"בחרתי את קו הסיום בישראמן כבמה להעברת המסר ש'יהודי לא מגרש פליט'"

אי אפשר היה לפספס על קו הסיום של הישראמן המלא את ניר כהן אבישי, שמטרים ספורים לפני שחצה אותו לבש חולצה עליה כתוב "יהודי לא מגרש פליט". "זו לא פרובוקציה", הוא טוען בראיון איתו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מתחרה בישראמן, תחרות איש הברזל של ישראל, יש סיפור אישי שמלווה אותו. החודשים הארוכים של ההכנות, מביאות כל משתתף אל הקצה ומוציאה ממנו את המיטב, יחד עם זאת יש סיפורים שגולשים אל מעבר למרחב האישי והם חלק מהאישיות של המתחרה. על קו הסיום של ישראמן השנה, היה זה ניר אבישי כהן שהצליח למשוך את תשומת הלב של הקהל אליו ולא בפעם הראשונה. כהן, 36, הוא מאמן ריצה ומורה לחינוך גופני, שסיים תואר שני בלימודי ספורט ומאחוריו מרתונים ואולטרות וזה הישראמן המלא החמישי ברציפות שהוא משתתף בו, בנוסף לאיירונמן אחד שעשה בשוויץ.

"היהודים היו פליטים בעבר" | צילום: צלם אותי

כהן סיים ביום שישי האחרון את הישראמן המלא בתוצאה של 15:59:46 שע', אך חמישים מטרים לפני קו הסיום החליף את החולצה שלו לחולצה עם המסר "יהודי לא מגרש פליט" ועורר תהודה בקרב הקהל של אנשים שהזדהו עימו וגם כאלו שפחות אהבו את המסר.

מה אתה אומר לאלו שיאמרו שמדובר בפרובוקציה ושאתה פרובוקטור?

"זו לא פרובוקציה, כי אם משיכת תשומת לב עבור הנושא הכי בוער היום במדינה".

צ פ ו | ניר כהן עובר את קו הסיום

מה המסר שניסית להעביר?

"היהודים היו פליטים בעבר, מאז גירוש בית ראשון, בטח ובטח אחרי השואה. אנחנו עם של פליטים שהתקבצו לכונן בית לעם היהודי", מספר לשוונג כהן, "סבתי, אחרי ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ, היתה פליטה, כך גם סבי.
אותו עם, 70 שנים אחרי, מתכוון לגרש פליטים. במשך 16 שעות, זה כל מה שעבר לי בראש, החוסר צדק, חוסר המוסר שיש לנו, העם היהודי, בגירוש פליטים. על כל מי שיש לו טיפת מוסר, בטח ובטח מוסר יהודי, להיאבק נגד התכנית הנוראית של גירוש הפליטים".

ובכל זאת איך המסר הזה קשור לתחרות איש ברזל? מדוע אתה חש צורך לשלב את התחרות ואת רגעי הספורט האלו עם נושאים שאינם ספורטיביים?

"בעיניי, ישראמן, זו תחרות אישית. כל אחד מעלה על ראש שמחתו את שעל ליבו. יש שמציעים נישואים, יש שרוקדים, ויש כאלה שבוחרים להעביר מסר. בשנתיים האחרונות בחרתי את קו הסיום בישראמן כ'במה' להעביר מסר. אני שלם עם העובדה שאני מעביר מסרים באירוע שכזה. זו הדמוקרטיה, חופש הביטוי. אחרי 16 שעות של מאמץ עילאי, אין אף אחד שייקח ממני את הזכות להביע את שעל ליבי".

גם בשנה שעברה על קו הסיום של הישראמן, בחר כהן לסיים את המרחק המלא ולהעביר מסר, לאחר ששלף את דגל ישראל אליו היה מחובר גם דגל הרשות הפלסטינית. אז אמר, כי הוא בחר לסיים את הישראמן אחרי 14 שעות ודקה, בצורה הזו ובעיניו זו לא פוליטיקה אלא זכויות אדם. "עם צריך שתהיה לו מדינה. לסיים תחרות איש ברזל זה כמעט בלתי אפשרי, גם רעיון שתי המדינות לשני עמים נראה כעת כמעט בלתי אפשרי. הכל אפשרי, רק צריך לרצות", ציין באותו אירוע אשתקד.

צילום עמוד הבית: צלם אותי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נחמיה הגיב:

    גאה בך

  • יהודי כן מגרש מהגרי עבודה הגיב:

    סבא וסבתא שלך באו למדינה שלהם, לארץ שלהם.
    מהגרי העבודה באו לארץ לא להם.
    סבא וסבתא שלך היו אנשים הגונים,
    מהגרי העבודה האלו גנבים ואנסים.

    אתה יודע מה? יש לי רעיון. בוא נאחד את הפוליטיקה שלך לרעיון אחד.
    שילחו להקים לעצמם מדינה ביחד עם הפלסטינים. מומלץ שיעשו את זה בירדן, מדינה די ריקה ועם רוב של פליטים פלסטינים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג