הניקה במהלך אולטרה: "אנחנו לא מפסיקות להיות עצמנו כאשר נולד לנו תינוק"

ראיון בלעדי לשוונג עם האולטראיסטית הבריטית סופיה פאוור, שהניקה את תינוקה במהלך האולטרה מרתון UTMB שאומרת, "אנחנו לא מפסיקות להיות עצמנו כאשר נולד לנו תינוק"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות אולטרה מרתון היא קשה, אך תוסיפו על הקושי גם עצירה להנקה של תינוק בן שלושה חודשים וקיבלתם יחד אולטרה פלוס. זה מה שקרה השנה בתחרות היוקרתית אולטרה טרייל מון בלאן (UTMB) למתחרה הבריטית, 36, סופיה פאוור שהניקה את בנה במהלך המרוץ.

"הפעם הייתי צריכה להתמקד בשמירה על תזונה עבורי ועבור בני" | צילום: מתוך אינסטגרם

כתבות נוספות בנושא
איך משפיעה הפעילות הספורטיבית על החזה הנשי?
האם מותר לרוץ או לבצע פעילות גופנית בהריון?
טיפים לנשים לפני, תוך כדי ואחרי

צלם סטראבה (Strava), אלכסיס ברגר, הצליח ללכוד תמונה נדירה שלא רואים בכל יום, בטח לא בתחרויות אולטרה מרתון ובה פאוור מחזיקה ביד אחת את תינוקה ומניקה אותו וביד השנייה שואבת חלב. את התחרות למרחק 106 מייל (170 ק"מ) סיימה פאוור בזמן של 43:33 שעות.

תינוקה של פאוור רגיל לינוק כל שלוש שעות, אולם לקח לה להגיע לנקודת המפגש עימו בזמן התחרות כ-16 שעות. בעלה של פאוור דאג לפגוש אותה לאורך המסלול בכל תחנה ומסר לה משאבה כדי שתוכל לשאוב חלב עבור בנם.
פאוור היתה צריכה לרוץ את המרוץ לאט יותר ולבצע שינויים בתוכניותיה בשל העובדה שהיא מניקה, "לא יכולתי להעלות את קצב הלב שלי יותר מדי", מספרת פאוור, "כיוון שגופי עדיין לא מוכן לשרוף שומן ולא יכולתי לגמרי לרוץ בירידות כי אני צריכה לשמור על האגן שלי. במרוץ רגיל אני נכנסת ויוצאת מתחנת העזרה במהירות האפשרית, אבל הפעם הייתי צריכה להתמקד בשמירה על תזונה עבורי ועבור בני ועל מנוחה".

פאוור מאמינה כי שמירה על על אורח חיים פעיל במהלך ההריון הוא חשוב מאוד, "במהלך ההריון, נדמה היה לי כי כל ההמלצות הן לשים את הרגליים למעלה ולהשמין, כאשר כל דבר אחר מהווה סיכון. זו לא הדרך הנכונה להתכונן לאמהות. להישאר בכושר, בריאה וחזקה זה כל כך חשוב, אבל עוד לא ברור לי איך לעשות זאת בצורה בטוחה". פאוור כבר סיימה בעברה תחרויות אולטרה מרתון קשות וארוכות דוגמת הספרטתלון אותו סיימה בשנת 2016 כחלק מהמשלחת הבריטית.

"אנחנו לא מפסיקים להיות עצמנו כאשר נולד לנו תינוק" | צילום: מתוך אינסטגרם

בראיון מיוחד שנתנה לשוונג, אמרה פאוור בתשובה לשאלה איך ההרגשה להיות גם אמא וגם אתלטית, "אני לא מרגישה שאנחנו צריכים להגדיר את עצמנו על ידי דבר אחד. אני אמא ואתלטית, רעיה, חברה, אשת עסקים ועוד. אנחנו לא מפסיקים להיות עצמנו כאשר נולד לנו תינוק, בדיוק כמו שגברים לא מפסיקים את תחומי העניין שלהם כאשר הם הופכים לאבות".

האם ישנה בעיה להניק תוך כדי מרוץ?

"כשמניקים במהלך מרוץ, את רק צריכה לשים לב לא להתייבש כמו כן גם שהתינוק לא יתייבש וכמובן חזיית ספורט טובה להנקה  עוזרת מאוד".

לסיום, האם יש לך מסר לקוראים שלנו?

"אני אף פעם לא רוצה ללחוץ על אשה לעשות ספורט אחרי שהפכו לאמהות. אבל אני אמליץ שאם ספורט היה משהו שהן אהבו ורוצות לעשות שוב, שינסו למצוא את התמיכה סביבן שתאפשר להן לחזור לספורט. בגלל שאנחנו אמהות טובות יותר כאשר אנחנו דואגות גם לעצמנו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג