האם יוסיפו משחים חדשים לטוקיו 2020?

התאחדות השחייה הבינלאומית רוצה להעשיר את התכנית האולימפית במשחי 50 בכל הסגנונות, משחי שליחים לרביעיות מעורבות ועוד משחים למרחקים ארוכים. האמריקאים לא מתים על זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התאחדות השחייה הבינלאומית (FINA) הודיעה כי היא מתכוונת להציע לוועד האולימפי הבינלאומי להוסיף משחים חדשים לתכנית המשחים האולימפית כבר ממשחקי טוקיו 2020. תכנית המשחים האולימפית מורכבת מ-8 ימים, אך חשוב לציין כי זהו פרק זמן דומה לזה של תכנית משחי הבריכה באליפות העולם – כך שידוע שזה אפשרי.

יהונתן קופלב וגיא ברנע שחיינים ישראלים באליפות העולם בקאזאן

להם זו יכולה להיות בשורה מצוינת. גיא ברנע ויהונתן קופלב | צילום: באדיבות איגוד השחייה

הבשורה החשובה מבחינת השחייה הישראלית היא שיש כוונה להכניס לתכנית האולימפית את משחי הספרינט ב-50 מטרים בסגנונות גב, פרפר וחזה לגברים ולנשים. כיום משחה ה-50 מטרים היחיד בתכנית האולימפית הוא לסגנון חופשי (חתירה). מדובר בבשורה לשחייה הישראלית מאחר ושניים מהשחיינים הבכירים בארץ, גיא ברנע ויהונתן קופלב, מצטיינים בעיקר במשחה ה-50 גב. קופלב היה אלוף אירופה במשחה הזה, ברנע היה שלישי באירופה ושישי בעולם. במידה ומשחה זה יהפוך לאולימפי, זה בהחלט משהו שיכול להיות גורם מכריע במוטיבציה של שני השחיינים האלה ללכת על קמפיין טוקיו 2020.

משחים נוספים שאותם מעוניינת FINA להכניס לתכנית האולימפית הם עוד שני משחים אישיים ארוכים: 800 חתירה גברים ו-1,500 חתירה נשים. כיום גברים שוחים במשחקים האולימפיים רק 1,500 חתירה (המשחה היחיד מעל 400) ונשים שוחות רק 800. במקרה כזה, לקייטי לדקי האמריקאית יהיה פוטנציאל מצוין למדליית זהב נוספת בטוקיו 2020 כמו גם לגרגוריו פאלטיניירי האיטלקי. זו יכולה להיות בשורה טובה גם לכמה משחייני המרחקים הישראלים ביניהם גיל קיזלר ומארק חינאווי, שיוכלו ליהנות מהזדמנות לקבוע קריטריון אולימפי במרחק ארוך נוסף.

לבסוף, ב-FINA מעוניינים להכניס לתכנית האולימפית של שני משחי שליחים מעורבים (2 שחייניות ו-2 שחיינים בכל רביעייה). המשחים האלה הפכו לאטרקטיביים באליפויות העולם בגלל המהפכים שיש בהם, והכוונה היא לשלב במשחקים האולימפיים משחה 4 פעמים 100 חופשי ו-4 פעמים 100 מעורב לקבוצות שליחים מעורבות.

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית

תוכל להתמודד על עוד מדליית זהב אולימפית. קייטי לדקי | צילום: Fernando Frazão

מהלך נוסף שרוצים לקדם ב-FINA לקראת טוקיו 2020 הוא הגדלת כמות השחיינים במשחה המים הפתוחים, מ-25 ל-35 (במשחה לגברים ובמשחה לנשים).

התגובות של אנשי שחייה בעולם לשינויים הצפויים הם מעורבות. מצד אחד כולם רוצים לראות יותר הצגות גמרים מעניינות, מצד שני קיים גם חשש מהעומס שיהיה על השחיינים המובילים. בוב באומן שאימן את הנבחרת האמריקאית בריו 2016 ואת מייקל פלפס נתן את סדר העדיפויות שלו: "לדעתי לא צריך להגדיל את התכנית, אבל אם זה יקרה הייתי בוחר קודם כל במשחי 800 גברים ו-1,500 נשים, אחרי כך במשחי הספרינט ל-50 מטר ורק בסוף במשחי השליחים. יש לי חששות מהוספת משחים וסגלים שיישארו באותו הגודל – זה לא ממש הגיוני".

בסופו של דבר, ההחלטה הסופית תתקבל על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, אבל אפשר להניח שלפחות חלק מההצעות של FINA יתקבלו.

לכל ציוד השחייה בשוונג-שופ לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קדימה הגיב:

    חמישימים תחילה. אלו מקצים שחסרונם זועק.
    חבל רק שעד היום עשרות שחייניות ושחיינים מעולים ל-50 מ' בסגנונות איבדו הזדמנויות אולימפיות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג