רשמי: תזונה דלת פחמימות מומלצת לחולי סוכרת סוג 2

איגוד הסוכרת האמריקאי והאירופאי יצאו בהצהרה בה הם ממליצים בין היתר על צריכת תזונה דלת פחמימות לסוכרתיים בשילוב פעילות ספורטיבית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איגוד הסוכרת האמריקאי (ADA) והאיגוד האירופאי לחקר הסוכרת (EASD) פרסמו מסמך בדבר עמדתם בנוגע לתזונה דלת פחמימות כחלק מניהול התזונה לחולי סוכרת מסוג 2 במבוגרים. הצהרה זו הגיע בעקבות תיקון עמדה של איגוד הסוכרת האוסטרלי, שפורסם באוגוסט האחרון שכותרתו "תזונה דלת פחמימות עבור אנשים חולי סוכרת".

תזונה דלת פחמימות עבור אנשים חולי סוכרת | צילום: pixabay

מדובר על צעד ענק בשינוי עמדה זו של ADA ו-EASD כיוון שבהצהרה זו הם מכירים בתזונה דלת פחמימות כחלק מניהול אורח חיים בטוח ויעיל למבוגרים חולי סוכרת מסוג 2. בשנים האחרונות גובר המחקר על שימוש בתזונה דלת פחמימות עבור חולי סוכרת מסוג 2 אולם לממסד לוקח זמן רב יותר להפיק הצהרה רשמית ולכן עד היום נשענו המלצות ה-ADA על מחקרים שנעשו עד שנת 2014.

ההצהרה החדשה של האיגודים מעניקה מגוון רחב של אפשרויות טיפוליות הכוללת בתוכן ניהול אורח וסגנון חיים, שימוש בתרופות ושמירה על משקל עודף. ההצהרה המשותפת מבהירה כי טיפול רפואי תזונתי מורכב ממספר מרכיבים בהם חינוך המטופלים לדפוסי אכילה בריאים יותר במטרה לשמור על רמת הסוכר בדמם ולהפחית את גורמי הסיכון הלבביים. המטרה הינה להפחית את גורמי הסיכון לסיבוכים הקשורים במחלת הסוכרת תוך שמירה על ההנאה באכילה.

נייר העמדה של האיגוד האמריקאי והאירופאי קובע בבירור כי אין יחס אחיד של פחמימות, חלבונים ושומנים הנחשב אופטימלי עבור חולי סוכרת מסוג 2. ולכן ישנן אפשרויות רבות לתזונה בריאה המתאימה לצרכים המטבוליים של חולי סוכרת סוג 2 לדוגמה:
דיאטה ים תיכונית
דיאטת דש (DASH)
דיאטה דלת פחמימות
דיאטה צמחונית

דיאטה דלת פחמימות הכוללת 26% מסך האנרגיה, מייצרת ירידה ניכרת בהמוגלובין A1C , תוך שלושה עד שישה חודשים עם אפקט המשך ירידה עד 12 או 24 חודשים. בהצהרת ה-ADA נמסר גם כי צריכה מתונה של פחמימות (26-45% פחמימות מהצריכה הקלורית היומית) אינה יעילה להפחתת רמות ההמוגלובין A1C.

בנייר העמדה נכתב כי ישנם סוגים שונים של תזונה "דלת פחמימות" שהיתרונות הספציפית של תזונה דלת פחמימות ים תיכונית הפחיתו את הצורך בנטילת תרופות על פני 4 שנים בהשוואה למטופלים שצרכו דיאטה דלת שומן. לכן חשוב מאוד בניהול סוכרת מסוג 2 לבחור את הדיאטה המתאימה.

אולם, חשוב לציין כי קיימים גם חסרונות בתזונה דלת פחמימות כאשר מטפלים בסוכרת מסוג 2 במבוגרים. חשוב לקבל הדרכה נכונה, גיוס מוטיבציה של החולה ושינוי אורח החיים יכולים להוות חסמים בטיפול יעיל ונכון.
דיאטה דלת פחמימות עבור חולי סוכרת מסוג 2 דורשת הדרכה אולם המוטיבציה למנוע את סיבוכי המחלה והבעיות הבריאותיות הכרוכות בה יכולות להוות מניע לשינוי תזונתי ושינוי באורח החיים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הדסה הגיב:

    דיטת ד״ש חראה. כל הכתבה חרטה

    1. רונן הגיב:

      סיבוכי סכרת שמחים שיהיו לך

  • אלי הורן הגיב:

    איך לעזאזל דיאטה צמחונית יכולה להיות טובה. וגם כזו שאפשר להתמיד בה.
    רק פליאו + ברנשטיין זו הדרך. ירדתי מA1C של 12 ל-6. תוך 4 חודשים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג