"פתחו לי את בית החזה על מנת להחליף מסתם וחזרתי לרוץ"

זה מה שעבר על הרץ אופיר ליברמן שבזכות גילוי מקדים ניצלו חייו ולאחר הניתוח המורכב חזר לתחביב האהוב עליו וסיים מרתון מלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
| צילום באדיבות: runnerscanner.com

אם רק היתה בגופנו נוריות אזהרה, כמו שיש לרכב כשמנוע מתחמם או כשצריך להחליף נורה, החיים היו קלים הרבה יותר. מה קורה כשיום אחד, במהלך בדיקה, בזמן שאתם בכלל מתאמנים למרתון, תגלו שהלב שלכם נתון בסכנה ועליכם להיכנס לניתוח בדחיפות? לאופיר ליברמן, 48 ממטולה, נהג אגד זה קרה.

"מדובר בניתוח מורכב הכרוך בפתיחת בית חזה" | צילום: runnerscanner.com

כתבות נוספות בנושא
האם דופק נמוך יכול להיות מסוכן לספורטאי?
איזה דופק יסייע לכם לשרוף שומן?
האם תופעת "לב ספורטאי" מסכנת חיים?

הוא החל לרוץ בשנת 2011 ונהג להשתתף במרוצי 10 ק"מ וחצאי מרתון. באופן טבעי הוא רצה למתוח את גבולות הריצה שלו אל עבר המרתון המלא ולצורך העניין שכר את שרותיה של מאמנת אישית והחל באימונים המפרכים. אך החיים לפעמים יכולים להיות מפתיעים. שבועיים לפני מרתון טבריה של שנת 2016, כאשר הוא כבר בשיא כושרו ועבר את כל האימונים וההכנות למרוץ, הגיעו תשובות בדיקת MRI שביצע מספר שבועות לפני. "חשבתי לפתוח את מכתב התוצאות לאחר המרתון", אומר ליברמן, "הרגשתי מצוין, לא הרגשתי שיש איזו בעיה. זו בדיוק הסכנה בבעיה שיש לי, שמרגישים בסדר. בסוף החלטתי לפתוח את המכתב ושם היה כתוב שיש לבצע דחוף החלפת מסתם. מדובר בניתוח מורכב הכרוך בפתיחת בית חזה". הבשורה תפסה אותו לא מוכן והוא נאלץ כמובן לוותר על השתתפותו במרתון טבריה.

"הגעתי חזק לניתוח ובכושר מצויין" | צילום באדיבות: runnerscanner.com

ובאמת, מספר חודשים אחרי הבשורה, מצא עצמו ליברמן בניתוח לב פתוח להחלפת מסתם, "הגעתי חזק לניתוח ובכושר מצוין ועשו לי אותו בזמן. תוך שלושה חודשים, כמו שהובטח לי, חזרתי כבר לרוץ". ההתאוששות של ליברמן מהניתוח היתה מהירה מאוד והוא מצא עצמו חוזר למסלול המרוצים והתחרויות תוך מספר חודשים כשהמטרה שעמדה לנגד עיניו היתה להשתתף במרתון טבריה שהתקיים לפני כחודש. הוא הצטרף לקבוצת הריצה "מועדון ריצה גליל עליון" והתאמן תחת שרביטו של שי בית הלוי ואכן, הצליח לסיים את המרתון.

לא הוגבלת בדופק או בפעילות תחרותית?
"לא, לא הגבילו אותי. הרופא אמר לי שהדבר היחיד שאני צריך להיזהר ממנו אלו אימונים בעצימות גבוהה כמו ריצות קצרות של 100 מטר. כמובן שסיפרתי לו שאני עומד להשתתף במרתון".

"אני צריך להזהר מאימונים בעצימות גבוהה" | צילום באדיבות: runnerscanner.com

האם ביצעת שינוי באורח החיים?
"אני מבצע נסיעות ארוכות, נוסע כל בוקר מקרית שמונה לתל אביב ובשעה 11:00 חוזר חזרה. בהפסקות אני רואה את האוכל שהנהגים האחרים אוכלים, אבל אני מקפיד על תזונה. אני אוכל שלוש ארוחות מסודרות ביום, גם אם אני עובד, אני דואג לאכול אותן בזמן. בין לבין אני מקפיד על התזונה. לא אוכל שטויות כמו קרואסונים וכדומה. אני שומר מאוד וגם מצליח".

מה המסר שלך?
"המסר שלי לספורטאים הוא שגם אם מרגישים טוב, ללכת להיבדק, גם אם חס וחלילה ימצאו לך משהו, לכל דבר יש פתרון. היו לי רגעים שחששתי שלא אוכל לשוב לרוץ כי בכל זאת, פתחו לי את בית החזה והחליפו לי מסתם אבל המסר שאני רוצה להעביר הוא שאדם יכול לחזור לרוץ ואפילו לשפר את הביצועים".

חשוב מאוד להיות במעקב ולעבור את בדיקות הסקר התקופתיות כיוון שלפעמים צצים להם דברים מפתיעים שיכולים לשבש את התכניות. טיפול מוקדם בבעיות קטנות יכול למנוע מהן לצמוח להפוך להיות בעיות גדולות וכמובן יכול גם להציל חיים.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג