עומק תחרותי באליפות ישראל "עצמה" באופני כביש

לפחות 6 מרוכבי "ישראל סייקלינג אקדמי" יתחרו ביניהם ללא טקטיקה על החולצה עם הדגל, ויש גם רוכבים אחרים שינסו לסכן. גם בנשים צפוי קרב מותח כשעומר שפירא תנסה לשמור על התואר. האליפות תשודר בשוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל "עצמה" באופני כביש תשודר בפייסבוק שוונג  ביום שבת 30.6.18 בין השעות 9 בבוקר ל-11


לייב פייסבוק בשוונג —> לחצו כאן
לעמוד האירוע —> לחצו כאן

האנשים המופתעים ביותר בתחילת מאי, כשהג'ירו ד'איטליה התארח בישראל, היו אותם אנשים שנמצאים באופן קבוע בכל תחרות אופניים בארץ, בטח באליפות ישראל "עצמה" באופני כביש. בשבילם זה היה חלום שהתגשם, להרגיש סוף סוף אווירה של תחרות ברמה הגבוהה ביותר מחו"ל כאן בארץ.

המועמדים משמאל עם כיוון השעון: רועי גולדשטיין, עומר גולדשטיין, איתמר איינהורן, אביב יחזקאל, גיא ניב וגיא שגיב

עוד כתבות בנושא 
ראיון עם גיא שגיב לקראת אליפות ישראל
ראיון עם גיא ניב אחרי הג'ירו ד'איטליה
מדוע חברות ענק לוקחות חסות על קבוצות אופניים?

מספר גדול של טוענים לכתר

אז מצד אחד אפשר לומר שבשבת הקרובה הם חוזרים למציאות באליפות ישראל שתתקיים במסלול הקבוע בבית גוברין, אבל מצד שני אפשר וכדאי להניח שבשנה כל כך משמעותית לענף האופניים בישראל – גם אליפות ישראל תשתדרג. אולי עדיין לא מבחינת כמות המשתתפים, למרות שהיא בעלייה, אלא בעיקר ברמת העניין שמסביב והעובדה שהרוכבים המובילים בישראל שמשתייכים לקבוצת "ישראל סייקלינג אקדמי" כבר הפכו לספורטאים מוכרים מעבר לעולמם של חובבי האופניים בארץ.

וחוץ מזה, מה שכל כך יפה באירוע כמו אליפות ישראל שתתקיים ביום שבת 30 ביוני, הוא הרצון העז של הרוכבים הטובים ביותר לנצח בו. גם אם חלקם התחרו ברמות הגבוהות ביותר בעולם, גם אם אחרים מנהלים שגרת חיים של מקצוענית – אין רוכב אופניים שלא רוצה לנצח באליפות הלאומית של המדינה שלו, וללבוש במשך שנה (או יותר) את החולצה שמביאה כל כך הרבה כבוד.

יש לו חשבון פתוח. גיא שגיב | צילום: נועה ארנון, סייקלינג אקדמי

גיא שגיב, שעשה היסטוריה והפך לרוכב הישראלי הראשון שסיים גרנד טור בג'ירו ד'איטליה, איבד את החולצה הזאת לפני שנה בדיוק לרועי גולדשטיין. בראיון לשוונג לקראת אליפות ישראל "עצמה" באופני כביש, סיפר שגיב שהוא חיפש את המשמעות החיובית של אבדן החולצה וגילה שזה לא השפיע עליו יותר מדי בתחרויות בחו"ל ובמעמד שלו בקבוצת האופניים הישראלית המקצוענית. מצד שני, אין ספק שהחזרת החולצה היא אחת המטרות הגדולות של גיא שגיב.

כדי לעשות את זה, נראה שהוא יצטרך לגבור בעיקר על חבריו מסגל "ישראל סייקלינג אקדמי". הפייט שלו יהיה נגד האלוף הנוכחי רועי גולדשטיין, אחיו עומר גולדשטיין שניצח בשבוע שעבר באליפות ישראל בנג"ש, גיא ניב שפתח אתו ביחד את הג'ירו ד'איטליה, אביב יחזקאל שכבר רגיל למקום קבוע בפודיום ואיתמר איינהורן מקבוצת הפיתוח של סייקלינג אקדמי.

בנוסף, אפשר לצפות לרוכבים נוספים מקבוצות אחרות שינסו לעשות להם חיים קשים כמו למשל יובל בן מרדכי מקבוצת TACC שהיה בשנה שעברה בקבוצת הבריחה ובשבת האחרונה סיים שלישי באליפות ישראל בנג"ש ואהרן חיטמן שסיים שני באליפות ישראל בנג"ש. כדאי לשים לב גם לגיא זסלר, שהוא רוכב הרים וחברו של שלומי חיימי לקבוצת bike way, שהתחרה השנה בסבב העולמי, אבל יכול להיות גורם משמעותי גם בתחרות כביש מהסוג הזה.

האלוף המכהן. רועי גולדשטיין | צילום: נועה ארנון, סייקלינג אקדמי

בגזרת האחים גולדשטיין הציפיות הן גבוהות. שניהם התחרו השנה בלא מעט תחרויות בינלאומיות במסגרת "ישראל סייקלינג אקדמי". רועי הוא האלוף המכהן וזה כבר מציב אותו בתור אחד הפייבוריטים הרציניים לזכייה כאן, ועומר נמצא בקו התקדמות מרשים שבא לידי ביטוי גם במרוצי קטעים בהם השתתף השנה באירופה וגם באליפות ישראל האחרונה בנג"ש שבה הוא הצליח לשפר משמעותית את הביצועים שלו משנה לפני כן, למרות שרכב עם פנצ'ר בקילומטרים האחרונים. בנוסף, ב"סייקלינג אקדמי" פרסמו השבוע הודעה לפיה מבחינת הקבוצה אין הפעם טקטיקות. כך נכתב בהודעה: "אנשי אקדמי הודיעו לרוכבים כולם שמדובר במרוץ פתוח. לא תהיה טקטיקה, כולם נגד כולם על החולצה. קרב פתוח וחם כזה עוד לא נראה במחוזותינו מאז הג'ירו ד'איטליה".



אז השנה יש עלייה קטנה בכמות המשתתפים, אבל אולי נראה קצת פחות בקטגוריות העילית לגברים ולנשים, והסיבה לכך היא שאיגוד האופניים החליט הפעם לפתוח קטגוריה נוספת עד גיל 23 (לעומת שנים קודמות שבהן התחרו עד גיל 19 ומשם לבוגרים). עוד שינוי שעשו המארגנים בשאר הקטגוריות הוא קטגוריות לפי גילאים ולא לפי רמות כפי שהיה נהוג. אורך המסלול משתנה לפי הקטגוריות, כאשר המסלול הארוך ביותר יהיה כמובן בקטגוריית עילית לגברים, שם יבצעו 6 הקפות של 24.5 קילומטרים ובסך הכל 147 ק"מ. הנשים בעילית יבצעו 4 הקפות ובסך הכל 98 ק"מ.

אומרים שמה שיפה במסלול של בית גוברין, שאירח את רוב אליפויות ישראל בשנים האחרונות, זו העובדה שהוא מתאים לכל מיני סוגים של רוכבים. יש עליות אבל לא ארוכות מדי או משופעות שמתאימות רק למטפסים קלים ויש מספיק מישורים וגבעות. בכל הקפה ייפגשו הרוכבים שתי עליות, כאשר הראשונה תהיה בתחילת המסלול לכיוון היישוב נחושה, ואת העלייה השנייה והארוכה יותר פוגשים בסיום המסלול וזו גם העלייה הידועה המכונה "עליית המים". מדובר בקטע עלייה של שני קילומטרים, לאחר מכן ירידה קטנה ואז עוד 300 מטרים בעלייה לכיוון סוף ההקפה או שער הסיום.

סיימה שנייה בנג"ש, אבל בתואר הזה היא מתכוונת לזכות. עומר שפירא | צילום: מוטי פישביין

המתחרות בעילית נשים

גם במרוץ הנשים בקטגוריית עילית צפוי להיות מעניין במיוחד. האלופה הנוכחית היא עומר שפירא, שרוכבת כיום במדי הקבוצה האמריקאית CYLANCE PRO CYCLING ומגיעה תוך כדי עונה עמוסה בתחרויות במטרה לשמור על החולצה עם הדגל. בשבת האחרונה היא סיימה במקום השני באליפות ישראל בנג"ש אחרי רותם גפינוביץ', אבל אין ספק שהתחרות בשבת הקרובה היא המטרה העיקרית שלה בגיחה הנוכחית לישראל, והיא בטח בונה על תסריט מושלם שבו היא תעמוד על הפודיום במקביל לבן זוגה גיא שגיב. גפינוביץ' שסיימה רביעית באליפות לפני שנה תנסה לתת לה פייט, אבל המאבקים צפויים להגיע גם מכיוונה של פז בש שהיתה הסגנית שלה בשנה שעברה ואולי גם מצד מרים בר-און, שבאליפות ישראל לפני שנתיים ניצלה את המאבק בין שני בלוך לפז בש שהתיש את שתיהן, כדי להפתיע ולנצח.

אז בשבת בבוקר, בין השעות 7 ל-11, אזור פארק בריטניה, שריגים או עליית המים (שם תמוקם עמדת עידוד של "סייקלינג אקדמי") זה בהחלט מקום מעניין להיות בו ואפשר גם ליהנות משידור ישיר של התחרות בעמוד הפייסבוק של שוונג החל מהשעה 9:00, כשהגברים יעברו את חצי הדרך והנשים יהיו לקראת ההקפה האחרונה שלהן. אהבתם את הג'ירו? אל תחמיצו את זה.

חפשו את עצמה בפייסבוק או באתר: otzma-sport.com



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג