הקרב על הדירוג הכללי בג'ירו יצא לדרך

ניירו קינטנה שחרר צרור ראשון בעליית הבלוקהאוס, שסיפקה יופי של דרמות ביום ראשון. חגי אשלגי מסכם את הקטע התשיעי ומתכונן לקטע הנג"ש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ניירו קווינטנה רוכב אופניים קולומביאני
ניירו קווינטנה רוכב אופניים קולומביאני

1. עליית הבלוקהאוס הבטיחה וקיימה. עד 15 ק"מ לפני ראש ההר וסוף השלב הפרידו 23 שניות בלבד בין 16 הרוכבים הראשונים בדירוג הכללי. בסוף העלייה מפרידות כבר 4:49 דקות בין 16 הראשונים, ואין אף רוכב סקיי ביניהם.

2. גם בלי הדרמה של ההתרסקות הנוראה של חצי מקבוצת סקיי ושל אדם ייטס מאוריקה-סקוט בתחילת העלייה, ההתקפות של מוביסטאר וקינטנה על הבלוקהאוס פירקו את הדבוקה לרסיסים. בסופה – קינטנה ניצח בגדול וקפץ לראש הדירוג הכללי לפני טיבו פינו (28 שניות פיגור) וטום דומולאן (30 שניות פיגור).

3. השאלה הגדולה הבוקר – האם קבוצת מוביסטאר צריכה היתה להאט עד החזרה של המתרסקים מסקיי ומאוריקה-סקוט, לפני ההסתערות ההררית בראש הדבוקה? האם המשך הרכיבה האגרסיבית של מוביסטאר בזמן שרוכבים שרועים על האספלט היתה חריגה מכללי האתיקה הלא כתובים של הדבוקה?

4. התשובה לדעתי היא שלילית. ברור שצעד אצילי של המתנה יכול היה להיות מחווה יפה, אבל נדמה שהמציאות היתה מעורפלת יותר ומורכבת יותר.

5. ראשית – הדבוקה עדיין היתה ענקית. היא עוד לא הצטצמה למועמדים לניצחון. המהירות היתה גבוהה. גם אם מוביסטאר היתה מאטה, היו שם לפחות עשר קבוצות שהיו מושכות קדימה במקומה. התוצאה המסתברת היתה שהדבוקה היתה בכל מקרה שועטת קדימה. בנפח ובמאסה כזאת של דבוקה, בעיתוי בו כל המועמדים לניצחון וכל מושכי העליות מקבוצותיהם הכינו עונה שלמה בדיוק לרגע הזה של תחילת העלייה, ולוחצים בכל הכוח קדימה, הדבוקה לא יכלה להאט.

6. שנית – המצב נראה כל כך רע אחרי הנפילה, עד שלפחות למשך דקה וחצי נראה היה שהמתרסקים עומדים לפרוש (אגב, חלקם אולי עוד יפרשו היום ביום המנוחה). אי אפשר היה לנחש שגריינט תומס למשל, שבקושי עמד, יעלה חזרה על האופניים. צוותי הקבוצות ראו כמו כולם את התמונות ברכבי הליווי וקיבלו את הדיווחים. במצב של רוכבים לקראת פרישה, אין טעם להאט.

7. שלישית – גם האתיקה בדבוקה היא מיתוס שנועד לזמנים מאד מסוימים. האתיקה של המתנה למתרסק כמעט תמיד עבדה או כשמספר המועמדים האפקטיביים לניצחון הצטמצם ל-2-3, או בשלבים שטוחים יותר (אולריך חיכה לארמסטרונג; אינדוראין חיכה לטוני רומינגר, וכו'). צירוף המקרים של צמרת צפופה ורחבה, ועלייה ראשונה של גרנד טור, כמעט לעולם לא אפשרו המתנה למתרסקים בשלב כל-כך מוקדם של גרנד טור. לכן, מצוות ההמתנה למתרסק, הגם שהיא אופטימלית, היתה לדעתי בנסיבות העניין ציפייה בלתי ריאלית.

8. חוץ מקינטנה, המנצח הגדול על הבלוקהאוס היה תום דומולאן שסיים יחד עם טיבו פינו 24 שניות בלבד אחרי קינטנה (ועומד עכשיו 30 שניות אחרי המוביל עקב בונוסים של זמן למנצח השלב).

9. מחר יום מנוחה, ולאחריו שלב נגד השעון של 39 ק"מ. לפני שנה בטור דה פראנס, דומולאן ניצח שלב דומה נגד שעון למרחק 37 ק"מ והוציא מקינטנה 3:08 דק'. הדעת נותנת שהוא יעשה זאת שוב וילבש מחר אחרי השלב את החולצה הוורודה.

10. מצד שני, דומולאן איבד משקל בכוונה לקראת העליות הגדולות של הג'ירו. אצל רוכב כמוהו האיזון עדין. אבדן משקל משפר את העליות, אבל פוגע בעוצמה. סביר להניח שדומולאן קצת פחות חזק נגד השעון משהיה בשנה שעברה. מצד שני, עכשיו עומדת על הכף החולצה הוורודה.

הוביל את השלב השמיני. טום דומולאן בג'ירו 2016

אחרי שהוריד משקל, האם יהיה מספיק חזק כדי לקחת את החולצה הורודה בנג"ש? טום דומולן | צילום: ERIKT

11. באופן פרדוקסלי, ההופעה של דומולאן מבטיחה יותר מבחינתו ביחס לטור דה פראנס (אולי של 2018) מאשר לג'ירו. הוא שכלל באופן מרשים את יכולת הטיפוס שלו, אבל היא עדיין מתאימה יותר לעליות האלפיניות הצרפתיות להן שיפוע אחיד יותר מאשר לעליות הפסיכיות של הג'ירו עם השיפועים החריגים. בעליות הבועטות מהסוג האיטלקי שמככבות בג'ירו, היתרון של מטפס כמו קינטנה על רוכב כמו דומולאן, גדול יותר מאשר היתרון בעליות מהסוג הצרפתי.

12. כך או כך – רק הפתעה חריגה תמנע מדומולאן את החולצה הוורודה מחר בסוף השלב. למרות זאת, במשחק הפוקר שיתנהל בהמשך הג'ירו, בהעדר קבוצה מאד חזקה לצדו, עדיין צפוי דומולאן לאלץ את קבוצת מוביסטאר וקינטנה לנהל את הדבוקה ולהוציא את מירב האנרגיה.

13. בסקיי – אם גריינט תומס יתאושש ולא יפרוש ביום המנוחה, ויוציא בנג"ש טוב מחר כשתי דקות מקינטנה (זה אפשרי), סקיי עשויה לעבור למצב התקפי ולשלוח נציגים נבחרים לבריחות ארוכות שייאלצו את מוביסטאר לרדוף. גם ניבאלי עוד לא אמר את המילה האחרונה. היכולת שלו לנפק שבוע אחרון טוב היא מהמפורסמות. וכמובן שיש גם את טיבו פינו.

14. הקרב על הדירוג הכללי בג'ירו יצא לדרך. קינטנה שחרר צרור ראשון. התגובות יגיעו בהתאם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38