האלופה האולימפית בטריאתלון רוצה גם זהב אולימפי במרתון

גוון יורגנסן ילדה לא מזמן בן בכור, אבל הקאמבק שלה לספורט כבר לא יהיה בטריאתלון אלא בריצה. "חיפשתי אתגר חדש כדי שתהיה לי מוטיבציה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גוון יורגנסן היתה הטריאתלטית הטובה בעולם בשנת 2016. היא שלטה בסבב העולמי וגם זכתה במדליית הזהב האולימפי בטריאתלון במשחקי ריו 2016. לאחר מכן היא החליטה לקחת הפסקה כדי ללדת, לא לפני שהתחרתה לראשונה בחייה בריצת מרתון בניו יורק.

"כבר השגתי הכל בטריאתלון". גוון יורגנסן | צילום: MartinPutz

כשספורטאית לוקחת חופשת לידה, קשה להעריך מתי היא תחזור, אם בכלל. יורגנסן תמיד אמרה שהיא תחזור להתחרות, אבל בשבוע שעבר היא הפתיעה כשהודיעה במה היא תתחרה. מסתבר שיורגנסן לא תחזור לטריאתלון אלא תהפוך למרתוניסטית "במשרה מלאה" ותנסה להעפיל למשחקים האולימפיים שיתקיימו ב-2020 בטוקיו. ולא רק זה: "אני מתכוונת להגיע לשם כדי לזכות במדליית הזהב", אמרה יורגנסן.

מאז שנשים התחרו במרתון במסגרת המשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 1984, רק אשה אמריקאית אחת זכתה במדליית הזהב וזה קרה באותו מרתון ב-84' כשהאלופה האולימפית הראשונה היתה ג'ואן בנואה. האמריקאים צמאים לגיבורי מרתון חדשים, במיוחד אחרי שבשבוע שעבר הפכה שליין פלנגן לרצה האמריקאית הראשונה שמנצחת במרתון ניו יורק מאז 1977. האם יורגנסן תהיה הגיבורה הבאה?

עוד פרט שמתבקש לציין אותו – מעולם לא היה ספורטאי שזכה במדליה אולימפית גם בטריאתלון וגם במרתון, וזה בהחלט אתגר מעניין. את מרתון ניו יורק בשנת 2016 רצה יורגנסן בזמן של 2:41:01 שעות, אבל חשוב להדגיש שזה קרה שלושה חודשים בלבד אחרי המשחקים האולימפיים וחודשיים אחרי אליפות העולם בטריאתלון. אין ספק שכדי להתברג בצמרת העולמית הגבוהה יורגנסן תצטרך להיות מהירה בקרוב ל-20 דקות, אבל ספורטאים גדולים נוטים להפתיע, כך שאין ספק שיהיה מעניין לעקוב אחרי התפתחותה של יורגנסן כרצה למרחקים ארוכים בשנים הקרובות.

"השגתי את כל מה שרציתי בטריאתלון", אמרה יורגנסן: "הייתי פעמיים אלופת העולם ואלופה אולימפית. חיפשתי אתגר חדש כדי שתהיה לי מוטיבציה. אני יודעת שאנשים שואלים למה לי לעזוב את הספורט הזה כשאני בטופ כי אני עדיין יכולה להצליח ולהרוויח מזה כסף. אבל המוטיבציה שלי לא נמצאת שם ואם לא תהיה לי מספיק מוטיבציה, זה פשוט לא יהיה מספיק טוב".

עוד פרט שחשוב לציין הוא שיורגנסן היתה רצה מצוינת במכללות, ורשמה הישגים מכובדים מאוד בריצות שדה כך שיש לה רקע שיכול להתאים למרתוניסטית מקצועית. כעת נותר רק להתחיל להתאמן, לפני כשלושה חודשים יורגנסן ילדה את בנה הבכור, ואחרי ההצהרה שלה לקראת 2020, כנראה שבקרוב היא כבר תתחיל להיכנס לעניינים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורי הגיב:

    שאיפה יפה רק נראה קצת רחוק מידי.
    היא גבוהה וכבדה יחסית למרתון נשים (תבדקו את 15 הראשונות בריו, קלות ממנה בממוצע ב 10 ק"ג ונמוכות ב 13 ס"מ לפחות).
    היא תצטרך להשיל הרבה משקל ולא נראה שיש לה הרבה עודפים. לאבד מסת שרירי אופניים ברגליים ומסת שריר בידיים.
    אפילו פולה רדקליף שהייתה רצה גבוהה מאוד יחסית נמוכה ממנה ב 5 ס"מ ושקלה 3 ק"ג פחות וכל חייה התאמנה בריצה
    בהצלחה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג