רצים לקנות באינטרנט: האם כדאי לכם לקנות נעלי ריצה ברשת?

אי אפשר להתווכח, כמעט כל נעל שתזמינו מארצות הברית תהיה זולה משמעותית מבארץ. אז מה צריך לקחת בחשבון כשמזמינים מחו"ל? 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אי אפשר להתווכח, כמעט כל נעל שתזמינו מארצות הברית תהיה זולה משמעותית מבארץ. אז מה צריך לקחת בחשבון כשמזמינים מחו"ל? 

מאת:דני בורשבסקי

הכתבה הזאת לא אמורה לשכנע אתכם שמשתלם לקנות נעלי ריצה בארצות הברית דרך האינטרנט. לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה. הרי הדבר הפשוט ביותר הוא לבחור באופן אקראי חמישה דגמים מובילים מחברות שונות, לציין את המחיר ההתחלתי שלהם בארץ ולהוכיח בקלות שאפשר לרכוש את אותו המוצר בעשרות אחוזים פחות. כמעט ואין דגמים של נעלי ריצה שמשתלם לקנות בארץ, וברור שמבחינה עסקית עדיף לקנות מעבר לים. 


עד כמה נמשך הצרכן הישראלי לקניות ברשת? צילומים: Thinkstock

כתבות נוספות בנושא

בשביל לחסוך צריך לעבוד
השאלה היא עד כמה נמשך הצרכן הישראלי לקניות ברשת, והאם יש הבדל בין הצרכן הממוצע לצרכנים של בגדי ספורט ונעלי ריצה בפרט. הרי בניגוד למוצרי חשמל קטנים, אקססוריז למיניהם או אפילו בגדים שלא חייבים להיות "תפורים" על הגוף, בנעלי ריצה אסור "לפספס". אף אחד לא רוצה להיפצע, לאבד ציפורניים או אפילו לסבול מגב תפוס רק בגלל שהוא חסך כסף על נעליים. אבל זו לא סיבה להימנע מקניות ברשת. מי שמזמין דגם מסויים חייב להכיר אותו טוב – או שהוא כבר רץ איתו, או שמדד בחנות. 

כדי לא לשלם יותר מדי עבור המשלוח, כדאי
שתשתמשו באתר שמציע כתובת אמריקאית שהמוצר מגיע אליה, ומשם זה ישלח אליכם
כשעלות של משלוח של נעלי ריצה היא 20 דולר. BUY2USA היא חברה שמתמחה בזה
וצרכנים ישראלים רבים משתמשים בה. מנכ"ל החברה, ירון בן אלי, הסביר לנו איך
נראה מהצד שלהם הגידול בצרכני הקניות באינטרנט שאוהבים לרוץ: "בחודש
האחרון אנשים הזמינו דרכנו 5,000 זוגות של נעלי ריצה. אם אני מפלח את זה,
אין ספק שנעלי ריצה מהוות את האחוז הגבוה מבין הנעליים שאנשים מזמינים
באינטרנט. הגידול הוא משמעותי מאוד, כי בחודש אוקטובר האחרון הזמינו דרכנו
2,000 זוגות. עד סוף השנה אנחנו מצפים לגידול שיגיע ל-10,000 זוגות בחודש.
הנתון המעניין הוא שרואים אחוז גבוה מאוד של אנשים שחוזרים לקנות. בפעם
השניה זה הרבה יותר קל, אתה יודע מה אתה רוצה ואיפה למצוא את זה, ואתה מבין
שהעלות הסופית כולל המשלוח והמיסים עדיין תהיה ברמה של חצי מחיר מאותו
מוצר בארץ".

עכשיו כבר נכנסנו לקטע הבעייתי, שיכול לשרת את יבואני הנעליים הישראלים. בשביל לחסוך צריך "לעבוד", ומי שלא רוצה לעבוד יגיע לחנות ממוזגת בארץ כדי להתפנק ולבקש מהמוכר שיתאים לו זוג נעליים. ובחזרה לתהליך ההזמנה מחו"ל. מה זה אומר לעבוד? אז דבר ראשון זה אומר לבחור דגם – רוצים משהו חדש? לכו למדוד אותו. הלכתם לחנות אחת, הלכתם לשנייה? עבדתם. 

דבר שני הוא סקר שוק. ברשת יש מגוון עצום של אתרים שאפשר לרכוש בהם נעלי ריצה במחירים אטרקטיביים. "אמזון" הוא הגדול שבהם והמגוון בו עצום, אבל אתרים אחרים כמו 6PM הם אאוטלטים ענקיים שמציעים דגמים ישנים יותר במחירים שיכולים להיות לפעמים סופר אטרקטיביים. אז מצד אחד אפשר ללכת על בטוח ולהזמין מהחברות עצמן או מחנויות גדולות, אבל מי לא יהיה מוכן לבזבז עוד קצת זמן כדי לחסוך עוד כמה דולרים? זה יכול להיות משמעותי.

הנושא השלישי הוא הצורך להבדיל בין הדגמים ולחשב מחירים – כמו ישראלים טובים, כל מחיר שתתקלו בו תכפילו בשער היציג של הדולר. אבל תהיו חייבים לקחת בחשבון תוספת מע"מ (אם הנעל יקרה מ-75 דולר), עוד מס של 3.5 דולר ומשלוח לארץ. כיום יש חברות ישראליות בארצות הברית שמספקות כתובת אמריקאית. המשלוח מהחנויות מגיע אליהן ללא תשלום, והם שולחים את הנעליים לארץ בעלות של 20 דולר. ואז מגיעים לדגמים ולהיצע. אם בחרתם ב"אמזון" ומידת הנעליים שלכם לא ממוצעת, יתכן שתתקלו בבעיה. מצד אחד, אתם יכולים להינעל על דגם מסויים ולא למצוא אותו במידה שלכם. מצד שני, כשתמצאו את הנעל במלאי תגלו שבגלל ההיצע המוגבל, נעל במידה שלכם תהיה יקרה ב-15 דולר. ואז תצטרכו לחזור ולחשב את הכל מחדש. חשוב לציין שכדאי להכיר טוב את חברת ההנעלה שלכם, מכיוון שבאתרים השונים מציעים מגוון רחב של דגמים עם שמות דומים ושינויים קטנים. יש גם מידות רוחב וכמובן שיש את המידות האמריקאיות שצריך לעשות אליהן התאמה. 


אז… כמה זה היה עולה לי בארה"ב?

למה אנשים מעדיפים לשלם יותר?
התעייפתם? זו באמת לא היתה הכוונה. אי אפשר שלא להיות בעד צרכנות שתחסוך לנו כסף, אנחנו פשוט מנסים להציג את הסיבות לכך שלמרות המחירים המפתים שכל כך זמינים לנו, הרבה אנשים מעדיפים לשלם יותר (בין אם זה 100 או 400 שקלים) כדי להגדיר מראש שהם קונים נעלי ריצה חדשות, ולרוץ בהן תוך שעה. רבים מהם כנראה יודעים, שכתבות בנושאי צרכנות שמספרות על נעל מדגם מסויים שעולה בארץ 950 שקלים ובארצות הברית 120 דולר – הן לא הכי מדוייקות. יש כאלה שלא מייחסים חשיבות וקונים, יש כאלה שרגילים להתמקח בכל מקום וזוכים להנחה קטנה שתוציא אותם מרוצים.

אבל כל מי ש"מתערבב" בתוך קהילת רצים מגלה מהר מאוד את ה"סוד" – כמעט כל אחד יכול לזכות להנחה של 30 אחוזים לפחות בחנויות יבואן נחשבות, רק תסבירו שאתם רצים ומתכוונים לרוץ הרבה. התחושה הטובה הזאת של חשיפת ה"סוד" עושה לנו טוב. ברגע אחד היא גורמת לנו להבין שההבדל הוא לא 900 שקלים לעומת 400 אלא 600 לעומת 400. ואז, רבים מאיתנו שוקלים מחדש. הרי מי שמנוסה יודע שדגם חדש לא בהכרח יתאים לנו כמו הדגם הקודם, וזה כיף למדוד נעליים ולרוץ ליד החנות, ואם אנחנו כבר שם אז לא נקנה וזהו?


המסקנה היא שלמרות הסיבות המצויינות לקנות באינטרנט, אפשר להבין את מי שנמנע מזה. אך יש עוד שיטות בשטח. כך למשל נעלי "ניוטון", שהחלו לשווק את נעלי הריצה שלהם בישראל השנה. הם מציעים לרכוש את הנעליים שלהם במחיר זהה למחיר בארצות הברית, בתוספת מע"מ. זה אומר שאם אתם קונים ניוטון ברשת, ואין לכם קרובי משפחה אמריקאים שיכולים לשלוח אליכם את הנעליים ללא תשלום, הקנייה בארץ תהיה זולה יותר. הבעיה היא שאל האסטרטגיה הייחודית הזאת מוצמד הקונספט של הנעל – איכות גבוהה, וטכנולוגיה שיכולה לשפר את הריצה שלנו. ולכן המחיר בהתאם, מדובר בנעליים יקרות מאוד גם במונחים אמריקאים עם מחירים שנעים בין 115 ל-175 דולר.

גם בחנות "טיים טרייל" רעננה החליטו "ליישר קו" עם האסטרטגיה הזו ולמכור את כל נעלי הריצה שלהם
במחירי ארה"ב בתוספת מע"מ. לדבריהם, הם מתקשים
להתמודד עם מחירי החיסול של דגמים ישנים בארצות הברית, אבל בכל מה שקשור
לדגמים חדשים הם משתדלים לתת מענה הולם לצרכן. הם החלו באסטרטגיה הזאת לפני
שבועיים וכדוגמה הם טוענים למחירים נמוכים ממחירי השוק המוכרים.


ובכל זאת, למרות ש"ניוטון" פונים לקהל מסויים של אוכלוסיית הרצים וגם לא מגזימים במחירים, היבואנית אסנת דרור לא מתלוננת: "ברור שאני מרוויחה פחות", היא מסבירה: "אבל אתה צריך להתאים את עצמך למה שיש לשוק להציע. אני חושבת שזה לא הוגן להכפיל את המחיר בשתיים ולהסביר שיש עלויות. זה נכון שיש עלויות אבל ליבואן יש גם תחרות והם צריכים להבין את הקלות הבלתי נסבלת של קניית נעליים דרך האינטרנט". ניוטון מוכרים כיום נעליים בארבע חנויות בארץ, ולמי שכבר מדד הם מציעים קניה באתר האינטרנט של היבואנים, במחירים זהים עם משלוח עד הבית ב-29 שקלים. מה שמפתיע בכל הסיפור הזה הוא שלפחות לפי היבואנית, החנויות שעובדות איתה מברכות על האסטרטגיה: "הם מתפללים שנצליח כי אצלנו המחירים הם קבועים. אנשים רגילים להנחות, אף אחד לא באמת יודע באיזה מחיר הוא יכול לקנות נעל בארץ. המשא ומתן על המחיר לא נעים גם ללקוחות וגם למוכרים, והאמת היא שדי נמאס להם מזה". 

גידול משמעותי בהזמנת נעלי ריצה באינטרנט
לקראת סיום, נחזור להתחלה ול"מגיפת" הצרכנות באינטרנט. עבור מי שמוכן "לעבוד" ומי שמכיר מבחינה מקצועית את עולם נעלי הריצה כדאי לקנות באינטרנט. הנה דוגמה לכמה דגמים שמוצאים כיום באמזון במחיר של 100-110 דולר, שבחישוב של מע"מ ומשלוח לארץ יעלו לכם בין 480 ל-500 שקלים: אסיקס נימבוס 15, נייקי 5.0 FREE, סאקוני אומני 11, מיזונו וויב סאיונארה – את כל הדגמים האלו קרוב לוודאי שלא תמצאו במחירים דומים בארץ גם אחרי הנחה של 30 אחוזים. יודעים מה אתם רוצים? מומלץ לגלוש ברשת כדי לדעת מהם האתרים האמינים והבטוחים (לא חסרים נוכלים). "אמזון" ידוע כאתר ענק לקניות של כל דבר שעולה על הדעת כולל נעלי ריצה. RUNNINGWEARHOUSE  זו חנות ענקית שמציעה את כל הדגמים במחירי ארצות הברית ואפילו מציעה משלוחים לישראל.

בסופו של דבר, גם בכתבה הקודמת שלנו על הפתיחה המאסיבית של חנויות היצרנים בישראל, אפשר להבין שכולם נהנים מהפריחה של האקטיב לייף סטייל בישראל. יש כאלה שמרוויחים מזה יותר, יש כאלה שיודעים לעשות את זה יותר בזול. הכי חשוב שיהיו כמה שיותר לקוחות, ושכל אחד יעשה את החישובים שלו. בסופו של דבר הבריאות ואיכות החיים שלנו יקרים מכל דבר. 

15.6.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג