ג'ירו ד'איטליה: דומולאן ממריא בהרים, גאביריה מתפוצץ בספרינט

ההולנדי שמחזיק בחולצה הוורודה עוד מהקטע העשירי ניצח את גם הקטע ה-14 והביטחון של ניירו קינטנה מולו זה כבר לא מה שהיה פעם. הקולומביאנים יכולים להתנחם בכוכב החדש פרננדו גאביריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טום דומולאן רוכב אופניים הולנדי
טום דומולאן רוכב אופניים הולנדי

1. בפעם הקודמת התראינו כאן אחרי שלב 9 המרתק עם עליית הבלוקהאוס, כשהחולצה הוורודה היתה על כתפיו של ניירו קינטנה.

2. בשלב הבא לאחריו, טום דומולאן עשה את המצופה ברמת ביצוע מעבר למצופה, וניצח נגד השעון את שלב 10. הוא הוציא 2:53 דק' מהחולצה הוורודה של קינטנה ולבש ורוד במקומו, עם יתרון של 2:23 דק' על קינטנה שנותר שני. גם גריינט תומס מקבוצת סקיי, למרות הנפילה הקשה בבלוקהאוס, נתן ביצוע מעולה והוציא שתי דקות מקווינטנה.

3. שלב 11 לקח את הרוכבים לטיול הררי מפירנצה דרך מזרח טוסקנה, מעלה הר פומאיולו, ועד בניו די רומניה במחוז אמיליה-רומאניה. מלפנים, הצליחה חבורת בריחה לצאת. בהמשך החבורה צומצמה בעליות לאורך השלב. הספרדי עומר פריילה, אחרי יותר מ-100 ק"מ בבריחה, הצליח לפרוץ מתוך קבוצה קטנה ואגרסיבית, לנצח את השלב, ולקחת את חולצת מלך ההרים.

4. מאחור, קבוצת מוביסטאר התחילה בהתקפות סדרתיות נגד החולצה הוורודה של טום דומולאן. התקפות שיאפיינו את הג'ירו הזה עד סופו. דומולאן שרד את ההתקפות ביומו הראשון בוורוד בעזרת חברו לקבוצה לורנס טן-דאם, וסיים בדבוקה מצומצמת יחד עם כל המועמדים לניצחון, למעט אחד.

5. מי שנשבר היה גריינט תומס, שאיבד זמן. למחרת בבוקר כבר הודיע תומס על פרישה מהג'ירו עקב כאבים מתגברים בכתף ובברך. עצוב לראות את מובילי קבוצת סקיי לג'ירו סובלים מחוסר מזל, נפילות ותקלות טכניות כבר כמה שנים ברציפות (החל מברדלי וויגינס דרך ריצ'י פורט, מיקל לנדה, ועכשיו גריינט תומס). הג'ירו לא מיטיב עם סקיי. מול נאחס כזה, יידרש אומץ להתייצב בשנה הבאה כמוביל קבוצת סקיי על קו הזינוק של הגרנד טור האיטלקי.

פרננדו הגדול

6. שלבים 12 ו-13 היו שלבי מעבר שהסתיימו בספרינטים. יום אחרי יום ניצח בהם הקולומביאני של קוויק-סטפ, פרננדו גאביריה. גאביריה, עוד לא בן 23, הוא הדבר האמיתי. זה הגרנד טור הראשון שלו, והוא צבר בשבועיים כבר 4 ניצחונות שלבים – הישג שרוכבים רבים לא משיגים בקריירה שלמה.

7. מריו צ'יפוליני כבר אמר לפני שבוע שגאביריה הוא כמו סאגאן, אבל טוב יותר! אמירה חזקה וכבדת משקל כשהיא באה מאחד הספריטנרים הגדולים בהיסטוריה של אופני הכביש. שמע גאביריה, ומיד חיזק את דבריו של מלך האריות הוותיק עם עוד שני ניצחונות.

8. לקבוצתו, קוויק-סטפ, יש עכשיו בעיה. בקבוצה יש אחד, מרסל קיטל – בשנים עברו הספרינטר הטוב בעולם. כרגע, גאביריה נראה טוב וחד ממנו. במי יבחר פטריק לפברה להיות הרגל המסיימת במאיוצי הטור דה פראנס? עבור מי תעבוד הרכבת? קשה מאד יהיה לשלב בין השניים האלו יחדיו.

9. מצד אחד, גאביריה שומר על צניעות. כששאלו אותו אם הוא הספרינטר הטוב בג'ירו, הוא ענה בהחלטיות: "לא. אנדרה גרייפל טוב ממני. אבל כרגע אני בכושר טוב יותר." מצד שני, בשלב 14 הוא כבר התחיל להפעיל סמכות בדבוקה, וקפץ להצטרף לבריחה אליה ניסה להיכנס דניאל טקלהיימנוט. חטאו של טקלהיימנוט – יש לו ניקוד צבור בדירוג המאיצים, מבריחות בהן לקח חלק בתחילת הג'ירו. גאביריה לא מוכן לתת לו לצבור עוד. מעכשיו, עבור רוכב בריחות כמו טקלהיימנוט, לא תיתכן עוד בריחה אם היא לא תכלול עלייה כואבת. פשוט כי גאביריה לא ייתן.

10. קולומביאני לטיני, צעיר, ספרינטר… לגאביריה יש את כל החבילה – היכולת, המהירות, החדות הטקטית, ההדרכה של שועלי הקרבות הוותיקים בקוויק-סטפ, וכנראה גם כל האגו, להיות הדבר הגדול הבא בעולם ספרינט הכביש.

שלב 14 – דומולאן מקיים הבטחה שניתנה בספרד ב-2015! תחילתו של עידן?

11. טום דומולאן הוא רוכב נגד שעון טיפוסי. גדול יחסית למתמודד בדירוג הכללי – גובהו 1.86 מ' ומשקלו הרשום 71 ק"ג (יש להניח שעכשיו הוא כבר סביב ה-69 ק"ג) – כבר שנתיים, מאז הוואלטה הספרדית של 2015, דומולאן מסב את עצמו לרוכב גרנד טורים. היעד ברור, והמטרה מסומנת. כבר אשתקד סימנו אותו כאן.

12. דומולאן ידע מההתחלה שקבוצת מוביסטאר תתקוף אותו בעליית הסיום למנזר אורופה שבמחוז פיימונטה, למרגלות האלפים. עלייה של כמעט 12 ק"מ עם קטעי שיפועים של עד 13%.

13. מה שהכי הרשים אצל ההולנדי בן ה-26, זה שהוא לא נלחץ. עם יתרון של 2:23 דק' הוא ידע שקינטנה יצטרך להוציא ממנו 4 דק' לפחות לפני הנג"ש האחרון במילאנו. דומולאן החליט לרכוב הגנתי ופשוט לא לתת לפער לגדול. בדיוק כפי שעשה בבלוקהאוס.

14. הכניסה לעלייה היתה מטורפת ומהירה. הקצב הרצחני גרם לזליגות של עשרות רוכבים לאחור. דומולאן לא נראה בחזית המרוץ. את השליש הראשון של העלייה הוא בילה נסתר סביב מקום 20-30 בדבוקה. כ-6 ק"מ לסיום, במקטעי השיפוע החדים ביותר, לקחה קבוצת מוביסטאר שליטה בראשות הדבוקה ודומולאן עבר ל-15 הראשונים. התקפות מתפרצות נסגרו, עד שכ-4 ק"מ לסיום פרצו אילנור זקארין הרוסי מקבוצת קטושה-אלפסין וניירו קינטנה ביחד, במה שנראה כמהלך שיכריע את השלב.

15. מאחור, אף רוכב לא הצליח להחזיק את הקצב. כולם נתנו לטום דומולאן בחולצה הוורודה, לטחון בחזית המרדף ללא טיפת עזרה, ורק ניסו לשרוד מאחוריו. דומולאן, עם מנוע טורבו-דיזל איכותי, התחיל לצמצם בנחישות ובעקשנות. הפער של שני המובילים לא גדל מעבר ל-10 שניות, ועוד דומולאן צמצם. זקארין נשבר והותיר את קינטנה לבד. הקולומביאני הקטן בורח, ודומולאן רודף. שני המובילים בדירוג הכללי ראש בראש, כשדומולאן גורר אחריו זנב מצטמצם והולך של מועמדים לניצחון.

16. קילומטר וחצי לסיום קינטנה הבין שהבריחה שלו נדונה לכישלון, וויתר. דומולאן הדביק אותו בזרזיות ומיד נתן פריצה קטנה קדימה. המסר ברור – מנוחות לא יהיו כאן! יש עוד רוכבים טובים מאחור שאסור לתת להם לחזור. קווינטנה ההמום נכנס רביעי ואחרון לשורה שאחרי דומולאן שכללה בשלב זה רק את זאקארין ומיקל לנדה מקבוצת סקיי, והתחיל לרדוף אחרי ההולנדי.

17. בקילומטר וחצי האחרונים של הטיפוס, השאלה היתה רק מי שמר מספיק כוח כדי לקפוץ לפני דומולאן ולגנוב לו את שניות הבונוס לניצחון. 300 מ' לסיום נראה היה שהתשובה היא זאקארין. הרוסי פרץ קדימה, ודומולאן אולץ לרדוף. הראשון להישבר היה דווקא קווינטנה המותש שנשר לאחור. שני נשר לנדה. דומולאן הצליח להחזיק עם זאקארין ונתן עוד דחיפה אחרונה משלו 100 מ' לסיום.

18. הפרס – ניצחון שלב שני לטום דומולאן בג'ירו 2017! יתרון של 14 שניות על הקו לפני קווינטנה ועוד 10 שניות בונוס על הניצחון. דווקא בסיומת הררית, הצליח דומולאן, ברכיבה הגנתית עם עוקץ בסופה, להוציא עוד 24 שניות מקינטנה. יתרונו בדירוג עומד עכשיו על 2:47 דק'. ריאלית, רק קינטנה יכול לסכן אותו, ויצטרך להוציא ממנו לפחות 4:30 דקות לפני שלב הנג"ש האחרון ביום ראשון הבא במילאנו. אבל הביטחון העצמי של קינטנה מול דומולאן היום, כבר איננו מה שהיה לפני 24 שעות.

19. דומולאן הפך למנצח הראשון בסיומת מנזר אורופה שאיננו איטלקי. האיטלקי הראשון בשלב, וינצ'נזו ניבאלי, סיים שביעי. עד היום, שבועיים לתוך הג'ירו ה-100, אין ניצחון שלב לאיטליה, וה-Tifosi כבר יוצאים מדעתם.

20. שלב 15 הוא שלב מעבר מפיימונטה ללומברדיה שמסתיים בברגמו אחרי שתי פסגות בינוניות 30 ק"מ לסיום. הוא צפוי להתאים בעיקר לבריחה, ולא להביא לשינויים משמעותיים בדירוג הכללי. שלב 16 זה כבר סיפור אחר לגמרי, עם 3 עליות היסטוריות וקטלניות – המורטירולו האיום כפתיח, הסטלביו המופלא למנה עיקרית, והאומבראיל-פאס לקינוח. לירידה התלולה של 17 ק"מ לקו הסיום בבורמיו, יצטרך וינצ'נזו ניבאלי לנסות להגיע עם דבוקת המובילים, כדי לנצל את יכולות הירידה המופלאות שלו לניצחון.

21. ולבסוף, שוב דומולאן – הרכיבה שלו מזכירה קצת רוכב מלפני דור. רוכב גדול, חזק, מהטובים בהיסטוריה נגד השעון (אם לא הטוב שבהם). אותו ענק ספרדי נהג לפרק את מתחריו בקטעים נגד השעון, ולרכוב הגנתי בהרים כדי לשמור על פערי הזמן. הרכיבה של דומולאן למנזר אורופה בשלב 14, הזכירה אותו מאד. הענק ניצח בשנים 1991-1995 חמש פעמים ברציפות בדירוג הכללי בטור דה פראנס ועוד פעמיים בג'ירו ד'איטליה. שמו מיגל אינדוראין.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12