סיכום השבוע השני בוואלטה אספנייה 2017

כריס פרום עושה את כל מה שצריך בדרך לגרנד טור נוסף, הוא אפילו ניצח קטע ולפניו קטע נג"ש. המפתיע הגדול הוא מיגל אנחל לופז, אבל וינצ'נזו ניבאלי עוד לא אמר את המילה האחרונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום השבוע הראשון בוואלטה 

לה וואלטה 2017 מבטיח ומקיים – המרוץ גדוש בעליות וכמעט כל קטע מספק רגעי מתח והנאה לצופים שחוזים ברוכבים הטובים בעולם נלחמים על ניצחון ותהילת עולם.

בדרך לניצחון בגרנד טור נוסף? כריס פרום | צילום: filip bossuyt

כעת נשאר לרוכבים שבוע אחרון של תחרות אחרי יום המנוחה השני והאחרון במרוץ. זאת הזדמנות כמעט אחרונה להיכנס לעניינים. לפני הישורת האחרונה של המרוץ הכנו לכם סיכום מקיף – מקטע 9 לפני יום המנוחה הראשון דרך כל השבוע השני ועד היום.

קטע 9: אוריוולה – בניטצ'ל (174 ק"מ) 

המנצח… מנצח! זהו הקטע הראשון שבו מוביל הוואלטה מנצח ומגדיל את יתרונו על המתחרים. זה נשמע טריוויאלי אבל זה לא – בטור דה פראנס האחרון כריס פרום (סקיי) לא השיג אפילו ניצחון אחד ועדיין ניצח בדירוג הכללי. הפעם הוא ניצח את הקטע בצורה משכנעת מאוד. הזינוק התרחש בחום כבד במסלול שרובו לאורך הים. היתה בריחה אבל קבוצת קנונדייל שנמצאת בקשיים כלכליים עבדה חזק בקדמת הפלוטון עבור המוביל שלה, מייקל וודס, שטיפס נפלא. בעלייה האחרונה היו התקפות אבל חברי קבוצת סקיי עבדו מסודר ולא נלחצו, הכינו לפרום את הקרקע וכל מה שנותר לו היה לסגור את החשבון הפתוח עם אותו סיום מלפני שנתיים.

 

jg

קטע 10: קרבקה דה לה קרוז – אלמה דה מורסיה (164.8 ק"מ)

מתאו טרנטין, אול-טריין אול ארונדר, הספרינטר האיטלקי של קבוצת קוויקסטפ, ניצח בשלב הזה והגדיל את היתרון בתחרות החולצה הירוקה. המסלול היה מישורי יחסית במושגים של הוואלטה, רובו היה בירידה מתונה יחסית וכלל עלייה אחת ארוכה (בפועל 2 עליות מחוברות ללא הפסקה) באורך 20 ק"מ.

הפלוטון נלחם בתחילת השלב כמעט שעתיים עד שיצאה קבוצת בריחה שבתוכה טרנטין, בעלייה מספר מצומצם של חברי הבריחה התנתק ובירידה שאחריה טרנטין וחוזה חואקין רוחאס (מוביסטאר) תקפו והצליחו לסיום ראשונים, טרנטין ניצח בספרינט את הספרדי, עוד פספוס של המקומיים שמייחלים לניצחון ביתי.

פרום ממשיך להוביל באדומה כאשר ניקולאס רוש (ביאמסי) מצליח לברוח בירידה ולצמצם את הפער אליו ל-36 שניות, זמן זהה לאסטבן צ'אבס שבמקום השני.

קטע 11: לורקה – מצפה סלאר אלטו (187.5 ק"מ) 

מיגל אנחל לופז מקבוצת אסטנה מנצח בפעם הראשונה בוואלטה, הטור הספרדי רווי העליות שנמצא בשבוע השני והמכריע שלו מתאים בול לקולומביאני הצעיר. השלב היה בתנאי גשם ונגמר בעלייה חזקה, סיימון ייטס (אוריקה), רומיין בארדה (AG2R) ודריו אטאפומה (UAE) עבדו יחד וניסו לברוח למובילים, אבל הרבה התקפות מאחורה צימצמו את הפער עד שהם נתפסו. לופז תקף ממש לקראת סיום העלייה וגבר על המובילים בדירוג הכללי. בסופו של דבר כריס פרום הגדיל את יתרונו על המתחרים הישירים שלו. המרוויח הגדול מתוצאות היום בדירוג הכללי היה וינצ׳נזו ניבאלי שעלה מהמקום הרביעי לשני בזכות עבודה קשה של קבוצתו בחריין-מרידה, המפסיד הגדול צ'אבס איבד כמעט 2 דקות.

קטע 12: מוטריל – אנטקרה (160.1 ק"מ) 

שני ניצחונות לתומאס מרצ׳ינסקי, שתי נפילות לכריס פרום, וקונטאדור אחד במרוץ פרישה נותן הכל כמו שעשה תמיד. שלב קלאסי לקבוצת בריחה, אבל זה לא הלך בקלות ולבריחה לקח זמן להשתחרר מהפלוטון, 14 רוכבים יצאו בסוף והצליחו לפתוח פער גדול מהדבוקה. בעלייה הראשונה של היום לא היה שינוי, אבל בעלייה השניה מרצ'ינסקי הפולני (לוטו סודאל) תקף פעמיים והשאיר מאחור את חבריו לבריחה רוחאס (מוביסטאר) ופריילה (דיימנשן דאטה), הוא גלש לפיניש לעוד ניצחון מרשים. בפלוטון מאחורה קונטאדור תקף ובעזרת חבר לקבוצת טרק סגפרדו הצליח לצמצם את הפער לפרום (שהתרסק) ב-40 שניות, שום דבר לא מובטח במרוץ אופניים.

קטע 13: קוין – טומארס (198.4 ק"מ) 

מתאו טרנטין מקבוצת קוויק סטפ מנצח את הקטע המישורי והארוך בוואלטה, אחד מתוך 3 קטעים מישוריים בלבד במרוץ הספרדי. זה היה גם ניצחון שלישי שלו בתחרות וחמישי כללי של הקבוצה, הישג קבוצתי מרשים שמשווה את מספר הנצחונות שלהם בטור ובג׳ירו השנה.

עומאר פריילה מקבוצת דיימנשן דאטה, מנצח קטגוריית ההרים בשנתיים הקודמות, פרש והשאיר את הקבוצה הדרום אפריקנית עם 3 רוכבים בלבד.

קטע 14: אחיחה – סיירה דה לה פנדרה (175 ק"מ) 

מנצח הקטע הוא המטפס המוכשר ראפה מאיקה מקבוצת בורה, זה היה ניצחון שלישי לרוכב פולני בוואלטה הנוכחית. מאיקה, שהיה בקבוצת הבריחה של היום, הצליח לשמור על הפער בעלייה ולהגיע לפני קבוצת המובילים של הדירוג הכללי שהייתה אקטיבית מאוד בסיום המרוץ, עם התקפות חזקות מצד ניבאלי וקונטאדור שלא צלחו. לופז מאסטנה, הרוכב הצעיר הטוב ביותר, הגיע שני לאחר התקפה מאוחרת ונראה טוב יותר מחברו לקבוצה פביו ארו שהתקשה להחזיק את הקצב של קבוצת סקיי, וכריס פרום שהמשיך לשמור על יתרונו בחולצת המוביל האדומה.

קטע 15: אלקלה לה ריאל – אתר הסקי סיירה נבאדה (129.4 ק"מ) 

מיגל אנחל "סופרמן" לופז הקולומביאני הגיע כרוכב מספר 2 לוואלטה, סגן העליות של פביו ארו שהוגדר כרוכב המוביל של קבוצת אסטנה, אך בסוף לופז מציג כושר עדיף בעליות כאשר ארו מתקשה להחזיק עם הפייבוריטים. את שלב 15 הקצר והאגרסיבי הוא ניצח בהתקפה חכמה לקראת סוף העלייה כשאף אחד אחר לא יכל לו.

הפלוטון שמר על הבריחה במרחק קצר והיחיד שאיים על ניצחון סולו היה אדם ייטס הבריטי מאוריקה, שנתפס לפני הסוף על ידי לופז. הקולמביאני כבר ניצח בשני שלבים והוא ממוקם 6 בדירוג הכללי, בהחלט הפתעה נעימה. במקום השני הגיע אילנור זאקארין מקאטושה ושלישי ווילקו קלדרמן מסאנווב, כריס פרום שהגיע חמישי אחרי צ'אבס ממשיך להוביל את הוואלטה והגדיל את היתרון ב-6 שניות על השני בדירוג וינצ'נזו ניבאלי.

אחרי שבועיים של תחרות ו-15 קטעים לא פשוטים ראינו שינויים גדולים בדירוג הכללי בין השבוע הראשון לשני, צ'אבס ורוש ירדו, ניבאלי, זאקארין וקלדרמן עלו. אפשר להגיד שכריס פרום בדרך לניצחון מרשים ביותר אחרי זכייה בטור דה-פראנס ביולי האחרון. הוא מוביל את הדירוג הכללי בבטחה, אחריו במקום השני ניבאלי (+1:01) ובמקום השלישי זאקארין (+2:08). את החולצה הירוקה של הספרינטר הטוב ביותר לובש מתאו טרנטין, את חולצת המטפס הטוב ביותר (המנוקדת) לובש דייויד ויללה (קנונדייל) ואת דירוג הרוכב הצעיר מוביל מיגל אנחל לופז.

לאחר יום המנוחה השני מצפה לנו ביום שלישי קטע של נג"ש אישי, 40 ק"מ מישוריים שפרום צפוי רק להגדיל בהם את הפער על יריביו בדירוג הכללי שלא מצטיינים במיוחד בדיסיפלינה הזאת.

סיכום השבוע השני של הוואלטה





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22