר לשוונג אלוף טורקיה ברכיבה נגד השעון אמט אורקן, "רוכב טורקי מעולם לא רכב בקבוצה בדרג הזה. אולם מעבר לכך, כפי שאקדמי אינה רואה בעצמה רק 'קבוצת אופניים', אני אינני רואה עצמי ככזה. ביחד יש לנו הזדמנות להעניק דוגמה ולהעניק השראה, ואם תרצו לשנות ולו במעט את העולם סביבנו. ההזדמנות של רוכב טורקי להתחרות שכם אל שכם עם רוכבים ישראלים ואחרים בקבוצה אחת להשגת ניצחון משותף, היא מסר של דו קיום ושלום לכולם. זו זכות גדולה להתמנות כשגרירי שלום, לכל חברי לקבוצה ובמיוחד עבורי״.

בטקס שהתקיים חיברו רעיונית את כל החוטים והרוכבים מונו לשם כך ל"שגרירי שלום" של מרכז פרס וחנכו גם את מדי הקבוצה החדשים, שבעיצובם לקח חלק הזמר עברי לידר ואשר נושאים סמל מגן דוד. באירוע לקחו חלק גם ראש עיריית תל אביב-יפו, שתארח חלק ממרוץ הג'ירו ד'איטליה וכן שגרירים מהמדינות השונות מהן מגיעים חברי הקבוצה. תארי 'שגרירי שלום' ניתנו לרוכבי הקבוצה על ידי חמי פרס יו"ר המרכז ובנו של הנשיא -9 שמעון פרס ז"ל, במטרה להפכם לשגרירים של שלום, סובלנות ודו קיום באמצעות הספורט.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג