איך תדעו אם אתם אוכלים מספיק סיבים?

עייפות, קושי בירידה במשקל ועצירות, הם רק חלק מהסימנים לכך שאתם לא אוכלים מספיק סיבים בתזונה שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צמד המלים "סיבים תזונתיים" מרחפים סביבנו כעננה בשנים האחרונות ומתכתבים נהדר עם מוצרי בריאות ודיאטה ולא במקרה. סיבים תזונתיים חשובים לגופנו, מסייעים בתהליכי עיכול ומשפרים את בריאותנו. דמיינו את הסיבים התזונתיים כמעין מטאטא שעובר בצינור העיכול שלכם ומסייע בפינוי פסולת, פריסטלטיקה טובה ומעניק תחושת שובע.
ההמלצה לצריכת סיבים עומדת על כ-25-38 גרם ביום ורבים מהאנשים אינם מגיעים לכמות הנדרשת.

סיבים תזונתיים מעלים את רמת הסוכר לאט ובמתינות | צילום: shutterstock

1. מחסור באנרגיה
אכילת מזונות מעובדים או עתירי סוכר או קמח לבן מכילים מקור דל מאוד בסיבים תזונתיים. הקפידו לצרוך פחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות. כאשר צורכים מזונות בעלי מדד גלקמי גבוה, הגוף מייצר אינסולין על מנת להכניס את הסוכר לתאים ונוצר מצב שאחריו ישנה ירידה חדה ברמות הסוכר בדם ואיתה מגיעה תחושת העייפות הקשה.

אם תאכלו ארוחה עשירה בסיבים תזונתיים, רמת הסוכר שלכם תעלה לאט ובמתינות בלי קפיצות סוכר שגורמות לעייפות. שילוב של סיבים תזונתיים יחד עם חלבון איכותי ושומן יסייעו לכם בעיכול איטי יותר של האוכל ולשחרור איטי של סוכר לדם.

2. תחושת רעב זמן קצר אחרי הארוחה
פורסם מחקר שמצא כי גברים שאכלו ארוחות עשירות בסיבים לדוגמה שעועית ואפונה, הרגישו מלאים יותר מאלו שאכלו ארוחות עשירות בחלבונים דוגמת בשר עגל. לכן, גם בדיאטות כמו פליאו או תזונה קטוגנית, לצד החלבון והשומן מומלץ להוסיף ירקות עליים שיוסיפו סיבים תזונתיים למערכת העיכול ויגבירו את תחושת השובע. בנוסף, הסיבים המסיסים שנמצאים בשעועית ואפונה, מכילים חומר דמוי ג'ל המסייע לעיכול טוב יותר.

3. ירידה במשקל
אם אתם נמצאים בתהליך של ירידה במשקל, העשרת התפריט שלכם בסיבים תזונתיים יכולה לעזור מאוד. גם תרגישו מלאים יותר וגם תאכלו פחות קלוריות. מזונות עשירים בסיבים, לרוב דורשים זמן לעיסה ועיכול ארוכים יותר, שני הדברים הללו יחד משדרים תחושת שובע ומלאות לגוף. כמו כן, סיבים לא מסיסים אינם נספגים בגוף ולכן לא תורמים משמעותית לצריכה הקלורית הכוללת.

העשרת התפריט בסיבים תזונתיים יכולה לעזור בדיאטה | צילום: shutterstock

4. מסייע ליציאות
אם אתם סובלים מעצירות, סימן שצריכת הסיבים שלכם נמוכה. הוספה של סיבים לתזונה שלכם בשילוב עם שתיית מים תעזור למערכת העיכול לנוע בצורה טובה יותר. סיבים מושכים אליהם מים ומגדילים את נפח הצואה ומרככים אותה, דבר שמסייע למניעת עצירות.

5. הפחתת רמת כולסטרול
הסיבים התזונתיים סופחים אליהם בתהליך העיכול גם רדיקלים חופשיים וחומרי מרה המכילים כולסטרול ובכך מסייעים להורדת רמות הכולסטרול בגוף והתפתחות של לחץ דם גבוה, בעיות לב וכלי דם.

6. כיצד תוכלו לקבל סיבים תזונתיים?
מומלץ לפזר את צריכת הסיבים התזונתיים שלכם לאורך כל היום ולא כמות גדולה בארוחה אחת. אפשר להוסיף פירות לארוחת הבוקר, להעשיר את הסלט שלכם עם שעועית או קטניות. בנוסף להעשרת התזונה שלכם בסיבים, חשוב לשים לב להעלות את צריכת הנוזלים כדי לא לסבול מעצירות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ערן הגיב:

    לא ציינתם איזו כמות של המזונות צריך לאכול כדי להגיע לכמות הסיבים המומלצת וחבל. שני פירות? שבעה? כף אפונה? כוס שעועית? פרוסה? וכיו"ב.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג