מה זה לעזאזל "פלוגינג" ומה הקשר שלו לריצה?

הטרנד חדש שהחל לסחוף את עולם הריצה והפך לוירלי ברשת הוא ה"פלוגינג" המשלב פעילות ערכית אקולוגית עם ריצה ואיסוף זבל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בוקר קריר של חודש פברואר הישראלי, גבעת המופעים בפארק הירקון מתחילה להתגלות עם שחר לאור קרני השמש הראשונות, הירוק הבוהק של המדשאה ספוגת הגשמים נגלה לאטו לעינינו תוך כדי ריצת החימום. נוסף לירוק הבוהק נגלים גם עטיפות של חטיפים, בקבוקי שתייה ושאריות לכלוך שהם תוצר מוכר של שבת ישראלית שטופת שמש בוודאי לאחר שבת מסכמת לקראת מרתון תל אביב.

טרנד המשלב אקולוגיה וריצה. (מדגים: אמיר אלפיה) | צילום: מיכאל שוורץ

מה זה פלוגינג?

הבעיה הזו מוכרת לא רק בישראל וכתוצאה מכך נולד טרנד חדש שהחל לסחוף את עולם הריצה והפך וירלי ברשת. לטרנד המשלב אקולוגיה וריצה קוראים "פלוגינג" (Plogging) ומדובר באימון המשלב ריצה ואיסוף זבל. הפלוגינג משמעותו בשוודית – לחרוש, השוודים החלו לשלב באימוני הריצה המסורתיים תרגילי חיזוק הדורשים כפיפה לצורך איסוף הזבל מן הקרקע. הפלוגינג הפך פופולרי עד כדי כך שנוצר על שמו האשטג באינסטגרם ורבים משתפים את תמונת האימון הקבועה שלהם ברשתות החברתיות, יתייגו אותה מהיום בתיוג #plogging במידה ושילבו כמה תרגילי סקוואט לאיסוף הזבל.

נוסף על הערך הסביבתי שמביא עמו הטרנד החדש, הוא מהווה גם גיוון לאימון, והרי גיוון הוא עקרון חשוב בתורת הכושר הגופני. הכריעה לצורך איסוף הלכלוך, הקימה והנשיאה שלו, יכולים להתבצע בשלל אופנים ומצריכים מהרץ יכולת קורדינטיבית, שיווי משקל וכח מתפרץ, מוכר לנו מאיפשהו? אלו עקרונות חשובים בבסיס תכניות הריצה שלנו, אלמנטים הבאים לידיי ביטוי באימוני החיזוק האפורים אותם קל לזנוח לטובת אימוני אינטרוולים ועליות קשוחים. אנו הרצים מכירים היטב את התזכורת לכך שלא עשינו "חיזוקים" רק כאשר הגוף מאותת לנו לפני פציעה, כעת הטרנד החדש יביא עמו את הבשורה.

מפתח את הקואורדינציה | צילום: מיכאל שוורץ

שומר על הסביבה ומחזק את הגוף

באימוני ילדים בהם הדגש המרכזי הוא פיתוח הקואורדינציה ושיווי משקל יהווה הפלוגינג כלי נהדר אשר פרט לחיזוק הגוף, טומן בחובו ערך חינוכי שלא יסולא בפז: שמירה על הסביבה בא אנו חייב ומתאמנים. "שיטת אימון" חדשה זו מאפשרת גיוון ואלתור אשר מעלים את העניין ואת המוטיבציה להתמיד באימונים בעיקר בקרב ילדים שההנאה מתהליך האימון חשובה להם מאד.

הפלוגינג מגוון, מחזק, ערכי אך מביא עמו גם סיכונים שיש להתייחס אליהם ברצינות. הפעולה התנועתית הכרוכה בליקוט לכלוך מן הקרקע תוך כדי ריצה מקשה על יכולתנו לבצעה באופן מבוקר ונשלט אשר ימנע מאיתנו להיחשף לתנועות וזוויות לא בריאות, לכן חשוב להקפיד על כריעה מהרגליים ולא מכיפוף הגב, יש לשמור על גב זקוף ולשים לב שלא מרימים משקל שעולה על קילו או שניים.

יש להקפיד על כריעה מהרגליים ולא מכיפוף הגב | צילום: מיכאל שוורץ

לסיכום, גיוון הוא עקרון משמעותי, אימון משולב אחת לשבוע בתקופת ההכנה או הבסיס של תכנית האימונים
יכול לשמור עלינו חזקים, בריאים ובעלי מוטיבציה להמשיך לרוץ.


אמיר אלפיה | מנטור להישגים בתחום הספורט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג