איך חוזרים מפגרה לתכנית אימונים מאתגרת?

הדרך של ניר רייכמן לצ'אלנג' רות מתחילה בניסיונות להיכנס לשגרת תכנית האימונים שהולכת ונהיית עמוסה, בישראמן ובמטרות ביניים שהופכות את הדרך ליותר מעניינת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לטור הראשון של ניר רייכמן | 

החודש הקשה ביותר בתכנית האימונים הוא עכשיו. יצאנו לדרך, אימון ועוד אימון, השכמות מוקדמות ואימונים שמתארכים. העומס אמנם עוד לא מאוד גדול ועומד בערך על 16-17 שעות שבועיות שמתחלקות באימוני שחייה, אופניים, ריצה וכוח – עדיין לא זורמים. מצד אחד יש יותר זמן פנוי ומצד שני אני מתקשה לצאת לאימונים, המוטיבציה עוד לא בשיאה.

ניר רייכמן טריאתלט

יותר קשה לחזור מהפגרה. ניר רייכמן | צילום: עמוס גיל

איך חוזרים מפגרה?

בעונה שלמה יש שתי תקופות קשות במיוחד, אחת בחזרה מהפגרה והשנייה בשיא העומס לפני הטייפר לתחרות המרכזית. לי התקופה הראשונה קשה בהרבה, הרבה מחשבות רצות בראש: איך חוזרים? האם אצליח לעשות שוב מה שהצלחתי בעבר? איך הצלחתי לדחוף כל כך הרבה אימונים בשנה שעברה והאם מה שעשיתי זה נכון או צריך לשנות?

כדי להצליח אני אוהב להציב לעצמי יעדים שבועיים – כמה מרחק או זמן בכל ענף? ומנסה לדייק. אני מתכנן את השבוע לפי שגרה קבועה יחסית, ואם יש לי אילוצים או לא הצלחתי מכל סיבה שהיא אני משנה את המשך השבוע ככה שאעמוד ביעד.

החודש התחיל לא פשוט. מחלה רודפת מחלה, ומצאתי את עצמי תקופה ללא הצלחה אמיתית לחזור. הבחירה הראשונית היא להוריד עצימות ולנסות לעמוד ביעדים שלי. המפנה התחיל אחרי חצי איש ברזל, בו השתתפתי בשלשה של חצי המרחק. מאז האימונים חזרו למסלול, כבר שבוע רביעי ברציפות שאני עומד על 100 אחוז מהתכנית. הריצה כבר בסדר ומצליח ליצור ריצות איכותיות לתקופה, וגם בטסט רכיבה התוצאות מפתיעות. השחייה עדיין חלשה, אבל עובדים על זה.

במקביל להצבת יעדים שבועיים, דבר שעוזר לי מאוד הוא בחירת מטרות משנה, אליהן אני מתכונן בצורה שונה מתחרות ובוחר לי יעד שמכניס אותי לקצב לקראת תקופת התחרויות. במירוץ אייל בחרתי לרוץ את המסלול פעמיים, בעגור עשיתי עוד הקפה, ובמרתון טבריה אשתתף בתור פייסר לזמן של 3 שעות וכך אני מתחיל את העונה עם הרבה עניין. אתגר הכתבת הקצב הוא אתגר שונה שאני מאוד אוהב לקחת על עצמי!

הישראמן, תחרות שהתאהבתי בה במקרה | צילום: אלבום פרטי

התאהבתי בישראמן

התחרות הרשמית הראשונה שלי לעונה תהיה הישראמן, תחרות שהתאהבתי בה לגמרי במקרה. עד לפני כמה שנים לא הבנתי מה אנשים מחפשים שם, ואז קיבלתי הזמנה מפתיעה מבועז, מנהל התחרות, לעבוד בתחרות. משם הדרך למסלול היתה קצרה.

פעמיים ניהלתי את מסלול הריצה ומאז החלטתי שלא משנה באיזו צורה, אני לוקח חלק בתחרות הזו. פעמיים השתתפתי בחצי ועוד פעם כרץ בשלשה. השנה אשתתף שוב בחצי, אך בניגוד לפעמים הקודמות זו תהיה התחרות הראשונה לעונת התחרויות שלי, כך שאין הרבה ציפיות. בכל מקרה אנסה להיות הכי טוב שאני יכול ביום התחרות, מקווה להפתיע (בכל זאת פעם שלישית גלידה).

כמה דברים שאנסה לעשות בחודשיים שנותרו – ראשית אעלה נפחים בענפים השונים. אלך לרכוב על המסלול לפחות פעמיים, אצטרף לאחד ממחנות האימונים שמתקיימים על המסלול, אתאמן על נג״ש באזור גבעי ואטפס הרבה אף על פי שהעליה היא חלק קטן מאוד מהתחרות. מבחינת הריצה – אני לא מתכוון להתמקד באימוני ירידות. למרות הקושי שהמסלול יוצר הוא גדול, אני אתמקד בהגדלת נפחים ותרגול סמלי של ירידה.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג