האם קנניסה בקלה יהפוך בקרוב למרתוניסט מספר 1 בעולם?

הרץ האתיופי שהוא שיאן העולם ב-5,000 ו-10,000 מטר, פספס ב-6 שניות את שיא העולם במרתון בברלין וב-20 בינואר הוא הולך על ניסיון נוסף בדובאי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קנניסה בקלה רץ אתיופי למרחקים ארוכים
קנניסה בקלה רץ אתיופי למרחקם ארוכים

קנניסה בקלה הוא רץ ה-5,000 וה-10,000 מטר המהיר בכל הזמנים, וזו עובדה. אבל המעבר שלו למרתון היה פחות "חלק" לעומת אליוד קיפצ'וגה הקנייתי, מי שנחשב כיום למרתוניסט הטוב בעולם למרות שהשיא העולמי שייך לדניס קימטו.

קנניסה בקלה רץ אתיופי למרחקים ארוכים

בתחושת פספוס ממרתון ברלין האחרון. קנניסה בקלה | צילום: André Zehetbauer מתוך wikimedia commons

כשבקלה רץ את מרתון הבכורה שלו ב-2014 בפריז זה נראה מצוין והסתיים בשיא מסלול חדש בבירה הצרפתית (2:05:04 שע'), אבל בהמשך הוא לא הצליח להתקרב לקיפצ'וגה במרתון שיקגו וסיים רביעי. ב-2015 הוא פרש במהלך מרתון דובאי ובכלל לא זינק למרתון לונדון למרות שנרשם. במקביל, קיפצ'וגה רשם הישגים מדהימים ובקלה נשאר מאחור. הקאמבק שלו הגיע במרתון ברלין האחרון, אותו ניצח בזמן של 2:03:03 שע' וקבע למעשה את התוצאה השנייה המהירה בהיסטוריה – 6 שניות בלבד משיא העולם של קימטו.

עם המומנטום הזה בקלה יפתח את עונת 2017, ובזמן שקיפצ'וגה עסוק בפרוייקט ה"סאב 2" של חברת "נייקי", בקלה יזנק ב-20 בינואר למרתון דובאי שנחשב לאחד המהירים בעולם במטרה לשבור את השיא העולמי. בתחילת השבוע אמר בקלה: "הריצה בברלין היתה פנטסטית, אבל התאכזבתי מכך שפספסתי את השיא העולמי. עם זאת, ראיתי שיש מה לשנות באימונים".

בקלה לא מתכוון לעצור לרגע השנה. מיד אחרי דובאי, הוא צפוי להתחיל באימונים למרתון לונדון שתקיים ב-23 באפריל. קיפצ'וגה ניצח במרתון לונדון האחרון בזמן של 2:03:05 שע' באחת מריצות המרתון הטובות בהיסטוריה. גם בלונדון הוא לא אמור להשתתף, ושם בקלה צפוי להתחרות נגד בן ארצו פייסה לילסה (סגן האלוף האולימפי), גירמאי גברסילאסי מאריתריאה, ואבל קירוי הקנייתי שהיה אלוף עולם פעמיים.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג