אז מה מחכה לכם על המסלול של מרוץ מדבר במצפה רמון?

ירח מלא, כוכבים, אלפקות, חוות וכרמים, בה"ד 1 ובעיקר אוויר נעים של המדבר בשעות הלילה. הנה כל הפרטים על שלושת המסלולים של מרוץ הלילה בחסות פרלי איזומי ואל תדאגו, הם לא קשים במיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דבר אחד בטוח, ריצת ליל ירח קיצית במצפה רמון, העיר הגבוהה בישראל, הוא אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות בשביל עצמכם כרצים. הרי רובנו לא מפסיקים "להתבכיין" על התנאים הקשים של הקיץ, וכאן מדובר בהזדמנות נדירה לשבור את השגרה ולהגיע לאחד המקומות הנעימים שאפשר לדמיין במזג האוויר המטורף הזה. נכון, החוויה של מאות רצים במרוץ מדבר בשנה שעברה לא היתה טובה – אבל הלקחים הופקו והשנה מכינים לכם במדבר של מצפה רמון אירוע מנצח, שיהיה האירוע השני בסדרת מרוצי הלילה של פרל איזומי.

10603315_720552398018054_6481134847364878901_n

הרצים מחויבים להגיע עם פנסי ראש | צילום: צלמי שוונג

אז ביום חמישי ה-21 ביולי הירח המלא יזרח בשעה 20:44, רבע שעה לפני הזינוק למקצה הראשון שיהיה החצי מרתון. הראות אמורה להיות טובה, אבל הרצים מחויבים להגיע עם פנסי ראש, כי בעיקר כשמדובר בריצת שטח אנחנו לא רוצים להסתמך על אור הירח ולסובב בטעות את הקרסול. אז הנה סקירה קצרה של המסלולים עבור כל מי שמתכוון להגיע לחגוג במדבר ביום חמישי הבא.

לאתר מרוץ מדבר מצפה רמון – לחצו כאן

פנסי ראש למרוץ לילה מדבר מצפה רמון ניתן לרכוש כאן

מסלול חצי מרתון –  החצי מרתון יוזנק בשעה 21:00 מאזור הכינוס ברובע דרכי הבשמים, שזה מין אזור תעשייה בכניסה למצפה רמון שעשה הסבה למתחם בילויים קטן. כבר אחרי 50 מטרים הרצים יכנסו לשטח ויעברו לריצה על שביל לבן, כך שיתכן ובדקות הראשונות של הריצה תרגישו קצת "פודרה" אבל מהר מאוד האוויר יפתח. במסלול הזה אין הרבה עליות וירידות, אבל חשוב לציין שהקילומטרים הראשונים הם במגמת ירידה והאחרונים בעלייה – כך שצריך להיערך בהתאם, לשמור כוחות, ולא לפתוח חזק מדי.

מרוץ מצפה רמון 2014

הראות אמורה להיות טובה | צילום: צלמי שוונג

מסלול חצי המרתון הוא מעגלי. ההתחלה שלו תהיה זהה לזו של מסלול ה-10 קילומטרים, ובכל קילומטר שיעבור תראו סימון מספרי וסטיקלייטים. בקילומטר ה-5 יגיע הפיצול בין שני המרוצים, כשמסלול חצי המרתון ממשיך ישר. אגב, באזור הזה הרצים יעלו למספר דקות על כביש האספלט המוביל לבית ספר שדה וחוות האלפקות – הכביש הזה כמובן ייסגר לכבוד המרוץ. אחרי שהמסלול יעבור ליד מספר חוות כמו סופה במדבר וכרמים, יחלפו הרצים גם בשטח הריצה של בית הספר לקצינים בה"ד 1, המסלול שבו רצים שם את ריצת ה-10 קילומטרים שהוא מקביל לכביש המוביל לבסיס. קצת לפני בה"ד 1 יפנו הרצים ימינה אל החלק האחרון של המסלול המעגלי לכיוון כביש 40 ורובע דרכי הבשמים. באזור כביש 40 העלייה תורגש היטב וזה באמת יהיה החלק המסיים של המרוץ.

מסלול 10 קילומטרים: יוזנק ב-21:15. גם כאן מדובר במסלול מעגלי, אבל הסיבוב הוא יותר קטן ולכן הוא שונה מחצי המרתון. המסלול משתנה בעצם לאחר 5 קילומטרים, בקטע הכביש, בו מתחרי ה-10 קילומטרים פונים ימינה. מה שיהיה ייחודי אך ורק למסלול ה-10 הוא הריצה בתוך חוות האלפקות בסביבות הקילומטר השמיני. גם כאן, הסיום של המרוץ יהיה במגמת עלייה.

מסלול 5 קילומטרים: יוזנק ב-21:30. מבין שלושת המקצים זה יהיה היחידי שהוא הלוך-חזור. הזינוק יהיה מאותו מקום ובאותו מסלול כמו השניים הקודמים, רק שבנקודת ה-2.5 קילומטרים מסתובבים וחוזרים. כאן המשתתפים גם יבינו שהחלק הראשון של הריצה יהיה הקל יותר ויכלול ירידה, ואילו החזרה תהיה במגמת עלייה.

פנסי ראש למרוץ לילה מדבר מצפה רמון ניתן לרכוש כאן

לאתר מרוץ מדבר מצפה רמון – לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג