מדוע החורף הוא הזמן הטוב ביותר להתאמן ולהשתפר בשחייה?

החורף הוא זמן מצוין לסגל הרגלים חדשים, להמציא את עצמכם מחדש ולקפוץ למים - כך תעשו זאת נכון, מקצועי ובהתמדה עד הקיץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל חורף אותו הסיפור. אנחנו נאבקים עם עצמנו רק כדי לצאת מהפוך בבקרים, סופרים את הדקות עד לחזרה אליו בלילות ובין לבין מסתובבים סהרוריים וחסרי אנרגיות. ואם כל זה לא מספיק, אנחנו מלאי רגשות אשם ששוב נרדמנו בשמירה על הגזרה שעבדנו עליה כל כך קשה בקיץ האחרון.

כל אחד יכול לשחות כמו דג. שחייה בשיטת TI

נשמע מוכר? אתם לא לבד, ובעיקר לא אשמים. כולנו מכירים את האפתיות שהגוף שלנו נכנס אליה בחודשי החורף: אנחנו פחות יוזמים וספונטניים, ואם להודות באמת, קצת מרחמים על עצמנו. דווקא בתקופה הזו, הפתרון הוא לקפוץ למים העמוקים ולחתור לשגרה ספורטיבית חדשה, מאוזנת ומרעננת יותר.

החדשות הטובות: זה לא מעייף כמו שאתם חושבים. החדשות היותר טובות: זה לגמרי אפשרי, גם אם לא שחיתם חתירה בחייכם. קר שם בחוץ, אבל מה זה משנה?

שחייה היא לא רק פעילות גופנית נהדרת שיתרונותיה ידועים לכל, אלא גם מענפי הספורט הבודדים שאינם תלויים במזג האוויר שמשתולל בחוץ. בקור או בחום, בגשם או בשרב – המים בבריכה משדרים "עסקים כרגיל", וזה בדיוק מה שדרוש כדי לשמור על עצמנו בחודשי החורף הקרים ולעבור אותם עם מנה מרוכזת של אנרגיה.

<<ללמוד איך לשחות נכון ב-TI – הקורס שמתחייב להפוך אתכם לשחיינים תוך 10 שיעורים>>

גם אם עד עכשיו לא הייתם חברים טובים של המים, או שרק המחשבה על קפיצה לבריכה ביום סגריר גורמת לכם להישאר שעה נוספת בפוך – הגיע הזמן לעשות שינוי, לשחרר את כל הפחדים וללמוד לשחות חתירה כמו שתמיד חלמתם.

אוקיי, אבל איך מתחילים? 

אין ויכוח כמה השחייה טובה לבריאות, אבל לא נתפלא אם כבר עכשיו פסלתם על הסף את האפשרות שתתחילו לשחות. אחרי הכל, רבים מאיתנו מעולם לא הצליחו לשחות חתירה כמו שצריך. אבל לא עוד.

תכירו את Total Immersion Swimming (או בקיצור TI), הקורס היחיד שמתחייב להפוך כל אדם לשחיין חתירה למרחקים ארוכים, תוך 10 מפגשים בלבד.

כבר 30 שנה ששיטת ה-TI מיושמת בכל רחבי העולם והצליחה לגרום למיליוני אנשים, ועשרות אלפים בישראל, להצליח לשחות חתירה למרחקים ארוכים. השיטה פותחה בארצות הברית כקונטרה לשיטת השחייה המסורתית, שלא רק שלא תמיד עובדת אלא אף נחשבת לטראומטית בקרב לא מעט אנשים. כולנו מכירים אותה: מדריך השחייה שזורק אותך לבריכה וצועק עליך להיאבק במים ולהתקדם בכל מחיר. מיותר לציין שרובנו לא יצאנו מהתהליך הזה שחייני חתירה, וחלקנו אף וויתר על השחייה לגמרי בעקבות כך.

זו לא השיטה הקונבנציונלית שלא מעט אנשים סבלו ממנה

נוסחת הקסם שתאפשר לכל אחד לשחות זמן ממושך מבלי להתעייף כלל 

בניגוד לשיטה המסורתית, המפתח של שיטת ה-TI להתקדמות מהירה בתוך המים הוא שימוש יעיל בכל הגוף, ולא רק בגפיים. הקורס בנוי מ-10 מפגשים שבסופם יצליח כל תלמיד למצוא את "הדג הפנימי שבו", להגדרתו של הוגה השיטה טרי לוכלין. לשחות מהר יותר ולהתאמץ הרבה פחות. זאת באמצעות הקפדה על שלושה עקרונות ברזל: ירידה לפרטים, למידה הדרגתית ושמירה על דופק נמוך.

המפגשים הראשונים מוקדשים לפירוק תהליך השחייה לחלקים קטנים ביותר, והפיכתם למיני תרגילים שמבוצעים שוב ושוב. רק לאחר הטמעה מלאה, יעבור כל תלמיד הלאה לתרגול הבא. שנית, ממש כמו בבית הספר היסודי, שיטת ה-TI מבוססת על למידה נערמת. במהלך הקורס תלמדו את טכניקת השחייה בצורה הדרגתית: מהתנועות הקלות והאינטואיטיביות – למורכבות והקשות יותר לביצוע.

לבסוף, לכל אורך הקורס יש הקפדה יתרה שהתרגילים יתבצעו ללא מאמץ. לשמירה על דופק נמוך יש חשיבות מכרעת, מכיוון שרק כך יוכל כל תלמיד להתרכז בתנועות בלבד ולהקפיד לבצע אותן בצורה הנכונה ביותר.

להרכיב את הפאזל, ולהפוך לשחייני חתירה למרחקים ארוכים 

לקראת סיום הקורס, התלמידים מתחילים להבחין בשינוי, כשנדרשים "להרכיב את הפאזל" וליישם בו זמנית את שלושת העקרונות. הם מקבלים מהמדריכים ליווי אישי וצמוד במיוחד, עד כדי גיבוש סגנון השחייה החדש והיעיל שילווה אותם מעתה והלאה בחייהם החדשים שאחרי הקורס.

הקורסים מועברים בקבוצות של עד שישה תלמידים, באחד מ-45 הסניפים הפרוסים ברחבי הארץ. אורך כל מפגש הוא 60 דקות, והם מתקיימים אחת לשבוע. כך, בתום 10 שבועות בלבד מצליחים עשרות אנשים לעשות את מה שהיה נחשב בעיניהם לחלום רחוק ולהפוך לשחייני חתירה למרחקים ארוכים.

למי מיועד הקורס? 

לכל אחד, ממש ככה. TI מומלצת במיוחד לאנשים הסובלים מכאבי גב, עודף משקל ובכל מצב גופני. אז גם אם חשבתם שניסיתם כבר הכל ולא מצאתם עצמכם באף מסגרת ספורטיבית אחרת –  אנחנו מתחייבים שבתום הקורס תצאו שחיינים מעולים המסוגלים לשהות בבריכה זמן רב מבלי להתעייף בכלל.

הנחת היסוד שלנו היא ששחייה מבוססת על 100% מיומנות טכנית שרק דורשת תרגול, ולא תלויה במצב הכושר הגופני של השחיין. למעשה, כ-70% מבוגרי TI בישראל מעידים על עצמם שלא ידעו כלל לשחות חתירה לפני הקורס. בין אם אתם נמנים עם הקבוצה הזו, מצליחים לשחות אבל לפרק זמן קצר בלבד, או אפילו אם מעולם בעבר לא עסקתם בפעילות גופנית כלשהי – כבר בתום 10 מפגשים תרגישו בתוך המים הכי בבית שיש ותוכלו לשחות כמו דג.

אפשר להרגיש בבית בתוך המים

אמצו לעצמכם שגרה משנה חיים, ללא כל מאמץ 

מה לא נאמר בשבחי השחייה: היא גורמת לשריפה מוגברת של קלוריות, עובדת באופן אינטנסיבי על מספר קבוצות של שרירים ותורמת לחיזוק יציבות הגוף – בכל גיל ובכל משקל. זאת ועוד, שחיינים חובבנים ומקצוענים משווים את השחייה  למדיטציה, לא פחות: היכולת להתמסר לשקט שמתחת למים, ללא הסחות דעת והפרעות חיצונית, היא המשאב הנדיר ביותר שאסור לפספס, במיוחד בשגרה הישראלית המלחיצה בשנת 2019.

במיוחד בחודשי החורף המנומנמים, אנחנו מזמינים אתכם לקפוץ למים המחוממים, לעשות סופסוף את השינוי שחלמתם עליו ולשחות כל הדרך לחיים בריאים ומאוזנים יותר, מבלי להתאמץ בכלל.

כתבת תוכן שיווקי

לפרטים נוספים ובירור הקורסים במקום מגוריכם >>



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דוד מריל הגיב:

    אתר שוונג , די כבר !!! נמאס מהפירסום הזה.

  • יאיר הגיב:

    להציג פרסומת מוחלטת ככתבה מקצועית זו פשוט הטעייה דוחה.

    1. אפי הגיב:

      הם דווקא כתבו בפירוש "כתבת תוכן שיווקי" בכתבה ולכן לדעתי אין פה הטעייה…

      1. יאיר הגיב:

        לציין זאת לאחר סיום הכתבה באותיות קטנות זה בדיוק מה שנקרא כסתח משפטי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג