אין חכם כבעל ניסיון: סיכום מרתון ירושלים

שדרק קיפקוגיי שוב ניצח בירושלים, ובזווית הישראלית האחים אלתרמן לא עצרו לנוח אחרי הישראמן ומרתון תל אביב. רצה דתיה מירושלים ניצחה במרתון בין הנשים הישראליות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שדרק קיפקוגיי ומנצחי מרתון ירושלים 2018 על הפודיום
שדרק קיפקוגיי ומנצחי מרתון ירושלים 2018 על הפודיום

יותר מ-18 אלף איש וחצי חצו את שערי הסיום במקצים השונים של מרתון ירושלים ביום שישי, החל מ-5 ק"מ ועד למרתון שאותו סיימו 1,248 רצים. אגדת הריצה היילה גברסילאסי כיבד את מנצחי המרתון כשהמתין להם בקו הסיום, יחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. הרצים נהנו ממזג אוויר ירושלמי אופייני לעונה, עם טמפרטורות נעימות ורוח שקצת הקשתה בשלבים המתקדמים.

מכיר את המסלול מצוין. שדרק קיפקוגיי בראש הפודיום | צילום: אתר מרתון ירושלים

מסלול מרתון ירושלים הוא מאתגר עבור כל רץ, ולכן לא היה מפתיע לראות את המנצח של השנתיים האחרונות, שדרק קיפקוגיי הקנייתי, חוצה שוב ראשון את קו הסיום. קיפקוגיי פתח דבוקה עם עוד שני רצים, ונדווסן טילהון האתיופי ורונלד קורגאט הקנייתי שהוא גם שיאן המסלול. אחרי כ-34 קילומטרים, באזור טיילת ארמון הנציב, קיפקוגיי הצליח לברוח לאחרים ונשאר לבדו עד שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 2:21:26 שע'. טילהון האתיופי הגיע 29 שניות אחריו וקורגאט סיים שלישי בזמן של 2:22:17 שע'. סטפן טום הקנייתי סיים רביעי.

האחים רן ודן אלתרמן לא עוצרים, והם סיימו ראשונים בין הישראלים ובמקומות 5 ו-6 בדירוג הכללי. רן, שניצח בין הישראלים במרתון סמסונג תל אביב, סיים הפעם בזמן של 2:41:22 שע', דן שהתחרה בישראמן בסוף ינואר האחרון סיים בזמן של 2:45:59 שע'. רץ ישראלי נוסף שירד מ-3 שעות וסיים במקום השביעי הכללי היה רפאל גרטי עם 2:55:22 שע'.

גם בתחרות לנשים התנהל קרב בין שלוש רצות, אבל מי שהצליחה לברוח ולנצח היתה אמילי צ'פקמוי סמואי הקנייתית, שניצחה גם בשנה שעברה. הפעם היא היתה פחות מהירה לעומת 2017 וסיימה בזמן של 2:52:33 שע'. היא הקדימה את בת ארצה מרסי צ'לימו (2:54:09) וקנייתי נוספת, נעמי ג'פנגטיץ' שקבעה 2:56:38 שע'. ביטי דויטש, רצה חרדית מירושלים, סיימה במקום החמישי הכללי וראשונה בין הישראליות בזמן של 3:09:50 שע'. הלן שגיא סיימה שנייה בין הישראליות (3:26:44) ונתנאלה מושליון שלישית (3:42:50).

בחצי המרתון ניצח מסגנאו מסלה בזמן של 1:15:01 שע', והקדים ב-1:40 דקה את מוטי מזרחי. סוונך דסטאו סיים שלישי בזמן של 1:18:19 שע'. יערה זנגי רדושיצקי ניצחה בנשים עם 1:25:56 שע' והקדימה בפער משמעותי את מינטמאר ביקאיה מאתלטי הסמטה (1:28:40) כאשר רותי זינדל אוכמן סיימה שלישית (1:35:22).

החלק המרגש של המרתון. שי ראשוני, הנשיא וחברי קבוצת LIFE IS GOOD

במרוץ ל-10 קילומטרים הפודיום לגברים אויש על ידי חברי קבוצת רצי הסמטה. במקום הראשון סיים איילה גשאו (34:12 דק'), כשאחריו דניאל מולושט (34:53) והמאמן יובל כרמי (35:11). בין הנשים ניצחה אזאוונט טקה בתוצאה של 40:09 דק' והקדימה את הלן וולפסון (42:32) ומאיה כרמי (43:52 דק').

את החלק המרגש של המרתון סיפקו ללא ספק שי ראשוני וחברתי קבוצת LIFE IS GOOD. ראשוני, איש ברזל וחולה ALS איבד את היכולת לנוע, אבל זו כבר הפעם השנייה שבה חברי הקבוצה בראשות נילי אברמסקי, גלעד רותם וגלית בירנבוים-נבון רצים ומריצים את שי ראשוני בעגלה שלו לאורך מרתון שלם. בפעם הקודמת זה קרה בתל אביב, והפעם בירושלים, ובכל פעם מצטרפים עוד ועוד רצים לחגיגה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג