"אנחנו רוצים לעשות בישראמן משהו היסטורי"

ראיון מיוחד בשוונג עם הצוות המופלא שמתכוון לככב בישראמן אילת במקצה החמישיות החדש והמעניין שנוסף השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שמעון דדון, ניצן שמיס, מיכאל שמיס ויניב ברנס חברי חמישייה בישראמן 2019
שמעון דדון, ניצן שמיס, מיכאל שמיס ויניב ברנס חברי חמישייה בישראמן 2019

כל מי שחווה את הישראמן הקרוב מכיר את היתרונות הגדולים של תחרות השלשות. מי שעשה את זה פעם אחת, קרוב לוודאי שיחזור למסלול הזה בין אם זה כחלק משלשה נוספת, או פשוט לבד. במקרים רבים, התחרות הקבוצתית גורמת לאנשים שהתמחו בענף ספורט אחד להפוך לטריאתלטים.

מימין: שמעון דדון, ניצן שמיס, מיכאל שמיס ויניב ברנס. 4 מתוך החמישייה | צילום: באדיבות מיכאל שמיס

עוד כתבות בנושא 
איך משתתפים בישראמן ועוזרים לילדים חולים בניוון שרירים?
"אני מגדיר את עצמי כאדם עם צרכים מיוחדים ובישראמן אני שווה לכולם"
מה חדש השנה בישראמן?

"החמישיות בישראמן זה האתגר הקרוב שלנו"

החל מהשנה, משיקים בישראמן מקצה חדש – חמישיות. מדובר במקצה למרחק המלא, שבו השחיין שוחה 3.8 ק"מ, שני רוכבים חולקים מסלול של 180 ק"מ (כל אחד 90) ושני רצים משלימים חצי מרתון (אחד אחרי השני). זו הפעם הראשונה שעושים דבר כזה בארץ, ויש כבר אנשים שגילו שהמקצה הזה מתאים להם כמו כפפה.

מיכאל שמיס, בן 44 מאשדוד, עוסק בעיקר ברכיבה על אופניים ובמקביל מחפש כמה שיותר עיסוקים ספורטיביים לבנו ניצן בן ה-21, אוטיסט בתפקוד גבוה. בחלק מהזמן הוא רוכב עם בנו ומעודד אותו בפעילויות ספורט אחרות, ובחלק אחר הוא מאתגר את עצמו יחד עם שני חברים טובים שלו. "אני כל הזמן מחפש אתגרים בשביל ניצן", מספר מיכאל שמיס: "יש לי עוד ילד קטן עם צרכים מיוחדים והחלום שלי הוא שיום אחד נעשה ביחד שלשה בישראמן. עם שני החברים הקרובים שלי, יניב ברנס ושמעון דדון, עשיתי מסע אופניים חוצה ישראל ממטולה ועד אילת והיתה לנו חוויה מטורפת. כשחיפשתי את האתגר הבא חשבתי גם עליהם וגם על ניצן ואז יום אחד ישבתי בבית וראיתי שיש מקצה לחמישיות בישראמן. ישר קפצה לי החמישייה הזאת בראש, שמי שמשלים אותה הוא השחיין דניאל בן אסא, שהוא ספורטאי עם צרכים מיוחדים שהשתתף עם ניצן בתחרויות בחו"ל".

דניאל בן אסא בן ה-30 הוא גם משתתף קבוע ומדליסט במשחקי ה"ספיישל אולימפיקס" העולמיים לאנשים עם צרכים מיוחדים וגם שחיין מים פתוחים שמשתתף באופן קבוע במשחים השונים בארץ וגם משיג לא מעט פודיומים בקטגוריית הגיל שלו. הוא מגדיר את עצמו כמי שמתמודד עם לקות שכלית ובימים אלו נמצא בתהליך של מעבר לכפר כשורית בצפון, בו חיים ועובדים אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

"שחייה במים פתוחים מאפשרת לי להתמודד עם הלקות שלי". דניאל בן אסא | צילום: באדיבות דניאל בן אסא

"לי יצא להיות בישראמן, אבל הגעתי לעודד את ירון בירן שהוא ספורטאי בעל צרכים מיוחדים וחבר שלי שהשתתף בשלשות. יום לאחר מכן גם שחיתי בגביע הים האדום וסיימתי שלישי בקטגוריית הגיל שלי", מספר בן אסא: "אפשר להגיד שאני די דחפתי את החמישייה הזאת לישראמן, ניצן הוא פרפורמר אדיר ואבא שלו דוחף אותו לכל ספורט והילד תותח. ועכשיו רצינו לעשות משהו יחד. כולנו מתרגשים ואנחנו מקווים מאוד להשיג פודיום. אני לא יודע אם זה יקרה, אבל אנחנו רוצים לעשות שם משהו היסטורי".

ניצן שמיס משובץ בחמישייה כרץ השני, שלמעשה יהיה האחרון בחמישייה. בפברואר האחרון הוא רץ חצי מרתון בתל אביב, כעת הוא מתאמן למרתון, ככל הנראה גם בתל אביב. במקור הוא שחקן כדורסל שהשתתף במשחקי "הספיישל אולימפיקס" העולמיים ב-2015 וזכה עם הנבחרת במדליית הזהב. עכשיו הוא מתמקד יותר ברכיבה ובריצה, ובישראמן הוא אמור להיות הרץ המסיים שיחצה את קו הסיום ויסכם את המסע הזה שלפי כל הסימנים אמור להיות מופלא.

הכירו במסגרת הפעילויות של המשחקים המיוחדים. ניצן שמיס (מימין) ודניאל בן אסא | צילום: באדיבות מיכאל שמיס

"ברגע שהחלטנו לעשות את זה היתה התלהבות גדולה אצל כולם", אומר מיכאל שמיס, "זה משהו שכל הזמן היה לנו בראש ופתאום יש לנו את ההזדמנות לעשות יחד את המסלול המלא של הישראמן. כל אחד מאתנו כבר עשה מרחקים כאלה ואני וניצן רכבנו יחד בגראן פונדו ים המלח ובאחד הימים של אפיק ישראל, אבל ההתרגשות מהאירוע הזה היא ענקית, וגם מזה שכל אחד מאתנו תלוי בשני. כאן יש לנו הזדמנות לקחת חלק באירוע מסוג אחר וגם להתחרות לצדם של אנשי הברזל. ניצן יהיה הרץ האחרון וכולנו נלווה אותו כדי לחצות יחד את קו הסיום".

וכמובן שמעבר לחוויה המשותפת, המטרה של כל אחד מחברי החמישייה המופלאה הזו תהיה להוכיח. שני ספורטאים עם צרכים מיוחדים, אבא שמשקיע מעל ומעבר כי הוא יודע שהספורט גורם לבן שלו להיות שווה מול כולם וגם שמעון דדון (אחד הרצים) שביום בהיר אחד החליט להפוך לספורטאי אחרי שהרופאים אמרו לו שאם לא יוריד משמעותית במשקל ויפסיק לעשן – זה לא ייגמר טוב. כל אחד בקבוצה הזאת מנצל את העיסוק הספורטיבי עד הסוף כדי להתמודד עם כל המכשולים שהציבו בפניו החיים ועושה את זה מצוין.

לאחר שחצו את ישראל באופניים, הישראמן התאים להם כמו כפפה. מיכאל שמיס, יניב ברנס ושמעון דדון | צילום: באדיבות מיכאל שמיס

"אני אוהב את השחייה במים פתוחים", מסביר דניאל בן אסא, "זה מאפשר לי להתמודד עם הלקות שלי. תמיד אמרו לי שאני שונה, ושם יש לי את האפשרות להוכיח שאני מסוגל להתברג למעלה. למשל במשחה פורט2פורט האחרון שהוא המשחה הכי גדול, חשבתי שאין לי סיכוי וסיימתי במקום החמישי בקטגוריית הגיל שלי. אני מתחרה במשחים לצד שחייני עבר, ואני מצליח להוכיח שהמקום של אנשים עם צרכים מיוחדים הוא לא שונה מהמקום של האחרים".

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג