ספורטאי השנה של שוונג

ישראל זכתה בשנת תשס"ט טובה לספורט. ענפים נשכחים כמו אופניים, טריאתלון ואתלטיקה קיבלו מעט יותר תשומת לב ומספר המשתתפים והקהל המעודד עלה בקצב נאות. ספורטאים חדשים וותיקים גרמו לנו התרגשות נעימה ונתנו לנו תקווה טובה לשנת תש"ע הבאה אלינו לטובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ישראל זכתה בשנת תשס"ט טובה לספורט. ענפים נשכחים כמו אופניים, טריאתלון ואתלטיקה קיבלו מעט יותר תשומת לב ומספר המשתתפים והקהל המעודד עלה בקצב נאות. ספורטאים חדשים וותיקים גרמו לנו התרגשות נעימה ונתנו לנו תקווה טובה לשנת תש"ע הבאה אלינו לטובה

מאת:יריב זרביב


שנת תשס"ט התאפיינה בהישגים לא מעטים בענפי האופניים, הטריאתלון והאתלטיקה, ואפשר לומר אפילו, שזו הייתה שנה טובה לספורט בישראל. ענף האופניים ממשיך לצבור כוח עם רוכבים חדשים ומעריצים רבים. בענף הטריאתלון מגדלים כישרונות צעירים הלומדים מדרכם של כישרונות וותיקים. באיש הברזל מספר המשתתפים הולך וגדל ובענף האתלטיקה לא וויתרו ונלחמו על כול ספורטאי שיצליח, למרות שאותם היה צריך לדחוף יותר.

שנת תשס"ט התאפיינה במרוצים רבים ואירועי ספורט חדשים, קהל רב ותומך שידע להגיע לכול אירוע, עודד ושימח את המסיימים התשושים. מועדוני ספורט חדשים נפתחו לצדם של מועדונים וותיקים יותר ומספר המאמנים, הפיזיולוגיים והתזונאים, גדל כמו בגינת ירק מטופחת.

שנת תשס"ט התאפיינה בשבירות שיאים של ספורטאים כמעט אנונימיים, שעבורם הייתה זו שנה נהדרת. אז עם כול היופי הזה, מיהם ספורטאי השנה של אתר שוונג: 

גלעד רותם – מקום ראשון באיש ברזל אוסטריה

איש הברזל הישראלי, גלעד רותם, מעלה את ישראל על המפה בענף הספורט הקשה ביותר – איש הברזל, וזוכה במקום ראשון במקצה קבוצות הגיל באירונמן אוסטריה.

רותם דורג בסיום במקום 13 כללי מבין המקצוענים. הוא סיים בתוצאה מדהימה של 8:43 שעות. את מקצה השחייה סיים רותם בזמן של 53 דקות, את מקצה האופניים הוא רכב בזמן של 4:49 שעות ואת ריצת המרתון הוא סיים בתוצאה של 2:54 שעות.

   
נגה כורם – מקום חמישי באליפות עולם באופני הרים

הרוכבת הישראלית הצעירה בת ה- 18, נגה כורם, סיימה את אליפות העולם באופני שטח בקנברה, אוסטרליה במקום החמישי וגברה על אלופות מדינות רבות המדורגות מעליה בדירוג העולמי. כורם, שכול עתידה עוד לפניה, מקבלת שנה חלומית עם ניצחונות נוספים בשוויץ במקום רביעי בגביע העולם. 

   

 

גרגורי פוקס – אלוף עולם בריצת 10,000 מטרים

הרץ הישראלי הוותיק בן ה- 61, גרגורי פוקס, מנצח באליפות העולם בפינלנד וזוכה בתואר כפול בריצת 10,000 מטרים, ובריצת 5000 מטרים בקבוצת גילו.

פוקס, מהנדס במקצועו, הוא פרצוף מוכר בקרב אוכלוסיית הריצה העממית בישראל. את מקצה ה- 10 ק"מ הוא סיים בתוצאה של 35:14.10 דקות. 

   

רותם ישי – מקום תשיעי בסבב הגביע של ארה"ב באופני הרים

למרות פציעתו שמנעה ממנו להשתתף באליפות העולם באוסטרליה, הרוכב הישראלי, רותם ישי, מסיים עונה מדהימה בארה"ב כשהוא מפגין יכולת מקצועית גבוהה וממשיך בביצועי טופ 10 בכל מרוצי הסבב הבינלאומי של ארה"ב.

ישי סיים את התחרות האחרונה ברכיבה מהירה ויציבה מאוד במקום ה- 9 וצבר נקודות דירוג בינלאומי שיעזרו לו להישאר מדורג בטופ 75 בעולם.

   
דן ורן אלתרמן – מקום 18 ומקום 20 באליפות אירופה בטריאתלון

תמיד יחד, דן ורן אלתרמן, שני כוכבי הטריאתלון בישראל מסיימים יחד עונה מוצלחת במיוחד כאשר סיימו את אליפות אירופה, שהתקיימה בהולטן, הולנד במקומות 18, 20, ושניהם קפצו לסגל אולימפי מיוחד.

מוקדם יותר השנה הם הניפו את דגל ישראל בטריאתלון בקניה ובטריאתלון מדריד היוקרתי סיים רן במקום ה- 27 בתחרות.

   
רון דרמון – מקום 16 באליפות העולם בטריאתלון

הטריאתלט הישראלי הצעיר, רון דרמון, מסיים במקום 16 באליפות העולם בטריאתלון, שנערכה בגולד קוסט, אוסטרליה, בזמן של 00:55:54 דקות, ונכנס לסגל אולימפי.

דרמון מסמל את הדור הבא בענף הטריאתלון בישראל.

   
אביחי גרינברג – אלוף ישראל באופני כביש

בניגוד לציפיות הרבות מאליפות ישראל באופני כביש, הרוכב הישראלי, אביחי גרינברג, מסיים במקום הראשון אחרי ספרינט מותח ובזמן של 3:55:59 שעות.

גרינברג הראה ניסיון ומקצוענות במהלך המרוץ.

   
לאה גולדשטיין – אלופת ישראל באופני כביש

הרוכבת הוותיקה, לאה גולדשטיין, מוכיחה שוב שאין לה מתחרות ומסיימת במקום ראשון גם באליפות ישראל באופני כביש בזמן של 3:17:30 שעות וגם בתחרות הנג"ש, שזו זכייה שלישית ברציפות. 

   
יוסף גיזצ'או – שיא ישראלי בריצת 5000 ו- 3000 מטרים

הרץ הישראלי, יוסף גיזצ'או קובע הישג מדהים בריצת 5,000 מ’, בתחרות בהוייסדן, בלגיה, בזמן של 13:31:45 דקות, כשהוא מסיים במקום 11.

הישג זה משפר את השיא הישראלי הוותיק של יובל וישניצר ב- 9 שניות (13:39.8 דק’) שנקבע לפני 35 שנה, בגטבורג.

לגזצ’או היה זה שיא שלישי בתוך חודש. קודם לכן הוא קבע שיא ישראלי ב-1,500 מ’, ואח"כ ב-3,000 מ’.

   

דניאל קרן – כובש את האוורסט

המטפס ורץ המרתון דניאל קרן יצא במסגרת משלחת קנדית אל ההר הגבוה בעולם – הר האוורסט.
בבוקרו של יום שלישי, 19 במאי, עמדו חברי המשלחת וקרן על הפסגה הגבוהה בעולם.
 
   


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג