מרדף בתחתונים ורודים אחרי הפוליפ האנושי: סיכום מרוץ התחתונים

מעל אלף בני אדם הגיעו היום לפארק הירקון, מהודרים במיטב תחתוניהם, כדי להשתתף במרוץ התחתונים השני. מטרת המרוץ - לעורר מודעות למחלת סרטן המעי הגס, היתה לרבים מהם רק תירוץ למרוץ כיפי במיוחד, שבו ללא ספק צולמו יותר ישבנים מבכל מרוץ אחר בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מעל אלף בני אדם הגיעו היום לפארק הירקון, מהודרים במיטב תחתוניהם, כדי להשתתף במרוץ התחתונים השני. מטרת המרוץ – לעורר מודעות למחלת סרטן המעי הגס, היתה לרבים מהם רק תירוץ למרוץ כיפי במיוחד, שבו ללא ספק צולמו יותר ישבנים מבכל מרוץ אחר בישראל

מאת:מאיה גייר


כתבה לקראת מרוץ התחתונים להציל חיים בתחתונים, כמו סופרמן
מרוצי תחתונים ברחבי העולם

מאות על גבי מאות של ביקינים במגוון צבעים ובוקסרים בשלל דגמים, עוד כמה חוטינים אמיצים ויחידי סגולה שהתהדרו במלמלה – כולם גדשו הבוקר את פארק הירקון במסגרת מרוץ התחתונים, שנערך זו הפעם השנייה.

המרוץ, אשר גדל באופן ניכר השנה (בשנה שעברה השתתפו בו כ-400 רצים ואילו השנה נרשמו 1200, ואליהם הצטרפו רבים נוספים במקום), הוא יוזמה של עמותת "צו מניעה", ששמה לה למטרה להעלות את המודעות לסרטן המעי הגס ונראה שאכן הצליחה במשימתה באמצעות המרוץ ההיתולי.



היפים והאמיצים – בחוטיני עם מלמלה


"האירוע מאוד מוצלח. הגיעו המון אנשים, כולל קבוצות ומשפחות – הרבה יותר ממה שאנחנו יכולים להתמודד איתו, שזה צרות טובות. אנחנו מאוד שמחים מכל החגיגה הזו ומקווים ששנה הבאה זה יגדל אפילו יותר", אמר דר' שלמה לבקוביץ', יו"ר העמותה והוסיף, "מחלת סרטן המעי הגס היא היום גורם המוות השני בארץ וזה לגמרי מן הנמנע, באמצעות בדיקת קולונוסקופיה. המטרה שלנו היא לעודד את הצעירים לשלוח את ההורים שלהם להיבדק, ואת המבוגרים יותר ללכת להיבדק בעצמם. בזכות המרוץ קיבלנו השבוע הרבה חשיפה תקשורתית וכך אנחנו מקווים שיותר ויותר אנשים יהיו מודעים לעניין".


הפוליפ האנושי מוכן לבריחתו מהרצים, שמתכוננים על קו הזינוק


המרוץ עצמו, אשר כלל מקצה תחרותי למרחק 5 ק"מ ומקצה עממי למרחק 2 ק"מ, שניהם בתוך הפארק, לא נלקח ברצינות רבה מדי. בזמן שבו במרוצים אחרים עסוקים לרוב בחימום ומתיחות, פה היו עסוקים בצילומים משותפים של ישבנים בשלל פוזות. הריצה עצמה התחילה במרדף אחרי בובת הפוליפ שהיוותה את אחת ה"אטרקציות" באירוע (עניין שהוסבר בצורך "לתפוס את הפוליפ לפני שהוא יתפוס אותך") וגם במהלכה נראה היה שעיקר האנרגיה היתה מושקעת בהתרשמות מגיוון התחתונים שהציגו שלל הרצים (זכור במיוחד הבחור עם התחתונים על הראש).

במובן מסוים, נראה שזו אחת האטרקציות המרכזיות של האירוע, כפי שמסביר אלון אבנד, אחד המשתתפים: "הגענו כמה חברים, בפעם השנייה, אחרי שנהנינו בשנה הקודמת. זו מטרה טובה שחשוב לבוא למענה אבל מעבר לזה זה אחלה אירוע, עם צחוקים ואווירה טובה, ככה ש באים ליהנות ולא רק לרוץ". איך בוחרים איזה תחתונים להציג לראווה, אני מתחקרת. "פשוט לקחתי את הכי צבעוניים שבדיוק יצאו מהכביסה", הוא אומר.



"איזה יפים התחתונים של ההיא"
(מחשבות ממהלך הריצה)


נטלי דדון, כוכבת "הישרדות", הגיעה גם היא למרוץ, לתמוך במטרה. "אהבתי מאוד את הרעיון שמשלב הומור ומשהו פחות הומוריסטי כמו מחלה כזאת. חשוב שאנשים ידעו שאפשר בעצם למנוע את המחלה הזו בעזרת בדיקה שהיא אולי לא כל כך נעימה, אבל הרבה פחות מהמחלה עצמה. המטרה במקרה הזה לגמרי מקדשת את האמצעים – לקום בשישי בבוקר, לשים תחתונים, אפילו שזה קצת מרמה כי זה מעל המכנסיים, ולבוא לרוץ בפארק. אני רואה כמה אנשים נרתמים לזה וזה ממש מרגש אותי", אמרה.

בסיום נערך הפנינג שכלל הופעה מוזיקלית, ששיאה היה גירסת כיסוי עם מילים חתרניות של הפוליפ האנושי ל"כאן נולדתי" ("כאן נולדתי, כאן שלחתי גרורותיי, נאחזתי במעי בעור שיני. כאן אתרווח לי ואהפוך לי לסרטן ואחרי שנים במעיים סוף לאדם") ונערך טקס בו הוענקו פרסים למנצחים (תוצאות בהמשך), "אלופי התחתונים לשנת 2012".

דוכן מנצחים
גברים
1. פאנטה גזצ'ו – 18:13 דקות.
2. יהונתן פרבר (רצי תל אביב-יפו) – 19:01 דקות.
3. שי קופר (רצי רמת השרון) – 19:10 דקות.

נשים

1. מיגל אטיאס (מכבי תל אביב-יפו) – 20:21 דקות.
2. נילי גולדברג – 23:03 דקות.
3. שגיא רז – 24:24 דקות.

28.12.2012



מאיה גייר – עורכת תוכן בשוונג, עושה ספורט כדי לא להשתגע מכל מה שמעצבן במדינה הזאת. וגם כדי להיות רזה.







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג