מרוץ ליל ירח בהר איתן || בואו להכיר את המסלול

מתאים לכם מרוץ לילי אבל מסלול הררי בגובה של כמעט 800 מטר נשמע לכם מאתגר מדי? אתם מוזמנים לקרוא ולהכיר את מסלול המרוץ של הר איתן שיתקיים בשבוע הבא ולראות שהוא יותר ידידותי ממה שחשבתם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ הר איתן
מרוץ הר איתן

כשאנחנו מספרים לכם על הר בגובה של 788 מטר, ומכוונים אתכם לחניון של הסטף, מקום הידוע בזכות הנוף המרהיב שנשקף ממנו, זה נשמע כמו המלצה נהדרת לטיול קליל או לתצפית מבית הקפה. מצד שני, לרוץ באיזור הזה כבר נשמע פחות אטרקטיבי.

מרוץ ליל ירח הר איתן

מסלול לא קל, אבל מספק. קו הסיום בהר איתן בשנה שעברה | צילומים: צלמי שוונג

אז עשרה ימים לפני מרוץ ליל ירח בהר איתן מסדרת boost your run של אדידס, הגיע הזמן "ליישר קווים" עם כל מי שמהסס לגבי המסלול בהרי ירושלים רק משום שהוא נשמע הררי. מסלול הריצה בהר איתן, שהוא למעשה הקפה של קצת פחות משמונה קילומטרים (7.8 ק"מ), דווקא יכול להיות מאוד אטרקטיבי אם לא תגיעו אליו במטרה לשבור שיאים. המסלול מרהיב ביופיו, מזג האוויר שם נעים גם בקיץ, וצריך לזכור שלצד שתי עליות קשות יש בו גם הרבה ירידות נוחות.

להרשמה ולפרטים נוספים על מרוץ ליל ירח בהר איתן

אבל נשים רגע בצד את ההסברים היבשים על המסלול, וכדי להבין טוב יותר איך לצלוח את אותו הזה פנינו לרונה זמיר, רצה במועדון הרוח השנייה ומאמנת ריצה עצמאית ירושלמית, שמן הסתם כבר הפסיקה לספור את הקילומטרים שצברה בהר איתן. היא אמנם לא מכירה את הכינוי שהדביקו למסלול הזה רצים שמגיעים אליו ממקומות אחרים, "פארק הירקון של הירושלמים", אבל היא בהחלט ממליצה בחום על המקום הזה, ובעיקר מספקת טיפים חשובים לצליחת המסלול אותו היא מגדירה כמאתגר.

כל מה שרציתם לדעת על המסלול 
"מדובר בהקפה שמקובל לחשוב עליה כ-8 קילומטרים אבל היא בעצם באורך של כ-7.8 קילומטרים. לא צריך להביא לשם נעלי שטח. מדובר בשביל שהוא בעיקרו שביל עפר כבוש, כלומר 'שביל לבן'. בנוסף, יש עוד קילומטר וחצי של אספלט". אלה החדשות הטובות, שממשיכות גם עם תחילת הריצה במסלול כפי שמספרת זמיר: "ההקפה הזאת מתחילה עם 3.5 קילומטרים שהם בעצם במגמת ירידה. אחרי 3.8 קילומטרים בערך מתחילה העלייה הקשה הראשונה מבין שתיים שאורכה 1.2 קילומטר. אחרי העלייה הזאת יש ירידה חדה. כשמגיעים לאמצע הקילומטר השביעי, כלומר אחרי כ-6.5 קילומטרים, מתחילה העלייה השניה שאורכה הוא 1.3 קילומטר. העלייה הזאת נחשבת על ידי הרבה אנשים כקשה יותר, מכיוון שהיא מסתיימת ב-180 מטרים של שביל נחש בזווית קשה כשלא ממש רואים את הסוף. בסיומה יש מישור ואז נגמר המסלול או שמתחילה ההקפה השנייה של מקצה ה-16 ק"מ. בכל מקרה, העלייה הראשונה היא קשה יותר בפועל, פשוט מקובל לחשוב על השניה כקשה בגלל שהיא מגיעה בשלב יותר מאוחר ובעלת סיום מאתגר".

eitan 2

מסלול ידידותי שמארח מדי שבת המון רצים מהמרכז

מי שמתכוון להשתתף במרוץ ירח בהר איתן יכול להירגע מצד אחד. אי אפשר להרגיע ולומר שמדובר במסלול קל כמו בפארק הירקון, אבל מצד שני לא מדובר בריצת טרייל במסלול מטורף, אלא במסלול ידידותי שמארח מדי שבת המון רצים מהמרכז, שנהנים מחנייה, בית קפה וברזיות בתחילת המסלול, מה שמאפשר להם להתאמן בריצה אתגרית עם מקום נוח לחניה ולמלא את המים. ובכל זאת, לפני שתגיעו להר איתן, על אחת כמה וכמה להתחרות במקום, כדאי שתזכרו את הטיפים של רונה זמיר: "זה נכון שמתחילים ומסיימים באותו מקום ושיחס העליות זהה ליחס הירידות, אבל צריך לזכור שהעליות שם מצריכות מאמץ. מצד שני, מפתה מאוד לפתח מהירות כשמתחילים במרחק ארוך שהוא במגמת ירידה. דווקא שם כדאי להרגיע ולשמור כוחות, כי במסלול הזה העייפות מצטברת. מי שימהר מדי בהקפה הראשונה או בחלק הראשון שלה ירגיש את זה בהמשך, ואני ממליצה לשמור על הקצב ולא למהר".

הרצים יהיו מוקסמים מהנוף, לפחות בהתחלה

הרצים יהיו מוקסמים מהנוף, לפחות בהתחלה

הנופים והבריזה 
עם דבר אחד אי אפשר להתווכח וזה הנוף המשתקף מהר איתן. השנה, הזינוקים למקצים השונים יחלו ב-19:00, כך שהמשתתפים יוכלו ליהנות מנוף השקיעה באחד ממסלולי הריצה היפים בארץ. "אחד היתרונות הגדולים של המסלול הזה הוא הנוף", מסבירה זמיר ומוסיפה: "המסלול הזה משקיף על הואדי של הסטף, רואים רחוק ובכלל מדובר בנוף משגע בכל שעות היממה. הדבר הכי כיף הוא שהכל פתוח, ויש הרגשה נהדרת של נוף, אוויר ואופק. אפשר לראות ממש למרחוק וליהנות מאוויר הרים צלול". ואם כבר הזכרנו את האוויר, המאמנת המקומית מבטיחה לנו שגם אם ניפול על שבוע חם כמו הנוכחי, כשנגיע להר איתן הכל ישתנה. "במקרה הכי גרוע הבריזה תהיה חמה, אבל צריך לזכור שמדובר במסלול בהרים ובהרים תמיד יש אוויר נפלא".

להרשמה ולפרטים נוספים על מרוץ ליל ירח בהר איתן


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Krystal הגיב:

    Hola , quiero saber el precio del modelo 3410 de 3 ambientes , cuanto es el anticipo y de que valor son las cuotas y el precio del flete viene incluido? mas me intrresaeia saber si se puede agregar puertas corrediza tipo mamparas . Muchas gracias, Sra Mirta. Zona sur Longchamps.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג